• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Okej. Till sist tippade jag över till Paneraisidan. Jag gjorde lite research och fann att en 112 skulle passa mig bäst. Efter lite letande hittade jag en begagnad i mycket gott skick till salu och gjorde en beställning. Nu har säljaren mailat mig för att meddela att hans externa leverantör missat att uppge "två stora repor på glaset". Han erbjuder två tusen kronors rabatt alternativt att annullera ordern. Ett ytterligare alternativ han erbjuder är att lägga på tre tusen och få en annan klocka han har på väg in (som han skulle lagt ut för mer än vad han i så fall vill ha av mig).

Jag har bett om bilder på glaset, men har ännu inte fått svar. Jag har också sökt efter kostnad för glasbyte, men inte hittat något. Kanske går förbi Nymans senare i veckan om inte någon här kan ge mig en ungefärlig uppskattning.

Som Panerainovis är jag förstås öppen för all övrig input.

Okej. Till sist tippade jag över till Paneraisidan. Jag gjorde lite research och fann att en 112 skulle passa mig bäst. Efter lite letande hittade jag en begagnad i mycket gott skick till salu och gjorde en beställning. Nu har säljaren mailat mig för att meddela att hans externa leverantör missat att uppge "två stora repor på glaset". Han erbjuder två tusen kronors rabatt alternativt att annullera ordern. Ett ytterligare alternativ han erbjuder är att lägga på tre tusen och få en annan klocka han har på väg in (som han skulle lagt ut för mer än vad han i så fall vill ha av mig).

Jag har bett om bilder på glaset, men har ännu inte fått svar. Jag har också sökt efter kostnad för glasbyte, men inte hittat något. Kanske går förbi Nymans senare i veckan om inte någon här kan ge mig en ungefärlig uppskattning.

Oaktat att det rör sig om en Panerai skulle jag dragit öronen åt mig om jag i övrigt inte var helt säker på att säljaren var hel och ren. Men har du gjort din DD på honom och känner dig trygg så borde inte hans krångel vara ett hinder.

Kostnadsmässigt finns ju risk att de rekommenderar service när de väl öppnar klockan, och då är du nog 6-8 k fattigare.

"Hans externa leverantör". "två stora repor på glaset".

Nej, den risken skulle jag inte ta. Det lär finnas fler 112 att köpa av andra säljare, om än möjligen lite dyrare.

"Hans externa leverantör". "två stora repor på glaset".

Nej, den risken skulle jag inte ta. Det lär finnas fler 112 att köpa av andra säljare, om än möjligen lite dyrare.

Jag hittade faktiskt billigare klockor hos privatsäljare, men detta var Uretvintage.se, med fjorton dagars öppet köp och sex månaders garanti, så det kändes seriösare.

Mycket band nu så lika bra att passa på..
Har idétorka gällande vad jag ska hitta på till 520..
Lite sjyssta idéer mottages gärna

D7EF283A-B880-4EDA-B5A5-82CA927232CA.jpeg
Här såg jag ett nytt läder som Toshi har släppt idag, bra struktur som kan bli snyggt.
https://www.instagram.com/p/CD_vskOnWXp/?igshid=sixmp15t71dk

Jag noterar att det just nu ligger ute många sälj-annonser på K&S för 24mm och 26mm band av olika slag (framförallt för Panerai). Vad har hänt? :)

Jag noterar att det just nu ligger ute många sälj-annonser på K&S för 24mm och 26mm band av olika slag (framförallt för Panerai). Vad har hänt? :)
Tänkte oxo på det nyss, själv upptäckte jag att jag börjat få lite trångt i lådorna samt att jag hade mkt band som är kortare än vad jag numera föredrar. Har dessutom ingen 24mm längre så 30+ band i 24 känns overkill, kommer nog att rensa lite mer där känner jag...
Men annars kan det nog vara så att det är rätt många nyblivna Panerai ägare som kanske inte hittat rätt i storlek ännu...

Hej på er!
Min första Panerai. Efter att gjort misstaget?? Att prova denna i butik Oktober förra året så har jag inte kunnat släppa tanken på att köpa en, nu kunde jag inte stå emot längre. PAM683.:)
20200819_160740.jpg
Gratulerar!
Är nog bara plånboken som tyckte det var ett misstag, men lyssnar man på den jäveln får man ju aldrig ha kul ;)

Tillbaka
Topp