• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

217 på ett @Anders W -canvas

0B412CEC-9E0B-45A1-819E-BE6F459E6EFF.jpeg

Med vissa klockor blir det som en ny relation, men är lite blyg till en början, man sneglar för att se om det verkligen kan vara sant, om verkligen en sådan här skönhet sitter på min arm. Och sedan börjar man så småningom inse att JA - så är det, den sitter på min arm och jag kan njuta av varenda sekund.

PAM422 mar 20.jpg

har den någon ref? intressant med annat case. vet du varför de använde det caset för denna?
Han kallar den 3646 modified.
Jag har inte koll, tyvärr, och jag lyckas inte googla fram info. Jag har pillat på några hemmabyggen för ett antal år sedan då hornlugs var poppis att bygga. Det är helt klart ett annat case.

Edit: Det är nog ett 3646-case faktiskt, men med låååånga horn som följer kanten, så det känns som ett annat case.

Har nyligen fått upp ögonen för Panerai men inte fått tillfälle att se en i verkligheten än. (Finns ej i butik där jag bor) Är nyfiken på hur urtavlan är i färgen på tex svarta 1940. Någon som kan beskriva? Lyster osv... :)

Vet inte när man får komma till och se en i dessa tider...:eek:

Har nyligen fått upp ögonen för Panerai men inte fått tillfälle att se en i verkligheten än. (Finns ej i butik där jag bor) Är nyfiken på hur urtavlan är i färgen på tex svarta 1940. Någon som kan beskriva? Lyster osv... :)

Vet inte när man får komma till och se en i dessa tider...:eek:
Absolut inte blank, om du inte köper en med sun burst (om det ju finns någon 1940 med sun burst.... oklart). Väldigt läsbar.

Senast ändrad:
Absolut inte blank, om du inte säljer en med sun burst (om det ju finns någon 1940 med sun burst.... oklart). Väldigt läsbar.
Aha, hade gissat på blank men är väl glaset som ger den effekten på bilder.

Har kollat runt lite med inte hittat nån som nämner nåt om Färgen. Kan man prata om ett djup i den? Tänker att en klocka i den prisklassen borde ha något extra.

Aha, hade gissat på blank men är väl glaset som ger den effekten på bilder.

Har kollat runt lite med inte hittat nån som nämner nåt om Färgen. Kan man prata om ett djup i den? Tänker att en klocka i den prisklassen borde ha något extra.
Vill du alltså ha en Radiomir 1940 med svart tavla? 42, 45 eller 47mm?

Tillbaka
Topp