Hej!
Hemester i all ära med bra väder och goda drinkar i svenska huvudstaden
Jag kan inte så mycket om Panerai, men jag erkänner att jag har fått ett plötsligt sug efter dessa klockor
Jag har fått upp ögonen för den där referensen som heter PAM00510 enligt mina bilder. Jag tycker att den är snygg. Så jag passade på och svängde in till Nymans för att se den in real helt enkelt
Som nybörjare på Panerai känns nog ganska vanligt att snacka om storleken på dessa klockor. Mina handleder mäter 17,5cm. Jag bär till exempel en Speedmaster på 42mm och 47mm lug to lug utan problem. Paneraien som jag provade hade dock större mått än vad jag är vad jag är van vid. 44mm i diameter och ca 50 lug lug vilket gör att luggarna sticker något utanför min handled
Frågor/funderingar till er som är äkta Paneristi:
•Är det vanligt förekommande att luggarna sticker ut något på Panerai? Eller är det så att man ska ha kraftigare handleder för att bära en klocka med en sån storlek.
•Borde jag kolla på en annan referens (i mindre storlek)? I så fall vilken?
•Jag gillar stilen på PAM00510. Jag kan även tänka mig en PAM00560 som jag kanske till och med finner mer stilren. Finns det något i liknande stil som inte är helt polerad?
Tacksam för återkoppling.