Håller med fullständigt xxxxxxx
Vad är det för nummer?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med fullständigt xxxxxxx
Tog bort numret från hans inlägg, måste varit ett misstagVad är det för nummer?
?Vad är det för nummer?
?Tog bort numret från hans inlägg, måste varit ett misstag
Vi tog bort ett mobilnummer som du troligen råkade pastea in, så nu ser du det inte längreNej! När jag kollar på mitt inlägg finns inga xxxxxxxx. Men när jag ser i ditt inlägg där du citerat mittback ser jag x en. Märkligt! Jag skrev aldrig ut några
Ojdå! Det var ju inte meningen.Vi tog bort ett mobilnummer som du troligen råkade pastea in, så nu ser du det inte längre
Lite gott o blandat från stor gtg:nDet här inlägget borde kanske ligga i GTG tråden men då det inte var 100% Paneraispecifikt så får den ligga här istället. Sen drack vi mest öl och fotade inte så jävla mycket. När vi fotade så ville katten vara med. Det ligger 5-6 stycken pannor på bordet, under katten. Tror @Hoffa tog någon bild på själva klockorna också.
Idag är vi lite trötta i huvudet jag och katten iaf.
Ska bli riktigt spännande!Får se om JMP visar sig vara Darth Vader eller Obi-Wan, det här året blir nog det första riktiga JMP året (tveksamt att han hann påverka så mycket design förra året).
Tror ni detta är ett skämt eller på riktigt?
EDIT: Frågade personen (som är en ganska trovärdig källa) och fick svar om att det inte är något skämt.
Väldigt vanligt !Är det vanligt att man känner att klockor som inte är Panerai helt plötsligt är rätt tråkiga på handleden nu...
Så blev det...Är det vanligt att man känner att klockor som inte är Panerai helt plötsligt är rätt tråkiga på handleden nu...
Du förstår @mårt när man har många leksaker så har man mycket att välja mellan, men det kan också göra att leksakerna inte är lika roliga. Om du bara har en eller två leksaker som du verkligen tycker om så kommer du nog tycka att dem är extra speciell.Så, den stora diskussionen (eller nåt, jag har i alla fall sett kommentarer i flera forum) tycks vara oro över att Panerai släpper för många referenser, och nya modeller som inte känns som Panerai som nummer två. Man säger att det urvattnar varumärket. Förklara för mig som om jag vore en 5-åring varför det nödvändigtvis är dåligt med många och nya.
Jag är verkligen ingen expert och borde egentligen inte uttala mig då detta är helt utanför mitt kompetensområde.. Men eftersom detta endast är en tråd på ett klockforum kommer mina spontana tankar här:Så, den stora diskussionen (eller nåt, jag har i alla fall sett kommentarer i flera forum) tycks vara oro över att Panerai släpper för många referenser, och nya modeller som inte känns som Panerai som nummer två. Man säger att det urvattnar varumärket. Förklara för mig som om jag vore en 5-åring varför det nödvändigtvis är dåligt med många och nya.
Good points. Tack. Så det vore framförallt dumt för Panerai... vilket gör det osannolikt att de inte har tänkt på det och har en plan.Jag är verkligen ingen expert och borde egentligen inte uttala mig då detta är helt utanför mitt kompetensområde.. Men eftersom detta endast är en tråd på ett klockforum kommer mina spontana tankar här:
- Med fler modeller mättar man marknaden om alla får exakt det de vill ha, vilket även leder till att det potentiellt blir färre nya modeller för kunder att se fram emot i framtiden?
- Fler snarlika modeller leder till att fler lägger upp sina pannor till salu vilket innebär lägre andrahandsvärden. Detta i kombination med höjda listpriser leder till att flippare inte vågar prova nya pannor i samma grad?
- Ökad risk för kannibalisering mellan olika modeller med fler snarlika modeller? Säg att man imorgon släpper en variant av 914/915 med guldvisare.. Hur många 914 kommer de sälja i fortsättningen då ( lite ironiskt att jag svarar just dig då jag vet att du är en av få som ogillar guldvisare ) ? Om de istället släpper denna variant med guldvisare om 5 år, när de redan sålt tusentals 914, kanske de som köpt 914 även köper den nya? Som sagt, spånar bara...
Detsamma gäller konsten. Vad är det för skillnad på en duktig amatörkonstnär och ett proffs? Amatören säljer allt och medelnivån på allt denne har producerat blir medioker. Proffset säljer bara det absolut bästa, resten förstörs. På så sätt håller proffsets samlade utbud en betydligt högre nivå än amatörens.Så, den stora diskussionen (eller nåt, jag har i alla fall sett kommentarer i flera forum) tycks vara oro över att Panerai släpper för många referenser, och nya modeller som inte känns som Panerai som nummer två. Man säger att det urvattnar varumärket. Förklara för mig som om jag vore en 5-åring varför det nödvändigtvis är dåligt med många och nya.
Där lärde jag mig något nytt.Detsamma gäller konsten. Vad är det för skillnad på en duktig amatörkonstnär och ett proffs? Proffset sparar bara det absolut bästa. På så sätt håller det som producerats en riktigt hög nivå.