• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

upload_2020-6-25_20-31-14.png

Någon som har ett 26mm spänne över, eller ett 26/26 band med tillhörande spänne att sälja? Har ett oleg vintage sand som bara ligger då jag är utan spänne </3

@Watchfinder se mårts svar. Då vet du i alla fall hur det står till. Personligen hade jag kanske inte postat bilder på det. Å andra sidan är det många i denna tråd som har lite mer flexibel inställning till kopior på band och spännen så du blir nog inte lynchad.

Lämnat in klockan på service hos Nymans i februari och räknade kallt med att den skulle vara klar i tid till sommaren så jag kan börja bygga patina i salta bad och go sol. Skall man lämna in den på service vartannat år och den är borta så här länge är det ju ingen idé att ha skiten.

IMG_20200103_163853_028.jpg
Fyfan vad segt, ingen info om hur långt bort den är?

Lämnat in klockan på service hos Nymans i februari och räknade kallt med att den skulle vara klar i tid till sommaren så jag kan börja bygga patina i salta bad och go sol. Skall man lämna in den på service vartannat år och den är borta så här länge är det ju ingen idé att ha skiten.

Tänk på att du inte behöver ta in den på service så ofta. Många väntar till klockan inte går rätt eller var tioende år osv.

Känns som du haft lite otur.. Var ju riktigt kass timing också med tanke på Corona och allt.. Du behöver dessutom nog inte serva den vartannat år.. Min har fortfarande inte servats och den är köpt 2012.. Senaste tryck-/gångreservtest var typ ett halvår sen , då såg allt bra ut

Hm, lämnade in min 1055:a för service i slutet på maj tror jag det var, klockan gick + 17 - 18 sekunder per dag, har precis hämtat ut den från servicen idag, nu går den + 2 sekunder per minut, kan inte fatta hur man efter en full service kan lämna ifrån sig en klocka i det här skicket.
Får åka in till Krons i morgon och be dem skicka tillbaka klockan igen.

Inte Krons fel ska tilläggas så att det inte blir något missförstånd,

Tänk på att du inte behöver ta in den på service så ofta. Många väntar till klockan inte går rätt eller var tioende år osv.

Nä det är rätt, vartannat år behövs inte, skrev lite för fort men för att man skall vara säker på att den är tät så behöver den fixas till vartannat år som jag förstått det. Den kan såklart vara tät längre än så men inga garantier då.

Tillbaka
Topp