• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alex Taól

Omega
2-Faktor
Jag lät Nymans polera min (nu sålda) PAM000 när den servades, det blev superbra. Det var en ding på kronskyddet som inte helt försvann, så det kändes som att de var lite restriktiva med slipskivan ändå.
Jag lät Nymans polera min (nu sålda) PAM000 när den servades, det blev superbra. Det var en ding på kronskyddet som inte helt försvann, så det kändes som att de var lite restriktiva med slipskivan ändå.

Var bra! :)
Man hör mkt fram och tillbaka när det gäller just polering. Men egentligen är det väl ganska enkelt. Är det någon i denna tråd som fått sin panna polerad av Nymans som inte är nöjd? :)
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
https://www.instagram.com/p/B-fI2h1AZII/?igshid=p6x2gd1qwhmx

Arnold rockar 5218-201a i sin senaste video. :cigar:

Screenshot_20200402-195637188_1.jpg
Så grymt! :) snyggt strap också, ser dock inte om det är oem pre-v eller aftermarket
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag måste ändå vidhålla att jag är helnöjd med kombinationen butterscotch och det lite rödbruna lädret. Men jag inser också att det kan vara en smaksak... :cool:
Alltså, är du nöjd så är du nöjd, det är allt som räknas. Jag bara ventilerade att jag var lite missnöjd med just butterscotch-färgen :) Självklart en smaksak.

Jag har just nu ingen panna med guldvisare på lager, men jag kan visa lite vad jag menar ändå. På de här klockorna (416 och 602) sitter det Mays 33 och Mays Mare, båda med samma färg på tråden. Den färgen matchar nästan ecru-färgen på index/visare på 416, men då jag har haft Mays-band med denna tråd på guldvisar-panna förut (hittar inte bild, därför denna omständiga förklaring) så vet jag att den matchningen var perfekt. Ovanpå klockorna ligger ett Toshi African Kudo med Butterscotch-tråd. Som synes så matchar den mer de orangea visarna på 602 än något annat.

IMG_6327.jpeg


Om ni är lika anala som jag är på den här punkten, så ska man nog inte försöka matcha just guldvisare eller ecru med butterscotch, utan välja annan tråd alt. ett mer matchande band. :D

Med det sagt, Toshi gör jäääääkligt bra band för pengarna. Mays är dubbelt så bra, men kostar det dubbla. :) Så. Over and out.
 

Caravelle33

Vacheron
Alltså, är du nöjd så är du nöjd, det är allt som räknas. Jag bara ventilerade att jag var lite missnöjd med just butterscotch-färgen :) Självklart en smaksak.

Jag har just nu ingen panna med guldvisare på lager, men jag kan visa lite vad jag menar ändå. På de här klockorna (416 och 602) sitter det Mays 33 och Mays Mare, båda med samma färg på tråden. Den färgen matchar nästan ecru-färgen på index/visare på 416, men då jag har haft Mays-band med denna tråd på guldvisar-panna förut (hittar inte bild, därför denna omständiga förklaring) så vet jag att den matchningen var perfekt. Ovanpå klockorna ligger ett Toshi African Kudo med Butterscotch-tråd. Som synes så matchar den mer de orangea visarna på 602 än något annat.

IMG_6327.jpeg


Om ni är lika anala som jag är på den här punkten, så ska man nog inte försöka matcha just guldvisare eller ecru med butterscotch, utan välja annan tråd alt. ett mer matchande band. :D

Med det sagt, Toshi gör jäääääkligt bra band för pengarna. Mays är dubbelt så bra, men kostar det dubbla. :) Så. Over and out.
Är det sant? Är Mays så bra i jämförelse? Är ju noob här och äger bara band från Mays, Sanders och Oleg. Tycker Mays och Oleg är bra mycket bättre än Sanders men har ingen koll på övriga.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Är det sant? Är Mays så bra i jämförelse? Är ju noob här och äger bara band från Mays, Sanders och Oleg. Tycker Mays och Oleg är bra mycket bättre än Sanders men har ingen koll på övriga.
Jag har just beställt mitt första Sanders, så det här känns ju lovande. :D

Jag tycker att Mays är outstanding, ja. Jag tycker att Oleg och Toshi har samma kvalitetsnivå, om än olika typer av band.
 

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Alltså, är du nöjd så är du nöjd, det är allt som räknas. Jag bara ventilerade att jag var lite missnöjd med just butterscotch-färgen :) Självklart en smaksak.

Jag har just nu ingen panna med guldvisare på lager, men jag kan visa lite vad jag menar ändå. På de här klockorna (416 och 602) sitter det Mays 33 och Mays Mare, båda med samma färg på tråden. Den färgen matchar nästan ecru-färgen på index/visare på 416, men då jag har haft Mays-band med denna tråd på guldvisar-panna förut (hittar inte bild, därför denna omständiga förklaring) så vet jag att den matchningen var perfekt. Ovanpå klockorna ligger ett Toshi African Kudo med Butterscotch-tråd. Som synes så matchar den mer de orangea visarna på 602 än något annat.

IMG_6327.jpeg


Om ni är lika anala som jag är på den här punkten, så ska man nog inte försöka matcha just guldvisare eller ecru med butterscotch, utan välja annan tråd alt. ett mer matchande band. :D

Med det sagt, Toshi gör jäääääkligt bra band för pengarna. Mays är dubbelt så bra, men kostar det dubbla. :) Så. Over and out.

Bra snack om detta! Jag kan nog hålla med om att butterscotch är ganska rödgul, men faktum är att i de flesta ljus är texten på tavlan på 422:an också ganska rödgul, så jag tycker att det känns bra. Snygg jämförelsebild du tog, tack för den. När jag jämför färgen på Toshi med asson, så är det ju ingen tvekan om att butterscotchtråden är betydligt gulare än assons tråd - och sticker därmed ut mer. Sedan kan man ju tycka olika om det...

Det som ändå känns gott är att det blir lite diskussion om ett så centralt ämne som färgnyans på tråden på ett klockarmband - det får nörden i mig att må riktigt bra så här på fredagsmorgonen. :happyhappy:
 

kmg

Patek
2-Faktor
Att alla band från pre-v-era ska vara så snygga. Helhetsintrycket, kanterna, stygnen, läderstrukturen... Borde ju inte vara så svårt att göra likadana idag. Tror de skulle uppskattas bland alla ristis. Och givet nuvarande big boss inställning så bör det inte finnas några hinder att trycka på produktions-knappen.
 
Topp