Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är en plastskrapa för dekalerMan blir ju direkt nyfiken på vad platsen är som du håller i...
Haha dålig koll på namn.. jag beställde 4 samtidigt så jag fick lite mängdrabatt, men kontakta @mrtiptopleather på IG och fråga, han är supertrevlig. Säg att du känner mig så kanske han är lite "extra trevlig"Vad heter det bandet? Hur är komforten? Hur ligger dom i pris?
Jävligt snyggt!
Hittade du någon som skulle resa på kontoret?Fira 1år föra veckan och fortfarande lika nöjd som dagen jag köpte den, om inte mer nöjd
Jag känner att jag är lite velig delux just nu. Är egentligen på jakt på en zero men vill samtidigt gärna ha en nyare klocka. Med ovan förbättringar så börjar denna segla upp som ett vettigt alternativ.Panerai har smugit in lite förändringar i 773.
Skruvade bandstift, dubbelkupat glas (var ev förut med?) samt vad jag älskar återigen öppen 6/9! Skiljer sig alltså från de första de gav ut och även vad de visar på hemsidan. True Panerai style!
Story Grattis! Min hälsar...Passar på att tacka den som släppte ifrån sig 721an .
723an är praktisk som f-n. Och 721an är stilig som f-n.
Nu ska jag bara ha en till. Bara en
Passar på att tacka den som släppte ifrån sig 721an .
723an är praktisk som f-n. Och 721an är stilig som f-n.
Nu ska jag bara ha en till. Bara en
Story Grattis! Min hälsar...
@azcii Kostas och 721 Kombon kommer snart, lovar
Jag köpte 753 (Radiomir versionen av 773) för ngn månad sedan, och är hitills supernöjd.Jag känner att jag är lite velig delux just nu. Är egentligen på jakt på en zero men vill samtidigt gärna ha en nyare klocka. Med ovan förbättringar så börjar denna segla upp som ett vettigt alternativ.
När jag kikar på instagram och liknande verkar den dock vara en sällsynt fågel. Vad är det som gör att den flyger så pass lågt under radarn? Den har sämre WR och annat urverk än zeron men är det något annat vitalt jag missar?
Rätta mig om jag har fel, men gamla motsvarande modeller har väl samma WR som den här, dvs 100m. Då ser jag inget problem med vilken typ av teknik man valt för caseback.Jag köpte 753 (Radiomir versionen av 773) för ngn månad sedan, och är hitills supernöjd.
Tycker personligen den har riktigt bra Panerai DNA, plus att det är lite roligt med in house urverk (med lite tweaks...). De extra åren med garanti är ju också ett plus att ta med i ekvationen.
Det är nog dock så att en del bland paneristi communityn, tittar lite snett på dessa med sina snapcase, etc. Själv bryr jag mig dock inte ett dyft om just detta, speciellt då man, IMHO, får mycket klocka för pengarna (i alla fall i detta segment).
Tack så mycketRätta mig om jag har fel, men gamla motsvarande modeller har väl samma WR som den här, dvs 100m. Då ser jag inget problem med vilken typ av teknik man valt för caseback.
Grattis till ditt fina klockköp.
När det kommer till Luminors sänkning från 300m till 100m så kan jag förstå att man känner sig missnöjd, men mitt egentligen enda klagomål är att man gick ifrån skruvstift. Nu tycks man ju dock gått tillbaka igen och då är jag nöjd
Handlar nog mer om att man gått över till snap-on caseback, pins (inte längre) och 100m WR.Sedan förstår jag personligen inte denna debatt med 100 vs 300. Jag menar, det är ju 100m på en sådan klassiker som 372. Där hör jag inte många klaga högljutt
14 meter var det va, om jag minns rätt.Ingen biggie med 100 vs 300 m. När jag åker runt och sänker båtar i medelhavet dyker jag ändå aldrig djupare än 7 -10 meter
Det är väl alla som köper Panerai å jobbar som dykare i Nordsjön, och tar med klockan till jobbet, som möjligtvis kan stöta på dessa problem. Kan väl typ räknas på en hand eller så...Ingen biggie med 100 vs 300 m. När jag åker runt och sänker båtar i medelhavet dyker jag ändå aldrig djupare än 7 -10 meter
Förövrigt så blir det svårt att dyka ner till 300m utan HEV och ja, ubåt.Ingen biggie med 100 vs 300 m. När jag åker runt och sänker båtar i medelhavet dyker jag ändå aldrig djupare än 7 -10 meter
Tror nog att det är ungeför 0 dykare i nordjön som bär Panerai pga HEV som jag nämnde ovanDet är väl alla som köper Panerai å jobbar som dykare i Nordsjön, och tar med klockan till jobbet, som möjligtvis kan stöta på dessa problem. Kan väl typ räknas på en hand eller så...
Ha! Exakt. Det är väl precis detta som gör att hela den här diskussionen om vad det står för meterantal på klockan, hyffsat meningslöst.Förövrigt så blir det svårt att dyka ner till 300m utan HEV och ja, ubåt.
Fast, man kan ju börja diskutera tusen andra komplikationer och dess meningsfullhet också isåfall. Vridring på deskdivern, kronograf, etc. Så, vi får väl ändå låta de där som vill att det står 300m på bakboetten hållas.Ha! Exakt. Det är väl precis detta som gör att hela den här diskussionen om vad det står för meterantal på klockan, hyffsat meningslöst.
Vridring, svinbra när man ska koka ägg. Hur som, med 100-300m WR så kan man leva livet utan att bry sig om att urverket blir dyngsurtFast, man kan ju börja diskutera tusen andra komplikationer och dess meningsfullhet också isåfall. Vridring på deskdivern, kronograf, etc. Så, vi får väl ändå låta de där som vill att det står 300m på bakboetten hållas.
Sant, men man vill ju gärna vara förberedd utifall att... När jag hade dykarklocka m vridring av välkänt varumärke så använde jag vridringen flera dagar i veckan som ägg klocka. Kan sakna just den komplekationen iblandFast, man kan ju börja diskutera tusen andra komplikationer och dess meningsfullhet också isåfall. Vridring på deskdivern, kronograf, etc. Så, vi får väl ändå låta de där som vill att det står 300m på bakboetten hållas.
Vridring, svinbra när man ska koka ägg. Hur som, med 100-300m WR så kan man leva livet utan att bry sig om att urverket blir dyngsurt
Nu är det nästan statistiskt bevisat att Submariner är en ägg klockaSant, men man vill ju gärna vara förberedd utifall att... När jag hade dykarklocka m vridring av välkänt varumärke så använde jag vridringen flera dagar i veckan som ägg klocka. Kan sakna just den komplekationen ibland
Så länge alla är glad å nöjda, är jag med på 10, 30, 100, 300, 1000m. Plus är det ju bra i ren marknadsföring att kunna stoltsera med att det klockan minsann är testad för djup på 1000m.Fast, man kan ju börja diskutera tusen andra komplikationer och dess meningsfullhet också isåfall. Vridring på deskdivern, kronograf, etc. Så, vi får väl ändå låta de där som vill att det står 300m på bakboetten hållas.