• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blev inspirerad av @cjperry s ( och innan det @Matts ) fantastiska bild på 590, så körde liknande bakgrund med 911

20200309200731_IMG_7941-01 (1)_1.jpg
Vad heter det bandet? Hur är komforten? Hur ligger dom i pris? :)
Jävligt snyggt!

Vad heter det bandet? Hur är komforten? Hur ligger dom i pris? :)
Jävligt snyggt!
Haha dålig koll på namn.. jag beställde 4 samtidigt så jag fick lite mängdrabatt, men kontakta @mrtiptopleather på IG och fråga, han är supertrevlig. Säg att du känner mig så kanske han är lite "extra trevlig" :)

Det är skönt ! Sitter bra och riktigt snyggt , känns väldigt välgjort iaf. Kan ta med på nästa GTG

Panerai har smugit in lite förändringar i 773.
Skruvade bandstift, dubbelkupat glas (var ev förut med?) samt vad jag älskar återigen öppen 6/9! Skiljer sig alltså från de första de gav ut och även vad de visar på hemsidan. True Panerai style!
Jag känner att jag är lite velig delux just nu. Är egentligen på jakt på en zero men vill samtidigt gärna ha en nyare klocka. Med ovan förbättringar så börjar denna segla upp som ett vettigt alternativ.

När jag kikar på instagram och liknande verkar den dock vara en sällsynt fågel. Vad är det som gör att den flyger så pass lågt under radarn? Den har sämre WR och annat urverk än zeron men är det något annat vitalt jag missar?

Jag känner att jag är lite velig delux just nu. Är egentligen på jakt på en zero men vill samtidigt gärna ha en nyare klocka. Med ovan förbättringar så börjar denna segla upp som ett vettigt alternativ.

När jag kikar på instagram och liknande verkar den dock vara en sällsynt fågel. Vad är det som gör att den flyger så pass lågt under radarn? Den har sämre WR och annat urverk än zeron men är det något annat vitalt jag missar?
Jag köpte 753 (Radiomir versionen av 773) för ngn månad sedan, och är hitills supernöjd.

Tycker personligen den har riktigt bra Panerai DNA, plus att det är lite roligt med in house urverk (med lite tweaks...). De extra åren med garanti är ju också ett plus att ta med i ekvationen.

Det är nog dock så att en del bland paneristi communityn, tittar lite snett på dessa med sina snapcase, etc. Själv bryr jag mig dock inte ett dyft om just detta, speciellt då man, IMHO, får mycket klocka för pengarna (i alla fall i detta segment). :)
F701C19B-CD60-4D1C-B21C-0BEB9930FF43.jpeg

Jag köpte 753 (Radiomir versionen av 773) för ngn månad sedan, och är hitills supernöjd.

Tycker personligen den har riktigt bra Panerai DNA, plus att det är lite roligt med in house urverk (med lite tweaks...). De extra åren med garanti är ju också ett plus att ta med i ekvationen.

Det är nog dock så att en del bland paneristi communityn, tittar lite snett på dessa med sina snapcase, etc. Själv bryr jag mig dock inte ett dyft om just detta, speciellt då man, IMHO, får mycket klocka för pengarna (i alla fall i detta segment). :)
F701C19B-CD60-4D1C-B21C-0BEB9930FF43.jpeg
Rätta mig om jag har fel, men gamla motsvarande modeller har väl samma WR som den här, dvs 100m. Då ser jag inget problem med vilken typ av teknik man valt för caseback.

Grattis till ditt fina klockköp.

När det kommer till Luminors sänkning från 300m till 100m så kan jag förstå att man känner sig missnöjd, men mitt egentligen enda klagomål är att man gick ifrån skruvstift. Nu tycks man ju dock gått tillbaka igen och då är jag nöjd :)

Rätta mig om jag har fel, men gamla motsvarande modeller har väl samma WR som den här, dvs 100m. Då ser jag inget problem med vilken typ av teknik man valt för caseback.

Grattis till ditt fina klockköp.

När det kommer till Luminors sänkning från 300m till 100m så kan jag förstå att man känner sig missnöjd, men mitt egentligen enda klagomål är att man gick ifrån skruvstift. Nu tycks man ju dock gått tillbaka igen och då är jag nöjd :)
Tack så mycket :)

Precis så är det ju. Jag tänkte lägga till att det är ju på Luminor som det gör skillnad. Men så började jag ändra annat i texten, och så föll det bort :) Så just på Radiomir så spelar det ju som sagt ingen större roll. Tom vissa som säger att snapcase inte gör ngn skillnad alls kontra screw back.

Sedan förstår jag personligen inte denna debatt med 100 vs 300. Jag menar, det är ju 100m på en sådan klassiker som 372. Där hör jag inte många klaga högljutt ;)

Det är nog dock så att hardcore tycker att det ska vara screw back på en panna å att Panera sålt sin skäl för att på detta sätt spara lite pengar. Men jag ser det mer som att man kan sänka priset = hitta nya kunder (lite som med Duo, som ju är debatterat i milslånga inlägg på diverse forum... Dock måste ju alla företag utvecklas för att överleva).

Håller med om skruvstiftet. De ”klagomålen” har de tagit till sig, och gjort helt rätt i att ha rättat till. Tummen upp helt klart.

Sedan förstår jag personligen inte denna debatt med 100 vs 300. Jag menar, det är ju 100m på en sådan klassiker som 372. Där hör jag inte många klaga högljutt ;)
Handlar nog mer om att man gått över till snap-on caseback, pins (inte längre) och 100m WR.

Hade Panerai först släppt en 372 med 300m WR för att sedan släppa en ny variant med 100m, pins och snap-on caseback hade nog folk klagat på detta med.

Sen ska man inte lyssna för mycket på vad Paneristi säger och köpa det man gillar :) men såklart vill man ibland ha input från andra när man själv velar !

Ha! Exakt. Det är väl precis detta som gör att hela den här diskussionen om vad det står för meterantal på klockan, hyffsat meningslöst. :)
Fast, man kan ju börja diskutera tusen andra komplikationer och dess meningsfullhet också isåfall. Vridring på deskdivern, kronograf, etc. Så, vi får väl ändå låta de där som vill att det står 300m på bakboetten hållas.

Fast, man kan ju börja diskutera tusen andra komplikationer och dess meningsfullhet också isåfall. Vridring på deskdivern, kronograf, etc. Så, vi får väl ändå låta de där som vill att det står 300m på bakboetten hållas.
Vridring, svinbra när man ska koka ägg. Hur som, med 100-300m WR så kan man leva livet utan att bry sig om att urverket blir dyngsurt :)

Sant, men man vill ju gärna vara förberedd utifall att... När jag hade dykarklocka m vridring av välkänt varumärke så använde jag vridringen flera dagar i veckan som ägg klocka. Kan sakna just den komplekationen ibland :)

Vridring, svinbra när man ska koka ägg. Hur som, med 100-300m WR så kan man leva livet utan att bry sig om att urverket blir dyngsurt :)

Sant, men man vill ju gärna vara förberedd utifall att... När jag hade dykarklocka m vridring av välkänt varumärke så använde jag vridringen flera dagar i veckan som ägg klocka. Kan sakna just den komplekationen ibland :)
Nu är det nästan statistiskt bevisat att Submariner är en ägg klocka ;)

Så länge alla är glad å nöjda, är jag med på 10, 30, 100, 300, 1000m. Plus är det ju bra i ren marknadsföring att kunna stoltsera med att det klockan minsann är testad för djup på 1000m. :)

Tillbaka
Topp