Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tyvärr ganska låg trolighetsgrad på den där, om det inte är en Ferraripanna.Är utan panna plötsligt. Någon som sitter på en runt 30k?
Jag hade framför allt sett till att det är fullset och att allt ser legit ut.. Sen hade jag helst hittat en opolerad - hellre dings än fulpolering.Vad bör jag ta i beaktning när jag jagar 127:a? Fullset är ett måste för mig. Något annat lull-lull man ska kika efter? Några vanliga pitfalls? Tänker mig kunna hitta en runt 150k, är det rimligt idag eller kan man med tålamod hitta billigare?
I mitt huvud borde service vara ganska billigt iom urverket. Men är det något tramspremium på service idag för det är en dyr klocka i sig?
Jag hade framför allt sett till att det är fullset och att allt ser legit ut.. Sen hade jag helst hittat en opolerad - hellre dings än fulpolering.
Service bör vara hyfsat billigt pga ETA-verk, bara att lämna hos Nymans. Jag hade personligen aldrig låtit servicebehov avgöra mitt köp, allt det andra är viktigare.
Pojken i mig tyckte det var supertufft för något år sedan. Nu fastnar jag mest i textens relevans på en panerai. Varför är den där, och som du är inne på, vad betyder den? Jag är mao lite tveksam, men visst låter det lite ballt.När jag såg @peterc s bild på 183 så slog det mig, vi borde prata om "Black Seal".
Första gången man såg texten på en panna var år 1996, på 5218-218/A. Sedan dess har den använts på flera andra pannor (bland annat re-issuen 649 som @oddface har och @Peter s 183). Alltid tyckt just den texten är rätt ball och har aldrig haft något emot den på tavlan.
Har läst lite olika teorier om vart namnet ursprungligen kommer ifrån, vilken stämmer egentligen? Vissa säger att man tyckte mini-torpederna såg ut som svarta sälar när de användes under vatten , andra säger att marinsoldaterna såg ut som svarta sälar när de hade på sig sina helsvarta dräkter. Dessutom är ju "Black Seal" på engelska, så jag antar att de egentligen kallades typ "nero sigillo" eller liknande?
380:n som just gick släpptes för strax under 30k.Är utan panna plötsligt. Någon som sitter på en runt 30k?
Jag missade den med någon dag...380:n som just gick släpptes för strax under 30k.
Annars kan det möjligen poppa upp 000 och dylika modeller nära de regionerna..
Riktigt riktigt bra!Var förbi våra vänner på Krons och passade på att prova 992an, varje gång jag provar den blir den bättre.
Dock minns jag att bandet haft logga på sig? Minnsminner jag mig?
Seså, någon får köpa
När jag såg @peterc s bild på 183 så slog det mig, vi borde prata om "Black Seal".
Första gången man såg texten på en panna var år 1996, på 5218-218/A. Sedan dess har den använts på flera andra pannor (bland annat re-issuen 649 som @oddface har och @Peter s 183). Alltid tyckt just den texten är rätt ball och har aldrig haft något emot den på tavlan.
Har läst lite olika teorier om vart namnet ursprungligen kommer ifrån, vilken stämmer egentligen? Vissa säger att man tyckte mini-torpederna såg ut som svarta sälar när de användes under vatten , andra säger att marinsoldaterna såg ut som svarta sälar när de hade på sig sina helsvarta dräkter. Dessutom är ju "Black Seal" på engelska, så jag antar att de egentligen kallades typ "nero sigillo" eller liknande?
Pojken i mig tyckte det var supertufft för något år sedan. Nu fastnar jag mest i textens relevans på en panerai. Varför är den där, och som du är inne på, vad betyder den? Jag är mao lite tveksam, men visst låter det lite ballt.
När jag såg @peterc s bild på 183 så slog det mig, vi borde prata om "Black Seal".
Jag vet inte heller ngt annat än det du skriver, googlade en stund men hittar samma historia gång på gång. Jag tycker det är en kul detalj, men det var inte avgörande när jag valde just 183, det var mera totalen.Pojken i mig tyckte det var supertufft för något år sedan. Nu fastnar jag mest i textens relevans på en panerai. Varför är den där, och som du är inne på, vad betyder den? Jag är mao lite tveksam, men visst låter det lite ballt.
Min 217 var nyservad hos Nymans till kostnaden 5800krVad bör jag ta i beaktning när jag jagar 127:a? Fullset är ett måste för mig. Något annat lull-lull man ska kika efter? Några vanliga pitfalls? Tänker mig kunna hitta en runt 150k, är det rimligt idag eller kan man med tålamod hitta billigare?
I mitt huvud borde service vara ganska billigt iom urverket. Men är det något tramspremium på service idag för det är en dyr klocka i sig?
Var förbi våra vänner på Krons och passade på att prova 992an, varje gång jag provar den blir den bättre. Dock minns jag att bandet haft logga på sig? Minnsminner jag mig?
Seså, någon får köpa
Den är bra som fan. Riktigt mysig tavlaJag vet inte heller ngt annat än det du skriver, googlade en stund men hittar samma historia gång på gång. Jag tycker det är en kul detalj, men det var inte avgörande när jag valde just 183, det var mera totalen.
Newbie fråga. Är straps under samma avdelning som ”säljes klockor”? Frågar då jag inte hittar ngr straps när jag letar
Någon sugen på dessa straps, se K&S.
Kan detta vara ngt kanske?Är utan panna plötsligt. Någon som sitter på en runt 30k?
Överst under Säljes klockor finns tillbehör.Newbie fråga. Är straps under samma avdelning som ”säljes klockor”? Frågar då jag inte hittar ngr straps när jag letar
Mycket bra tips; fin modell och ett mycket bra pris @JonazKan detta vara ngt kanske?
https://klocksnack.se/threads/panerai-luminor-base-pam176.129237/
Coolt. Längesen vi hade en bra och billig panna till salu.Kan detta vara ngt kanske?
https://klocksnack.se/threads/panerai-luminor-base-pam176.129237/