• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ett snabbt foto på leveransen som precis dök upp från Richard (Toshi). Ska bli spännande att prova dessa. Första intrycket är att de håller väldigt bra kvalité. :)
B1AB4E4C-70D8-4A92-976D-B5EA41EAB1B3.jpeg

Senast ändrad:
Black seal är vanliga radiomir med wirelugs, inte 1940 (som har vanliga horn). Menar vi samma då? :)
Okej är det så, tack för det :) Ja då är det en Black Seal (tror jag :woot: lär väl ändra mig som vanligt om ett tag) som jag är ute efter. Trodde jag hittat den perfekta igår. PAM183, den hade ju allt! Och priset! Men sen insåg jag att den inte hade någon hacking-funktion :banghead: Visst klockor är kul. Men ibland blir man galen.

Okej är det så, tack för det :) Ja då är det en Black Seal (tror jag :woot: lär väl ändra mig som vanligt om ett tag) som jag är ute efter. Trodde jag hittat den perfekta igår. PAM183, den hade ju allt! Och priset! Men sen insåg jag att den inte hade någon hacking-funktion :banghead: Visst klockor är kul. Men ibland blir man galen.
Vilka krav du har :D :D Lycka till! :) Kan berätta att vi som är lite mer in-the-know suktar över 992, när det kommer till Radiomir.

Är utebliven hacking verkligen en dealbreaker då? Jag har det bara på 1/4 av mina pannor.. Verkligen inget som stört mig

Patek 5711 har väl inte hacking? :D

183 är grym Har köpt samma klocka 2 gånger :happyhappy:
20200309_100538.jpg

Vad kul och de ser jättefina ut! Vad heter de olika banden? Leveranstid? Är på väg att beställa därifrån själv :)

Kul :) Jag la upp den här för ett litet tag sedan. Hoppas nu detta bara ska funka... ah, det gjorde det ju :) Väldigt nöjd som sagt. Kan varmt rekommendera Richard. Glömde skriva leverans. Det tog cirka 3 veckor. Men då tog det ngn extra dag med leverans hit till Hong Kong.
Får ursäkta för den snabba ihopsättningen av bilder. Men dessa fyra. (Edit: glömde skriva att alla har natural stitching utan Horween Nut Brown som har butterscotch som förhoppningsvis ska funka bra med guldvisarna på 662...)
B0D8BBC6-F54B-4C97-A1BA-184FCE80D1FC.jpeg

:D
Är utebliven hacking verkligen en dealbreaker då? Jag har det bara på 1/4 av mina pannor.. Verkligen inget som stört mig

Patek 5711 har väl inte hacking?
Jag har strukit datum som krav av estetiska skäl. Tycker annars det är en användbar funktion. Så när man ändå håller på kanske man kan stryka en komplikation till :D

Men hade en vintage Seamaster och störde mig på det. Fast vad gör man inte för en snygg klocka!

Hur ställer man den då egentligen? För att få sekunderna och minutvisaren synkade. Minutvisaren fortsätter väl också? Gick att dra kronan lätt bakåt på seamastern så hölls sekundvisaren tillbaka lite men var rätt meckigt. Den var iofs från 50-talet.

Jag har massor med band sedan förr från Toshi, och han har alltid varit bra. Har nog lugnt köpt typ 12 band från honom, fast det var ett tag sedan nu.
Richard är dessutom väldigt trevlig i all sin kommunikation. Jag gjorde två ändringar efter gjord beställning, och det funkade utan problem (hjälpte så klart att han inte hunnit starta, men positivt ändå)

Jag har massor med band sedan förr från Toshi, och han har alltid varit bra. Har nog lugnt köpt typ 12 band från honom, fast det var ett tag sedan nu.

Richard är dessutom väldigt trevlig i all sin kommunikation. Jag gjorde två ändringar efter gjord beställning, och det funkade utan problem (hjälpte så klart att han inte hunnit starta, men positivt ändå)
Ja, de ser ju väldigt bra ut på bilderna men ändå betryggande med bra referenser. Jag återkommer i tråden när det är beställt och levererat :)

Efter vidare efterforskningar verkar det som bara inhouse-verken har hackning. Kan det stämma?

Annars känns lite som att köpa en vintage Ferrari utan handbroms och sen få höra att man kan ha två stoppklossar i bakluckan. (Inget ont om alla vänliga själar här inne). Men i den första videon jag fick upp skulle man vänta tills klockan stannat. Ok, är beredd på en shitstoorm nu.

Efter vidare efterforskningar verkar det som bara inhouse-verken har hackning. Kan det stämma?

Annars känns lite som att köpa en vintage Ferrari utan handbroms och sen få höra att man kan ha två stoppklossar i bakluckan. (Inget ont om alla vänliga själar här inne). Men i den första videon jag fick upp skulle man vänta tills klockan stannat. Ok, är beredd på en shitstoorm nu.
Du är i fel del av forumet för shitstorm, kompis. :)

Tillbaka
Topp