• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

A7E201E1-FFAB-48D4-B68C-641877274003.jpeg
Nu får jag vara med här! :)
Vet att denna modell - som fick ta min Panerai-oskuld - är omdebatterad och inte gillad i alla läger. Men jag gillar udda fåglar :p

Supercooll!! Grattis, alla vägar till Panerai är bra vägar. Vad är det för ref på den?

Beställde tidigare i dag dessa från Richard på Toshi Straps. Ska bli intressant å se hur de ser ut när de dimper ner om ngr veckor. Alla med brushed Pre-V buckle (isytt), samt två keepers. Alltid kul att pröva ngt nytt.
straps.jpg
Jag hade en väldigt lång Toshi-period, så jag kan nog nästan namnge de där tre. Gratulerar.

Beställde tidigare i dag dessa från Richard på Toshi Straps. Ska bli intressant å se hur de ser ut när de dimper ner om ngr veckor. Alla med brushed Pre-V buckle (isytt), samt två keepers. Alltid kul att pröva ngt nytt.
straps.jpg
Tycker det är riktigt bra band, jag har bla Shooting Brake, Nero och Aqua och Shooting Brake är en riktig favorit... Vad heter det ljusa?

4F1589FD-0323-48C6-A9FE-3C971810B36C.jpeg
Saken är den. Jag är normalt sett väldigt strukturerad och har alltid en plan. När jag skall byta bil brukar jag planera det i 1 år i förväg (gäller inte sommarbilar, dvs cab, sådana har spontanköpts för att jag gillar tex färgen eller något annat). Samma sak när det gäller mitt företagande, jobbar med mycket långsiktiga planer och mål. När det gäller klockor har det blivit en total härdsmälta och ett flippande som nästan börjar likna @peterc. Jag älskar verkligen dom klockorna jag köper, men så dyker det upp något som jag älskar mer. Till stor del är det här eran förskyllan! Innan jag hamnade i den här tråden så var jag nöjd med en 372 och tyckte att allt var på topp. Att tillägna sig mer kunskap och lära sig fler modeller ger bara ett större sug. Samtidigt så blir i vart fall jag snabbt fartblind, tyckte 70000kr var mycket pengar för ett år sedan, nu har den gränsen passerats för länge sedan. Det är dock tur i oturen att min kärlek främst riktas mot Panerai som ju faktiskt framstår som ganska billiga i sammanhanget. För mig så är det så att vad gäller Panerai så verkar det bästa redan ha tillverkats, men å andra sidan har dom ju tillverkat så mycket bra. Jag har en känsla av att min 422 från 2013 kommer att vara den mest nytillverkade Panerai som jag kommer att äga framgent. När jag ändå är i gång och skriver mina memoarer så vill jag också passa på och tacka alla hör i tråden för all kamratskap, vänlighet, positiv anda och outsinlig kunskap om märket. Jag har försökt posta och få info i andra trådar men där möts man mest av tystnad. Ser fram emot gtg och alla nya klockor som kommer att visas. Ursäkta långt inlägg, ligger febrig och uttråkad.

Senast ändrad:
Saken är den. Jag är normalt sett väldigt strukturerad och har alltid en plan. När jag skall byta bil brukar jag planera det i 1 år i förväg (gäller inte sommarbilar, dvs cab, sådana har spontanköpts för att jag gillar tex färgen eller något annat). Samma sak när det gäller mitt företagande, jobbar med mycket långsiktiga planer och mål. När det gäller klockor har det blivit en total härdsmälta och ett flippande som nästan börjar likna @peterc. Jag älskar verkligen dom klockorna jag köper, men så dyker det upp något som jag älskar mer. Till stor del är det här eran förskyllan! Innan jag hamnade i den här tråden så var jag nöjd med en 372 och tyckte att allt var på topp. Att tillägna sig mer kunskap och lära sig fler modeller ger bara ett större sug. Samtidigt så blir i vart fall jag snabbt fartblind, tyckte 70000kr var mycket pengar för ett år sedan, nu har den gränsen passerats för länge sedan. Det är dock tur i oturen att min kärlek främst riktas mot Panerai som ju faktiskt framstår som ganska billiga i sammanhanget. För mig så är det så att vad gäller Panerai så verkar det bästa redan ha tillverkats, men å andra sidan har dom ju tillverkat så mycket bra. Jag har en känsla av att min 422 från 2013 kommer att vara den mest nytillverkade Panerai som jag kommer att äga framgent. När jag ändå är i gång och skriver mina memoarer så vill jag också passa på och tacka alla hör i tråden för all kamratskap, vänlighet, positiv anda och outsinlig kunskap om märket. Jag har försökt posta och få info invandra trådar men där möts man mest av tystnad. Ser fram emot gtg och alla nya klockor som kommer att visas. Ursäkta långt inlägg, ligger febrig och uttråkad.
Det där förklarade du jävligt bra!

Stort grattis, var tvungen att kika en youtube-review av klockan då jag inte sett den tidigare. Grymt snygg och länken harmoniserar riktigt bra med klockan. Snyggt!
Tackar! Jag har bara haft den på mig i ett dygn men jag är redan stormförtjust. Den är läcker. Men sen måste jag säga att jag är sugen även på en mer ”traditionell” Panerai med mörk tavla, kanske en Radiomir. Men det får bli en annan gång, ett annat liv :happyhappy:

Tillbaka
Topp