• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ja, jag hade ingen tanke på att det skulle vara något konstigt med det spännet. Har funnit några 372:eek:r med liknande spännen på c24 men ibland är det svårt att se om bandet är 22 eller 26 vid spännet.
Jag Kan inte heller säga varken bu eller bä, men däremot vet jag nu att att bandet hör till 372:an efter att jag hittade ngn gammal bild från när jag köpte den. Ser dock inte vad det sitter för spänne på. Ska gå igenom alla spännen och Strap imorgon och se om jag hittar ngt 26mm m logo. Jag skickar iaf bandet... :)

Jag Kan inte heller säga varken bu eller bä, men däremot vet jag nu att att bandet hör till 372:an efter att jag hittade ngn gammal bild från när jag köpte den. Ser dock inte vad det sitter för spänne på. Ska gå igenom alla spännen och Strap imorgon och se om jag hittar ngt 26mm m logo. Jag skickar iaf bandet... :)
Men det var kortare än vad medföljande band normalt är, endast 120/70 så det är nog därför jag aldrig använt det

Trevligt. :)
Har fortfarande ingen aning om det är korrekt eller ej men när jag granskade spännet med lupp såg jag detta.
Förekommer det så dålig QC hos Panerai? Inte för att någon vanlig människa ser det där, men det ser lite misstänkt ut. Finishen i övrigt är ju bra.

IMG_20200427_215552.jpg
IMG_20200427_215628.jpg

Trevligt. :)
Har fortfarande ingen aning om det är korrekt eller ej men när jag granskade spännet med lupp såg jag detta.
Förekommer det så dålig QC hos Panerai? Inte för att någon vanlig människa ser det där, men det ser lite misstänkt ut. Finishen i övrigt är ju bra.

IMG_20200427_215552.jpg
IMG_20200427_215628.jpg
Vet inte men såg ju sådär ut, använder aldrig orginalbanden då dom är för korta så dom ligger med spännena i boxarna. Ska kika...

Den som letar han finner :) hittade ett sådant spänne m liten text sittandes på ett strap, har antagligen suttit på bandet som jag undrat vad det varit för band och sedan vid ngt tillfälle lämpligt placerats på annat band. Jag skickar då både spänne och band såklart. Passade även på att kolla alla andra spännen med logo som kommit m klockorna, bara 22 och 24mm iof men precis som @mårt skrev så står det olika på alla?! Så jag blev inget klokare...

Vi får hoppas att det är ett äkta spänne som diskuteras ovan. Har dock heller aldrig sett ett sådant förut. Jag håller tummarna!

Men om det visar sig vara AM ==> Detta är anledningen till att jag bitchade om fejkspännen från Oleg häromdagen, risken att det kommer ut AM-spännen märkta Panerai.

Har gått i lite osunda tankar att göra mig av med min PAM722, funderar nu på att behålla den och köpa nya kläder åt den.
Såg dessa band och tänkte dessa måste sitt så bra, så innan jag drar tillbaka min annons och köper något av dessa band tänkte jag höra om erfarenheter om band med kardborre "låsning" är det något att ha?
upload_2020-4-28_14-43-31.png

upload_2020-4-28_14-43-56.png

Har gått i lite osunda tankar att göra mig av med min PAM722, funderar nu på att behålla den och köpa nya kläder åt den.
Såg dessa band och tänkte dessa måste sitt så bra, så innan jag drar tillbaka min annons och köper något av dessa band tänkte jag höra om erfarenheter om band med kardborre "låsning" är det något att ha?

@Scipio är en erfaren testpilot. Han kan säkert ge lite feedback

Det

I alligatorutförandet saknar jag erfarenhet, men de i rent tyg/velcro har jag haft 1 blått och 1 gult. Det äldre blåa i rent tyg var det skönaste. Det nya gula med gumminsida var ok men inte lika skönt som det blå. Rent estetiskt gillade jag den råare rena dykarlooken som överensstämde bra med den 243 jag då hade. Jag tycker inte att det passar lika bra på en ”finklocka”. Bandet är lite ruff och ska sitta på en ruff klocka. Passformen är grym eftersom du har ett ”hål” var tionde millimeter istället för varje centimeter som ett vanligt skinnband har. Som badklocka passar bandet bra. Mindre bra passar det en varm svettig sommardag om det är gummi på insidan. Det andas inte som det velcro som har tyg rakt igenom, men jag tror inte det sistnämnda säljs längre tyvärr. Det är nog gummi-insida på alla nya just nu. Oem Panerai gummi är helt platt gummi, inte som vissa andra märken där de har uppbyggnader på insidan som skapar möjlighet för luft att strömma igenom.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp