• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

humlegarden

Cartier
På tal om Radiomir - tips på ref att kika på? Tänker mig 45 mm, plexi, sandwich, sub sekund gärna men inget krav.

Edit: tänker mig alltså någon form av instegare då jag inte kikat mot Radiomirs tidigare
 
Senast ändrad:

azcii

Patek
2-Faktor
På tal om Radiomir - tips på ref att kika på? Tänker mig 45 mm, plexi, sandwich, sub sekund gärna men inget krav.

Edit: tänker mig alltså någon form av instegare då jag inte kikat mot Radiomirs tidigare
PAM992 som nämns bara något inlägg tillbaka?

Screenshot_20200702-211220_1jdjd.png
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hade jag inte köpt 190 så hade det blivit en 992. Jag gillar det mesta på 992 men 190 är lite vassare i den storleksklassen;)
På pappret tycker jag att 992 tickar alla boxar, men när jag sett den hos t.ex. Krons så blev jag inte direkt förtjust... vad tycker ni andra om 992?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Hade jag inte köpt 190 så hade det blivit en 992. Jag gillar det mesta på 992 men 190 är lite vassare i den storleksklassen;)
Jag saknar 9:an på 190. Eller, jag skulle i alla fall önskat att verket var sådant så att sekundvisaren hade fått vara längre ut.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Kanske men jag kan tycka att det rubbar balansen i tavlan lite med sekundvisare innanför 9 också. Jag kan leva med båda och inget jag stör mig på iaf.
Jag saknar 9:an på 190. Eller, jag skulle i alla fall önskat att verket var sådant så att sekundvisaren hade fått vara längre ut.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Kanske men jag kan tycka att det rubbar balansen i tavlan lite med sekundvisare innanför 9 också. Jag kan leva med båda och inget jag stör mig på iaf.
Tycker balansen blir bra om det finns en 3a. 9, subsekund och datum däremot blir lite för vänstertungt för min smak.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ofta helheten som gör att jag fastnar för olika modeller mer än andra. Proportionerna mellan boett, tavla, glasring har jag märkt är viktiga för mig. Tror det är därför jag gillar 372 och 190.
Tycker balansen blir bra om det finns en 3a. 9, subsekund och datum däremot blir lite för vänstertungt för min smak.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag sprang lite fram och tillbaka när jag kollade men sa Carine något öht? Lite taskigt att ta med henne och inte ge henne någon fråga alls?!
Typiskt. Man ska ha en "klenod" med, för uppvisning och representation. Jag har inte lyssnat/kollat, men nu fick jag lite osug att göra det.
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag scrollade också igenom snabbt - ska titta mer i helgen. Var mest irriterad över den fula och falska zoom-bakgrunden på Carine
 

kmg

Patek
2-Faktor
Typiskt. Man ska ha en "klenod" med, för uppvisning och representation. Jag har inte lyssnat/kollat, men nu fick jag lite osug att göra det.
Du får starta en sub-tråd: Genusperspektiv på Panerai. Där kan vi munhuggas om Panerais manlighet och om due är en klocka skapad för asien eller för kvinnor ;)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Min bästa gissning är att både han som intervjuade och Carine är från Nederländerna och för att reda ut eventuella språkförbistringar eller liknande så var Carine med? Men säg det isf, annars gör man ju kopplingen som @mårt och @kmg gör (ni är inte bara paneristi utan även feministi :)

Typiskt. Man ska ha en "klenod" med, för uppvisning och representation. Jag har inte lyssnat/kollat, men nu fick jag lite osug att göra det.
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag sprang lite fram och tillbaka när jag kollade men sa Carine något öht? Lite taskigt att ta med henne och inte ge henne någon fråga alls?!

Förstod inte heller vad som var grejen. JMP berättar även hur 35 nya modeller är på intåg och att mer fokus kommer ligga på modeller à la ''laboratorio di idee''.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag tolkade det som att när det nu kommer 35 nya modeller så kommer lika många försvinna ur modellkatalogen. (372, 590 + alla engångsupplevelseklockor. ) Dom vill hålla antalet modeller konstant som jag förstod det. Sen verkar det inte vara solklart att det nästa år blir Radiomir ellr Due men att dom kommer köra vidare på olika teman
Förstod inte heller vad som var grejen. JMP berättar även hur 35 nya modeller är på intåg och att mer fokus kommer ligga på modeller à la ''laboratorio di idee''.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag tolkade det som att när det nu kommer 35 nya modeller så kommer lika många försvinna ur modellkatalogen. (372, 590 + alla engångsupplevelseklockor. ) Dom vill hålla antalet modeller konstant som jag förstod det. Sen verkar det inte vara solklart att det nästa år blir Radiomir ellr Due men att dom kommer köra vidare på olika teman
Det måste ju innebära en viss eftersläpning ... de lär ju inte dra in de modeller som inte är sålda som de har i butik, väl? :D
 
Topp