My new one!
såg i andra tråden nu - 682. Välkommen tillbaka! Och hejdå till resten utav dina klockor
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
My new one!
Blev 682 igen. Så tråkig är jag men det är i min värld en så jäkla bra klocka. Funderade mycket på främst den nya modellen av 42 mm men kom framtill att det var just denna jag hade innan och som jag ville ha igen. Lite trist men när det är så bra finns ingen anledning att byta modell. Detta var det sista nymans hade av den äldre referensen682 igen? Eller slog du på 1305?
Den är sinnessjukt bra! GrattisBlev 682 igen. Så tråkig är jag men det är i min värld en så jäkla bra klocka. Funderade mycket på främst den nya modellen av 42 mm men kom framtill att det var just denna jag hade innan och som jag ville ha igen. Lite trist men när det är så bra finns ingen anledning att byta modell. Detta var det sista nymans hade av den äldre referensen
Går det gäss på glaset?Sitter och kollar på glaset.
Coronafrossa garanterat.PaneraiCentral kör en tävling mellan referenser i deras Instagram Stories. En del resultat förstår jag, många förstår jag inte och den här går helt över mitt förstånd.
Känns spontant att det är rätt många som jag personligen är förvånad över. Tex dessa fyra... (sedan blir man ju givetvis färgad av vad man tycker bäst om själv, därav att man då blir förvånad )PaneraiCentral kör en tävling mellan referenser i deras Instagram Stories. En del resultat förstår jag, många förstår jag inte och den här går helt över mitt förstånd.
Boettskydd på plats tack vare @Feskarn s snabba och precisa leveranser.Haha, om du bara haft ett boettskydd
Härligt!! Då är det bara en sanering du behöver nu, tänk på det nästa gång vi ses; Gummi på!!
Det är aldrig svårt att tycka om 422!Det är inte svårt att tycka om 422 om man kollar igenom den här snubbens IG bilder
https://www.instagram.com/p/B7t5cHrnirW/?igshid=1igmqrkxh3c2p
Owg-materialDen här va cool, hade jag inte sett förut.
PAM913 London edition, 100ex i titan. Typ en 564 med torped och svart tavla, fin hur som helst
Owg-material
Base dial absolut. Väljer jag alltid om jag kan.Brun tacka, base, och jag hade varit där
Det är en uppsättning klockor med liknande boett som gjordes i slutet av 60-talet och början på 70. De har i nutid kallats baby Panerai, men även typ Heuer hade en variant.Sökte på ”Panerai” på C24. Denna dök upp. Någon som har koll på vad det är? En homage från 1960 i 38 mm? Eller bara en klocka med liknande boett från för 60 år sedan? Eller klassisk varumärkessnyltning?
https://www.chrono24.se/panerai/vet...472--id12817515.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK
Tack herr uppslagsbok. Där lärde jag mig något nytt. Dags att vända blad.Det är en uppsättning klockor med liknande boett som gjordes i slutet av 60-talet och början på 70. De har i nutid kallats baby Panerai, men även typ Heuer hade en variant.
Köp säljaren, som de säger.Tack herr uppslagsbok. Där lärde jag mig något nytt. Dags att vända blad.
Dök upp annat suspekt också för övrigt. Denna tex. Ryssland osv men 35 k!?
Skicket angivet som dåligt. Riktigt oklar.
https://www.chrono24.se/panerai/rad...7-mm--id9275183.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK
Satan så bra!Den här va cool, hade jag inte sett förut.
PAM913 London edition, 100ex i titan. Typ en 564 med torped och svart tavla, fin hur som helst
ett väldigt intressant objekt ur många aspekter. Typ den enda på c24 som skriver dåligt skick, finns i ryssland, potentiellt gravt underprissatt. Ska nog kliva ut ur komfortzonen och slå tillKöp säljaren, som de säger.
ett väldigt intressant objekt ur många aspekter. Typ den enda på c24 som skriver dåligt skick, finns i ryssland, potentiellt gravt underprissatt. Ska nog kliva ut komfortzonen och slå till
Får jag komma med några klagomål på den?Den här va cool, hade jag inte sett förut.
Såga påFår jag komma med några klagomål på den?
Alla har ju fel. Undrar om det är för att folk fastnat för komplikationer? Ju mer bös på tavlan desto bättre klocka?Känns spontant att det är rätt många som jag personligen är förvånad över. Tex dessa fyra... (sedan blir man ju givetvis färgad av vad man tycker bäst om själv, därav att man då blir förvånad )
913:s index har inte korv-känsla på urtavlan, som på resten av "Panerai Luminor Marina Boutique Editions" (hela listan förutom den och Shanghais är det va? finns här: https://watchbase.com/blog/2015/04/01/panerai-boutique-edition-the-luminor-marina-casebacks/), utan är platt målat och glaset är inte heller s.k. dubbelkupat, utan just platt. Vilket ger ett extremt mycket plattare intryck, som jag tycker faller platt, står sig platt, etcetera-ordvitsande.Såga på
Alla har ju fel. Undrar om det är för att folk fastnat för komplikationer? Ju mer bös på tavlan desto bättre klocka?
Inte vet jag, men jag tycker konsekvent tvärtom. Förvånande också att så många föredrar 422 över 372, 2/3 liksom.