• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

På spegelbilden tycker jag det ser ut som att du har plats för 44mm utan problem. :) Men om 42mm sub lockar mer så är det ju en sådan du ska ha. För övrigt röstar jag för 960.
Det säger @Margarinkungen också. Kanske är en vanesak?! Mer naturligt steg från en BB58 till 42mm än 44mm tror jag?? Men vem vet, efter första pannan (på förmodligen 42mm) kanske det inte tar lång tid innan man sitter där med en 47:a:)
960 lockar faktiskt inte sådär jättemycket. Tur det kanske med tanke på vad den listar. Blir ju mycket straps för mellandskillnaden sett till vad en 683/959 kostar

Det säger @Margarinkungen också. Kanske är en vanesak?! Mer naturligt steg från en BB58 till 42mm än 44mm tror jag?? Men vem vet, efter första pannan (på förmodligen 42mm) kanske det inte tar lång tid innan man sitter där med en 47:a:)
960 lockar faktiskt inte sådär jättemycket. Tur det kanske med tanke på vad den listar. Blir ju mycket straps för mellandskillnaden sett till vad en 683/959 kostar
:cigar: Det kommer sluta för dig som för oss alla andra ... en 663, 372 eller 422 som blir din panna som du alltid återvänder till :heart:

Hörde jag 372?
070152A3-37C4-4461-BF92-3BF8E60C80FA.jpeg

Ett tips till alla när ni söker pannor på c24, som ni säkert redan känner till, är att välja europeiska unionen och sen lägga till Monaco och Lichtenstein (som postar sina klockor från grannlandet), så vet man vad som är det faktiska priset och inge moms/tull. Dessutom EU-regler (förutom Monaco och Lichtenstein) när det kommer till konsumenträtt, vilket är lite bättre än nada.

Frågade nog honom otydligt, för fick bara svar att de är med i EU. Men en dansk hade känt sig felinformerad tidigare enligt omdöme så är väl något de kanske sysslar med... (även om det såklart är upp till köparen själv att kolla upp. )

Tack för input.

+ tack @mårt
10K skillnad mot närmaste andra på c24 (inom EU), så är det någon hake. Helt klart. :)

Ett tips till alla när ni söker pannor på c24, som ni säkert redan känner till, är att välja europeiska unionen och sen lägga till Monaco och Lichtenstein (som postar sina klockor från grannlandet), så vet man vad som är det faktiska priset och inge moms/tull. Dessutom EU-regler (förutom Monaco och Lichtenstein) när det kommer till konsumenträtt, vilket är lite bättre än nada.
Monaco är inget påslag ifrån. De är med i frihandelssamarbetet.

422 är en riktig skitklocka! Kanske den sämsta Panerai någonsin gjort. Jag rekommenderar dig att sälja den snarast. Kanske till någon i Solna.
Ha ha ha så kanske det kommer att sluta en dag, men nu ska jag ta chansen att testköra dom mot varandra sida vid sida(422 vs 372 alltså) har inte tänkt att jag ska behöva köpa någon av dom en tredje gång... :banghead: två gånger per ref får vara nog.

Hade 422 varit 44mm hade jag aldrig sålt den. Så himla fin klocka!
47mm funkar på mig men ibland blev det för bra och 44 funkar helt enkelt bättre. Jag tycker att subsekunden inte stör på så stor urtavla och PR med lume på baksidan - alltså wow vilken detalj :)

Tillbaka
Topp