• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad har ni på handleden denna fantastiska fredag? :)
372 på ett Cordes
IMG_20200710_155614_523.jpg
Njuter av livet på landet till fullo medan jag sitter och hårdfunderar på sjukt otippade nästa drag på min Panerai-spelplan..
Idag är det Destron som sällskap och på sin rättmätiga plats, men givetvis finns bägge bröder med ut till landet..

3141C713-68BA-45D8-BF52-EBB0532162A2.jpeg

Edit: coolt när domen distortar fram en extra sekundvisare :D

Efter jobbet blev det lite tvätt och sen lite hemma bygge med mina 2 hårda väskor och givetvis fick min 002 vara på armen under arbetet men sen fick den prova sovplatserna i väskorna med sin kompis Seiko
5E67794C-65B1-4EB4-91BC-ECB136F08AA2.jpeg
324AABF9-A6AD-4ECC-A5E4-33DDE35987C0.jpeg

Den lilla väskan är för att ha klockor i när jag åker bort och den stora är för att förvara i mitt säkerhets skåp på annan plats.

Njuter av livet på landet till fullo medan jag sitter och hårdfunderar på sjukt otippade nästa drag på min Panerai-spelplan..
Idag är det Destron som sällskap och på sin rättmätiga plats, men givetvis finns bägge bröder med ut till landet..

3141C713-68BA-45D8-BF52-EBB0532162A2.jpeg

Edit: coolt när domen distortar fram en extra sekundvisare :D
"Hårt otippad..." Låter spännande :)
Blir mer och mer nyfiken på en destro fast jag hittills bara tyckt den sett bak och fram ut... ;)

"Hårt otippad..." Låter spännande :)
Blir mer och mer nyfiken på en destro fast jag hittills bara tyckt den sett bak och fram ut... ;)
Kör hårt!
Har ju alltid "vetat" att jag ska ha en Fiddy, men när jag vågade testa 217 i stället är det behovet noll.. Som bekant samma lika vad gäller case, visare och glas men Destro. Sen skadar ju i mitt tycke inte "Marina Militare" jmft med "1950" heller. Denna grymma match bara för att jag gillar Destro :)

Du som redan har magiska Fiddyn; finns som du vet massor av fina andra Destros än 217 out there - klart du ska testa!

Kör hårt!
Har ju alltid "vetat" att jag ska ha en Fiddy, men när jag vågade testa 217 i stället är det behovet noll.. Som bekant samma lika vad gäller case, visare och glas men Destro. Sen skadar ju i mitt tycke inte "Marina Militare" jmft med "1950" heller. Denna grymma match bara för att jag gillar Destro :)

Du som redan har magiska Fiddyn; finns som du vet massor av fina andra Destros än 217 out there - klart du ska testa!
What! Har @peterc skaffat Fiddy? När då? Det har jag missat

Kör hårt!

No Fiddy herr :)

Nu hade det iofs varit 50/50 på att han hunnit köpa en
Sant! Jag tror att han har köpt en och att @Palenkovich varit inblandad på något sätt, nu råkade Palenkovich släppa nyheten lite för tidigt. Kolla bara på @peterc snabba dementi, den bevisar ju att det är något lurt på gång. Nu skall jag ta av foliehatten för ikväll och önskar er alla en god natt med en bild av 422
E8FD1F6D-3D51-4E72-A014-01542D41E44E.jpeg

Hur ofta bör en byta OEM-gummit? Tänker att det är skönare att köpa nytt än att vänta på att det går sönder. Finns det någon rekommenderad livslängd eller liknande på gummit? Kör uteslutande svarta gummit och har inte upptäckt något behov utifrån sprickor etc på bandet. Köpa nytt varje år eller vartannat år?

Hur ofta bör en byta OEM-gummit? Tänker att det är skönare att köpa nytt än att vänta på att det går sönder. Finns det någon rekommenderad livslängd eller liknande på gummit? Kör uteslutande svarta gummit och har inte upptäckt något behov utifrån sprickor etc på bandet. Köpa nytt varje år eller vartannat år?

Köp nytt när det spricker, du får hem ett från en ad på momangen

Tillbaka
Topp