När tillfälle ges ska jag mysa med den där, får erkänna mig besegrad, Radiomir kan vara fina.... Ger mig ett "måste ha" begärÖnskar er alla en trevlig dag !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
När tillfälle ges ska jag mysa med den där, får erkänna mig besegrad, Radiomir kan vara fina.... Ger mig ett "måste ha" begärÖnskar er alla en trevlig dag !
Inga shitstorms här inte.. Kan dock konstatera att du mig veterligen i denna tråd är tämligen ensam om att bry dig särskilt mycket om huruvida en modell har hacking eller inte. En av de största förbannelserna tillika charmen med Panerai är att det är oerhört svårt att hitta Paneraimodeller som uppfyller alla ens önskemål i termer av kombination av exempelvis case, typ av index (sandwich, korv, painted), färg på visare, färg på lumen, vilken text/inte text på tavlan etc. Att då dessutom blanda in hacking i ekvationen ter sig i ljuset av detta lite onödigt då man låser sig fast än mer.. Dessutom är Panerais inhouseverk fina och håller generellt tiden hyggligt, men de har inte gjort en poäng i att klara sig inom 2-4-sekundersavvikelser/dygn om man säger så vilket är ytterligare en faktor som talar mot att bry sig särskilt om hacking... Du ställer tiden exakt men är något dygn senare ändå off..Efter vidare efterforskningar verkar det som bara inhouse-verken har hackning. Kan det stämma?
Annars känns lite som att köpa en vintage Ferrari utan handbroms och sen få höra att man kan ha två stoppklossar i bakluckan. (Inget ont om alla vänliga själar här inne). Men i den första videon jag fick upp skulle man vänta tills klockan stannat. Ok, är beredd på en shitstoorm nu.
Trevligt att du skriver, det var faktiskt din medverkan på Urbildningsradion som fick upp mina ögon för Panerai Eller om det är en förbannelse, vi får se. Skämt åsido håller ni att vinna över mig på er sida vad gäller hacking. Jag får väl släppa på kontrollbehovet och låta sekundvisaren svepa.Inga shitstorms här inte.. Kan dock konstatera att du mig veterligen i denna tråd är tämligen ensam om att bry dig särskilt mycket om huruvida en modell har hacking eller inte. En av de största förbannelserna tillika charmen med Panerai är att det är oerhört svårt att hitta Paneraimodeller som uppfyller alla ens önskemål i termer av kombination av exempelvis case, typ av index (sandwich, korv, painted), färg på visare, färg på lumen, vilken text/inte text på tavlan etc. Att då dessutom blanda in hacking i ekvationen ter sig i ljuset av detta lite onödigt då man låser sig fast än mer.. Dessutom är Panerais inhouseverk fina och håller generellt tiden hyggligt, men de har inte gjort en poäng i att klara sig inom 2-4-sekundersavvikelser/dygn om man säger så vilket är ytterligare en faktor som talar mot att bry sig särskilt om hacking... Du ställer tiden exakt men är något dygn senare ändå off..
Som någon nämnde ovan också; lite knas att anse hacking vara någon sorts kvalitetsstämpel på verk när man betänker exempelvis alla både tidigare och nutida Pateks, VC:s och AP:s som inte har hacking..
Trevligt att du skriver, det var faktiskt din medverkan på Urbildningsradion som fick upp mina ögon för Panerai Eller om det är en förbannelse, vi får se. Skämt åsido håller ni att vinna över mig på er sida vad gäller hacking. Jag får väl släppa på kontrollbehovet och låta sekundvisaren svepa.
Trevligt att du skriver, det var faktiskt din medverkan på Urbildningsradion som fick upp mina ögon för Panerai Eller om det är en förbannelse, vi får se. Skämt åsido håller ni att vinna över mig på er sida vad gäller hacking. Jag får väl släppa på kontrollbehovet och låta sekundvisaren svepa.
Tidshållning är inte prio hos Panerai, vilket också är tydligt iom avsaknaden av minutmarkeringar
Jag skulle gissa på att det mörka är vax, men jag kan ha fel. Borde vara slätt men lite "strävt" i så fall.ok då var det en synvilla, se nedan vad jag menade
På tal om RubberB, så skulle jag vilja ha en sån här kombo ... matchy matchy ...Jag noterade just att RubberB har fått konkurrens an Everest. De har gjort både gummi och läder som passar Panerai och sluter tätt mot caset. https://www.everestbands.com/collections
10:10!
(Kanske blev 10:11 om man nu ska va petig)
Hela mitt liv är uppdelat i femminutersintervallerI Paneraitime jobbar vi lite mer mañana
Var ändå skapligt smakfullt. Lite sportigt. Passande när du är ute sportar din el-cykel.På tal om RubberB, så skulle jag vilja ha en sån här kombo ... matchy matchy ...
PAM00979
Hade jag haft ett par hundra kakor över så hade jag köpt den.
PAM00979
Garanterat ett utav de bästa släppen i fjol
bara att hålla med. Riktigt imponerad när jag såg den live första gången. Hårdare klocka är svår att hitta
Den ska ju vara lätt. En av fördelarna med materialet. Om du vill ha tyngd får du köpa stål eller hoppas på en DLC-variant.Det enda som är lite synd med den är hur lätt den är, känns lite malplace
Utan tvekan!PAM00979
Den ska ju vara lätt. En av fördelarna med materialet. Om du vill ha tyngd får du köpa stål eller hoppas på en DLC-variant.
Äh! Dom har ju bara 24mmJag noterade just att RubberB har fått konkurrens an Everest. De har gjort både gummi och läder som passar Panerai och sluter tätt mot caset. https://www.everestbands.com/collections
Vill du att klockan ska glänsa och se nästan ny ut?Jag har (återigen) blivit med Panerai. Denna gång en lite ”äldre” 111:a som ska få sig en service. Spontant tänkte jag Nymans då det känns lite bättre (troligtvis av oerfarenhet) även om jag vet att urverket är en klassiker för gemene urmakare.
Nu till min fundering som jag gärna tar emot era erfarenheter kring
Ska man ta Nymans polering som ingår vid service eller ej och har ni högre Paneraivetare här bra erfarenheter av deras poleringsförmåga. Jag vet om att det inte är en vintage sub vi talar om men ändå.
Vad tycker ni och vad är era erfarenheter? Skjut fritt
Ber om ursäkt om inlägget är malplacerat.