Har någon annan märkt att 382 har mer kupat glas än 507?
507 saknar det "dubbelkupade" glaset också. Liten (men ganska viktig) detalj
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har någon annan märkt att 382 har mer kupat glas än 507?
507 saknar det "dubbelkupade" glaset också. Liten (men ganska viktig) detalj
Någonstans runt 2013 gjorde Panerai ett aktivt val att sluta använda dubbelkupade (eller vad det nu är) glas på 1950-subbar och nästan alla luminors (instegarna har fortfarande det gamla glaset).. Varför vet jag inte.@azcii
Vet du varför det är så?
Applåder.Bjuder på en triss i Radiomir.
721,249,183
Kul! 721 fick stanna alltså?Bjuder på en triss i Radiomir.
721,249,183
Kan inte bestämma mig, den är skitbra så jag kände att jag behöver tänka över det lite till. Men vill helst hålla ner antalet lite...Kul! 721 fick stanna alltså?
Wohoo, fan så fett! Grattis!klocknörderi när den är som bäst och nu är 587 mon på riktigt
Full Träff!klocknörderi när den är som bäst och nu är 587 min på riktigt
Ja jävlar. Jag vill ha en 587, även om det fanimig inte är mycket som skiljer den från 372. Bra köp!klocknörderi när den är som bäst och nu är 587 min på riktigt
Härligt, stort grattis!klocknörderi när den är som bäst och nu är 587 min på riktigt
Grattis igen! Alltid kul att få vara med på distans Ta hand om henne!klocknörderi när den är som bäst och nu är 587 min på riktigt
Kul, grattis!! Verkligen en fullträffklocknörderi när den är som bäst och nu är 587 min på riktigt
Man tackar!Wohoo, fan så fett! Grattis!
AlltidFull Träff!
Inte mycket men det lilla som gör detJa jävlar. Jag vill ha en 587, även om det fanimig inte är mycket som skiljer den från 372. Bra köp!
Tack kompisHärligt, stort grattis!
Tack! Kul att du ville va med en liten snabbis på distansGrattis igen! Alltid kul att få vara med på distans Ta hand om henne!
Tack Verkligen, sjukt nöjd!!Kul, grattis!! Verkligen en fullträff
Ja, det är den. Fan vad jag behöver en Radiomir med kupat glas.Alltså fyfan va bra den är #spam
Skitsnygg, grattulerar!klocknörderi när den är som bäst och nu är 587 min på riktigt
Ja där träffade han rätt...Full Träff!
Varför sålde du? Galen?Ja, det är den. Fan vad jag behöver en Radiomir med kupat glas.
Man tackarSkitsnygg, grattulerar!
Stort grattis! En av de bästaklocknörderi när den är som bäst och nu är 587 min på riktigt
Man tackar!Stort grattis! En av de bästa
PS: Gick sjukt nog runt och funderade på att höra av mig till @Caravelle33 idag och se om han ville sälja.
klocknörderi när den är som bäst och nu är 587 min på riktigt
Den blev tyvärr utkonkurrerad av en Blancpain Fifty Fathoms. 587 är sjukt bra men jag har drömt om en BP FF så länge så när rätt exemplar dök upp var något tvunget att lämna och som fd personalvetare vet jag att det är sist in- först ut som gäller.Stort grattis! En av de bästa
PS: Gick sjukt nog runt och funderade på att höra av mig till @Caravelle33 idag och se om han ville sälja.
Ska bli spännande att se hur länge den får vara kvarDen blev tyvärr utkonkurrerad av en Blancpain Fifty Fathoms. 587 är sjukt bra men jag har drömt om en BP FF så länge så när rätt exemplar dök upp var något tvunget att lämna och som fd personalvetare vet jag att det är sist in- först ut som gäller.
Värt en egen bettingtrådSka bli spännande att se hur länge den får vara kvar
De som vill anmäla sig till vadslagningen kan faxa sin gissning till mig, ange tid i timmar såklart.
Har du fax?Ska bli spännande att se hur länge den får vara kvar
De som vill anmäla sig till vadslagningen kan faxa sin gissning till mig, ange tid i timmar såklart.
@VidellSkulle behöva lite tips. Jag hade en kort session med PAM111 och gillade den men kände att något fattades där och då så den byttes mot en TT Yachtmaster. Pannan satt bra men större än så hade inte funkat.
Jag ”upptäckte” 795 och fastnade för den, har någon input på den modellen?
Valet står mellan den eller en 392, det som talar för 392 är att den är 42mm men det känns inte som den ”äkta” Panerai-dna eftersom den både är automatisk och har datum. Snygg är den förvisso.