Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tuttonero!! Nya eller gamla?Panerais bästa länk??
PAM177 är bra.. Klassiker
Vill du ha en sandwichtavla? Ska den vara svart eller funkar brun?
Föredrar du ETA-verk eller in-house 8 dagar?
44mm antar jag?
Om du föredrar svarta tavlor , ETA och sandwich är 177 nog 100% rättFöredrar sandwich tror jag men inget krav. Brun kanske kan vara coolt men helst svart. ETA framför 8-dagars. 44mm absolut. Tycker de mindre ser oproportionerliga ut. Ska användas som en beater buren på gummi.
Bör vara gamla va? Jag har för mig att den nya har kronskyddsbågen som dekoratation, precis som alla andra nya med länkTuttonero!! Nya eller gamla?
+1Om du föredrar svarta tavlor , ETA och sandwich är 177 nog 100% rätt
Håller med - Go go go!+1
Ba' köpa @Jaggis
Du kan ju bolla några ex här som du hittar om du behöver second opinion på pris och skick
Om du föredrar svarta tavlor , ETA och sandwich är 177 nog 100% rätt
+1
Ba' köpa @Jaggis
Du kan ju bolla några ex här som du hittar om du behöver second opinion på pris och skick
Tack hörni! Då är det PAM177 som gäller. Jag kommer absolut dubbelkolla med er för feedback om något dyker upp. Hör ni om någon har en till salu så hojta gärna till.Håller med - Go go go!
Du är baserat på din profilbild och den meningen nu utsedd till länkexpert i den här tråden. Så, jag litar på dig.Bör vara gamla va? Jag har för mig att den nya har kronskyddsbågen som dekoratation, precis som alla andra nya med länk
Haha min profilbild är på en isad panna med länk, osäker på modell.Du är baserat på din profilbild och den meningen nu utsedd till länkexpert i den här tråden. Så, jag litar på dig.
Är synnerligen vanligt. Känns som att Panerai utgår från minst 8 dagar och uppåt..Är det vanligt med bättre PR än specs på 8-dagarsverken? Ganska exakt 10 dygn sedan jag drog upp den och den tickar fortsatt på. Är iofs ”nya” P.5000, coolt oavsett!
Mycket vanligtÄr det vanligt med bättre PR än specs på 8-dagarsverken? Ganska exakt 10 dygn sedan jag drog upp den och den tickar fortsatt på. Är iofs ”nya” P.5000, coolt oavsett!
Btw, vi kan konstatera att 692 är bättre än Bronzo. Eller hur?Kvälls shot på 692 på världens första och enda P-strap
Idag i alla fall, känner mig själv för väl för att våga gå längre än så i mitt konstaterade men jag är galet nöjd med 692.Btw, vi kan konstatera att 692 är bättre än Bronzo. Eller hur?
Sälj inte Bronzon, vi vet att du kommer ångra dig. Låna ut den till mig istället och så får du tillbaka den när du ångrar dig, känner jag mig själv så kommer jag ha ledsnat dåIdag i alla fall, känner mig själv för väl för att våga gå längre än så i mitt konstaterade men jag är galet nöjd med 692.
Sälj inte Bronzon, vi vet att du kommer ångra dig. Låna ut den till mig istället och så får du tillbaka den när du ångrar dig, känner jag mig själv så kommer jag ha ledsnat då
Jag vill ha. Går det att få polerat istället för borstat så är jag extra på. Tar en i varje storlek, 22, 24 och 26. (eller vänta, beroende på pris alltså).I N T R E S S E K O L L
Hej alla glada! Tänkte höra lite med er om intresse finns angående en samlad beställning av spännen till våra kära klockor.
Spännen med en graverad platta limmad eller skruvad (se bilder) med texten 'Paneristi Sweden' som en twoliner. Skruvarna verkar gå att få i blått eller i silver.
Jag vet att det finns band och spännen från Oleg till Pday19 men dessa är fastsydda och alla kanske inte gillar blåa band. Dessa är skruvade spännen och går att få i 22, 24 eller 26mm. Finns tom i brons om man vill ha det.
Priset just nu är 150 usd men jag förhandlar om en mängdrabatt.
Intressant! Går det att få dem i DLC också?I N T R E S S E K O L L
Hej alla glada! Tänkte höra lite med er om intresse finns angående en samlad beställning av spännen till våra kära klockor.
Spännen med en graverad platta limmad eller skruvad (se bilder) med texten 'Paneristi Sweden' som en twoliner. Skruvarna verkar gå att få i blått eller i silver.
Jag vet att det finns band och spännen från Oleg till Pday19 men dessa är fastsydda och alla kanske inte gillar blåa band. Dessa är skruvade spännen och går att få i 22, 24 eller 26mm. Finns tom i brons om man vill ha det.
Jag vill ha. Går det att få polerat istället för borstat så är jag extra på. Tar en i varje storlek, 22, 24 och 26. (eller vänta, beroende på pris alltså).
Intressant! Går det att få dem i DLC också?
I N T R E S S E K O L L
Du det där känns inte helt kosher. Han tillverkar ju bland annat plagiat då han har spännen där han skriver officine panerai i deras typsnitt.I N T R E S S E K O L L
Du det där känns inte helt kosher. Han tillverkar ju bland annat plagiat då han har spännen där han skriver officine panerai i deras typsnitt.
Paneristi sweden är en annan sak, men är han verkligen seriös om han tillverkar kopior?
Lo Storico?Idag är det "blue dial and blu sky" det är sen gammalt...
Köper du band och spänne så kostar det 175€ inklusive fraktI N T R E S S E K O L L
Verkligen. Det är märkligt, men jag antar att det är för att de tycker att det gynnar dem ==> fler Paneristi = ökad försäljning. Men oavsett om panerai väljer att inte stämma skiten ut de som tillverkar kopior eller inte så är det ju fel.Panerai verkar ha en speciell relation till att låta AM-köra deras varumärke. Det är helt okej med Oleg för någon anledning.
Jag håller helt med dig, det känns aningen shakey.