• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det kanske är gamla nyheter här men jag var i Zürich förra veckan Och fick då via butiken där svar att en ny Submersible Bronzo i 42 mm släpps nästa år.

Verkar som du haft rätt @Palenkovich :)
Självklart ;)
Som jag sa i podden; tror den rackaren kommer bli för jäkla eftertraktad inte minst bland alla de som svurit över hittillsvarande Bronzos storlek, eller möjligen sin egen handledsomkrets ;)

Passar på att slänga upp en bild från tidigare ikväll.. Panna, lekpark och duggregn..

(Och nej, min dotter måste inte ha hjälm när hon gungar; hon ville skydda håret från regnet :hilarious: )

86F6E3FC-C175-4AB1-96E7-7E007E971ECF.jpeg

Senast ändrad:
Hej,
Har lyckats förstöra en av ”pinnarna” till min panerai 44mm så gängorna på ena ”pinnen” är trasig.

Första frågan, vad heter ”pinnen” på riktigt?
Andra frågan, vart får jag tag enklast på dessa Och vad kostar dem? Jag bor i Göteborg.
DB758B5B-4268-476C-AC23-E4C100AD77DE.jpeg

Med vänlig hälsning,
D

Hej,
Har lyckats förstöra en av ”pinnarna” till min panerai 44mm så gängorna på ena ”pinnen” är trasig.

Andra frågan, vart får jag tag enklast på dessa Och vad kostar dem? Jag bor i Göteborg.

Med vänlig hälsning,
D
Det är en screw bar. De går att köpa på nätet lite varstans. Eller beställa hem från AD.

Hej,

Med vänlig hälsning,
D
I vanliga fall kallas det bandstift, men här är lämpligast benämning skruv(band)stift. Krons och Nymans borde ha och kan säkert skicka; i annat fall finns det att köpa hos tex Cousins UK..

https://www.cousinsuk.com/product/panerai-style

Edit: visst tvåa på den

Hänger inte med riktigt, varför dyker fake fotografen som Perez avslöjade (EG) upp bland taggar och kommentarer??
På Parenisti.com och motsvarande grupp på Facebook så dissar man Panerai för att posta fakes, och sen händer det här på instagram...

Jag har svårt att sluta skratta.
upload_2020-8-26_19-32-16.jpeg

Det borde personen verkligen ha gjort, ja.
Fast är det bevisat att alla hans pannor är fejk? Jag känner bara till bronzon. Oavsett ska man kanske inte regramma bilder från honom förvisso.

Han har ju en sån här limiterad citywatch som du. Mig veterligen existerar inga kopior (bra) på denna modell efter snabb titt

Fast är det bevisat att alla hans pannor är fejk? Jag känner bara till bronzon. Oavsett ska man kanske inte regramma bilder från honom förvisso.

Han har ju en sån här limiterad citywatch som du. Mig veterligen existerar inga kopior (bra) på denna modell efter snabb titt

"limiterad citywatch" ?

Nej, alla hans pannor kanske inte är fejk, men fler än bronzon och definitivt den på bilden, det ser man oerhört lätt direkt.

Jaha, du menade min Luminor Marina Boutique Edition Beverly Hills PAM 416. :)

Jo, det finns väldigt bra fejks på den, sedan länge tillbaka. Jag satt för några år sedan på ett inte-så-mysigt-forum och läste en lååång jämförelse mellan en fejk och en äkta 411. Vet man vad man ska titta efter så kan man urskilja, men klockan som Paneristi.com repostade är klart lättare att se att den är fejk.

Jaha, du menade min Luminor Marina Boutique Edition Beverly Hills PAM 416. :)

Jo, det finns väldigt bra fejks på den, sedan länge tillbaka. Jag satt för några år sedan på ett inte-så-mysigt-forum och läste en lååång jämförelse mellan en fejk och en äkta 411. Vet man vad man ska titta efter så kan man urskilja, men klockan som Paneristi.com repostade är klart lättare att se att den är fejk.
Okej då är jag med. Ja, precis dessa BEs med grisen på framsidan och någon statsarkitetur på baksidan aka "Citywatch" :)

Läste lite på dessa forum inför köp av begagnat tidigare

Okej då är jag med. Ja, precis dessa BEs med grisen på framsidan och någon statsarkitetur på baksidan aka "Citywatch" :)

Läste lite på dessa forum inför köp av begagnat tidigare
Låter som en Citybike jämfört med en racer eller mountain bike. :D Kändes inte så smickrande.

Det är inte så att någon här är på väg till Cypern inom kort?
Har en som vill köpa min 662 där och innan jag börjar leta frakt alternativ så tänkte jag höra... Alternativ om ngn här i tråden sitter och lurar så hade det såklart varit kul om den stannar här.

Har en som vill köpa min 662 där och innan jag börjar leta frakt alternativ så tänkte jag höra... Alternativ om ngn här i tråden sitter och lurar så hade det såklart varit kul om den stannar här.
kommer du ens in där utan att bli satt i karantän?

@Matts lista och ifyllnad av boxtickande:

Vad har du tickat för boxar och vilka saknas?!
Submersible/dykare: 025
Gamla bettarini med dubbelkupat glas : 112
Ny mer slimmad bettarini: X
Pre-V känsla : 025... kantboll jag vet
Tritium : 025
Vanlig lume : 190
Ecru lume: 372+375
Sandwich: 372, 375, 190
Guldvisare: 372, 375, 190
Grön eller blå tavla: x
Blå visare:x ... eller ja, PR indikatorn på 190 är blånerad :)
Annat material än stål: 025, 375
Panna i ädelmetall: x
Kupat glas: 375
Panna med komplikationer: x
Luminor 1950: 372/375
Radiomir: 190
Radiomir 1940: 572
Pre-V: x
Vintage (pre-Stallone): x
Svart panna: 375
Waffle/hobnail: 025
Mare nostrum: x
calidial: x
SLC: x
Limited edition: 375

Ser väl ut som att både Turkiska och Grekiska flottan är på väg ditåt just nu...

@Matts lista och ifyllnad av boxtickande:

Vad har du tickat för boxar och vilka saknas?!
Submersible/dykare: 025
Gamla bettarini med dubbelkupat glas : 112
Ny mer slimmad bettarini: X
Pre-V känsla : 025... kantboll jag vet
Tritium : 025
Vanlig lume : 190
Ecru lume: 372+375
Sandwich: 372, 375, 190
Guldvisare: 372, 375, 190
Grön eller blå tavla: x
Blå visare:x ... eller ja, PR indikatorn på 190 är blånerad :)
Annat material än stål: 025, 375
Panna i ädelmetall: x
Kupat glas: 375
Panna med komplikationer: x
Luminor 1950: 372/375
Radiomir: 190
Radiomir 1940: 572
Pre-V: x
Vintage (pre-Stallone): x
Svart panna: 375
Waffle/hobnail: 025
Mare nostrum: x
calidial: x
SLC: x
Limited edition: 375
Aha, får man räkna med pannor man sålt tickar jag ju några till :)

Tillbaka
Topp