Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alltså, min 720, med plexi, sååååååååå underbar. Och perfekt mellan 44 och 47 i total yta på handledenDen ständiga kampen...
Kul att det finns så tydlig modeller till kombatanter!
Jag tycker nog att plexi var en viktig avgörande faktor tidigare till 372:ans fördel... Är det bara vi "nördar" som tycker att plexi är något att ha?
Jag vågar bada efter trycktest, förutsatt att det inte är någon klåpare som gjort trycktestet.Synd att Nymans inte gör täthetsservice på Panerai med inhouse-verk.. Skulle ni vågar bada med en Panerai efter enbart trycktest? Eller ger det en sorts falsk säkerhet? Klockan är från 201807!
... den tar faktiskt helt bort suget efter 372/422.Alltså, min 720, med plexi, sååååååååå underbar. Och perfekt mellan 44 och 47 i total yta på handleden
Den ständiga kampen...
Jag tycker nog att plexi var en viktig avgörande faktor tidigare till 372:ans fördel... Är det bara vi "nördar" som tycker att plexi är något att ha?
Jag badar med en otestad Tudor Black Bay från 2015 och det funkar. Hade inte tvekat på en klocka från 2018 men det är upp till var och en.Synd att Nymans inte gör täthetsservice på Panerai med inhouse-verk.. Skulle ni vågar bada med en Panerai efter enbart trycktest? Eller ger det en sorts falsk säkerhet? Klockan är från 201807!
Plexi eller inte på en modell som 372/422.. Visst, småmysigt med plexi men absolut ingen övertippande faktor för min del. Safirglaset ser ju ändå nästan ut som ett plexi men med glasets resistens..Den ständiga kampen...
Sen är det ju som med allt annat, vad man själv tycker. Gillar jag subsekunden på 422 så spelar en online poll mindre roll för egen del.Plexi eller inte på en modell som 372/422.. Visst, småmysigt med plexi men absolut ingen övertippande faktor för min del. Safirglaset ser ju ändå nästan ut som ett plexi men med glasets resistens..
Har ju gjorts div omröstningar på insta tex, bla hos @azcii , och i samtliga fall jag har sett på senare år har 422 vunnit omröstningen..
Båda är ju svinbra alldeles oavsett..
Blir kul att jämföra "Side by Side"Nu har jag bara ägt en 372 och ingen 422 men på papper så vinner 372
Lite som att jämföra ljudet från LP och CD, eller ljuset från Glödlampa och LED, eller osv... ?Plexi är så mycket bättre än safir : lättare, bättre återgivning av tavlan, mindre reflexer, drar inte till sig fett och fingeravtryck lika lätt... plus får coola torrsprickor typ 20-30 år efter jag dött.
Ser fram emot din jämförelse!372 med Plexi är 16% (22gr) lättare en 422, det är absolut en faktor som väger tungt
Men PR indikator väger också tungt, kanske mer än 22gr... Sekundvisare gillar jag men även Base.
Jag badar med en otestad Tudor Black Bay från 2015 och det funkar. Hade inte tvekat på en klocka från 2018 men det är upp till var och en.
Edit: Har den klarat trycktest så ska det väl vara lugnt? Eller har jag missat något?
372 med Plexi är 16% (22gr) lättare en 422, det är absolut en faktor som väger tungt
Men PR indikator väger också tungt, kanske mer än 22gr... Sekundvisare gillar jag men även Base.
Den kommer nog bygga på min känsla till 100% men den här jämförelsen som @yonsson gjorde tidigare är otroligt bra och utförlig...Ser fram emot din jämförelse!
Stämmer, tror det är 1mmSen är väl 372 någon mm tunnare också?!
Symmetin och större siffror på 372 gör otroligt mycket tycker jag. Större skillnad än mellan 111 och 112.372 med Plexi är 16% (22gr) lättare en 422, det är absolut en faktor som väger tungt
Sälj din 111 till migSymmetin och större siffror på 372 gör otroligt mycket tycker jag. Större skillnad än mellan 111 och 112.
Mm låter rimligt; du skulle fan behöva en Bettarini eller två.. Till..Sälj din 111 till mig
Känns som att 111:an (som alltid har varit en fin klocka) är allt mer i ropet?Sälj din 111 till mig
Verkar inte bättre, blivit svårare att få tag i än rolex sportstålKänns som att 111:an (som alltid har varit en fin klocka) är allt mer i ropet?
Kan byta den rakt av mot en av dina missfärgade pannor. Du kan bestämma vilken själv.Sälj din 111 till mig
Det har jag helt missat. Men efter 5-6 pannor är det där jag landat så den får stanna.Verkar inte bättre, blivit svårare att få tag i än rolex sportstål
Säger en hel del att jag vill ha en 111 när jag redan har en Pre-A1 och 911..Kan byta den rakt av mot en av dina missfärgade pannor. Du kan bestämma vilken själv.
Det har jag helt missat. Men efter 5-6 pannor är det där jag landat så den får stanna.