• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Blue on blue. Tack @peterc

EE83B31B-EDD2-4C93-A568-B63FFB8781EE.jpeg
 
D

Deleted member 8389

Guest
Tycker det känns som att marknaden stannat av en del sista tiden. Vad tror ni om sälj annonser så här i sommar och Corona tider? Har en Submersible 025 som jag funderar på att avyttra.
3476145C-9016-4255-945B-55960745F3F6.jpeg
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Då var det klart! 372 vs 422
Min högst personliga och ovetenskapliga "battle" är klar... Jag kan bara konstatera att båda klockorna är helt underbara och estetiskt så tilltalar båda mig 100%, gillar både Base och Subsec så där är det lika. När det kommer till glaset så vinner plexit över safir, lyster känsla osv. Baksidan vinner 422 med sin mkt trevliga PR indikator. Så långt alltså dött lopp. Vad som fäller avgörandet för min del blir hur den känns att bära, 372 blir tack vare plexit lättare samt att 372 är 1mm tunnare. För mig har dom två faktorerna större betydelse än vad jag trodde och mindes från förra svängen. En vanesak säkerligen och utan jämförelse inget man hade hakat upp sig på. Sammanfattningsvis 2st grymma klockor som det sagts miljoner gånger tidigare, svårt att gå bort sig med ngn av dom.
Men hos mig stannar 372:an och en 422 från 2018 i superskick finns till salu om någon är sugen ;) SÅLD!

Nyss fångad på bild (av fRuN) när jag tjuvsov i uterumet :rolleyes:
20200701_165752.jpg
 
Senast ändrad:

Reko

Cartier
2-Faktor
Då var det klart! 372 vs 422
Min högst personliga och ovetenskapliga "battle" är klar... Jag kan bara konstatera att båda klockorna är helt underbara och estetiskt så tilltalar båda mig 100%, gillar både Base och Subsec så där är det lika. När det kommer till glaset så vinner plexit över safir, lyster känsla osv. Baksidan vinner 422 med sin mkt trevliga PR indikator. Så långt alltså dött lopp. Vad som fäller avgörandet för min del blir hur den känns att bära, 372 blir tack vare plexit lättare samt att 372 är 1mm tunnare. För mig har dom två faktorerna större betydelse än vad jag trodde och mindes från förra svängen. En vanesak säkerligen och utan jämförelse inget man hade hakat upp sig på. Sammanfattningsvis 2st grymma klockor som det sagts miljoner gånger tidigare, svårt att gå bort sig med ngn av dom.
Men hos mig stannar 372:an och en 422 från 2018 i superskick finns till salu om någon är sugen ;)

Nyss fångad på bild (av fRuN) när jag tjuvsov i uterumet :rolleyes:
20200701_165752.jpg
Kul att vi har en vinnare i denna subjektiva fråga. Kul också att du faktiskt provat båda sida vid sida under en period.
Vad får 422:an för ersättare? ;)
 
Topp