Men tråkigare!Både enklare och billigare att byta skor![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men tråkigare!Både enklare och billigare att byta skor![]()
Vad är det för trevligt band som sitter på fiddyn?![]()
Med tanke på mina skor så borde jag ha en 720 istället.
Mays classic 74Vad är det för trevligt band som sitter på fiddyn?
510 före 2015Suget efter Panerai börjar sakta komma tillbaka.
Denna gång dras jag mer åt en clean urtavla, typ pam111.
Har ni några tips på luminor referenser - måste vara sandwich, gärna med subsekund, ETA/in-house spelar ingen roll med ett pris omkring 50tkr möjligen.
Suget efter Panerai börjar sakta komma tillbaka.
Denna gång dras jag mer åt en clean urtavla, typ pam111.
Har ni några tips på luminor referenser - måste vara sandwich, gärna med subsekund, ETA/in-house spelar ingen roll med ett pris omkring 50tkr möjligen.
Jag hade nyligen en 915 vilket i mitt tycke är en väldigt lyckat ref sånär som på en sak: den vita sekundvisaren?! Varför är den vit? Tänk vad mycket bättre balans det blivit i tavlan om den hade följt samma design som de andra visarna? För mig blev det en sån där grej jag inte kunde släppa så jag släppte hela klockan efter bara några veckor. Nu sneglar jag åt en tidigare 914 då jag börjar gilla det enkla mer och mer. Alt en tidig 510 för mer balans med färgerna men då kommer ju ev servicedags osv in i bilden
![]()
Jag förstår hur du tänker med balansen. Min åsikt är lite annorlunda, jag tycker den vita sekundvisaren gör att urtavlan poppar (som @metamorfos skulle sagt). Jag har roat mig i Photoshop med diverse varianter och kommit fram till att de referenser med svart sekundvisare (såklart när de andra visarna är svarta också) blir lite tama.Jag tycker att en base-panna fungerar bra med bara (två) svarta visare, så länge inte boetten också är svart eller liknande, för då blir det lite för mörkt direkt också. Det finns några exempel på kronografer där allt har samma balans i färgen, där klockan blir ganska intetsägande. Nej, det måste poppa, helt enkelt
Jag behåller min 416.
![]()
Ett exempel förresten på svart/svart på en marina (ehm, en med sekundvisare alltså) är 590. Här har Panerai dock accentuerat med mer vitt på tavlan ändå. Vad tycker du om den?
![]()
Själv tycker jag att den pga den svarta sekundvisaren blir i obalans, så jag rådde bot på det i Photoshop och skulle vilja ha den här klockan, för extra bra balans.
![]()
Summa summarum i mitt perspektiv är att för mycket svarta visare blir för mörkt och trist.Motbevisa mig gärna.
Jag hajar.Förstår hur du tänker och kan i viss utsträckning hålla med att det behövs något som ”poppar”. Men på 915 går det på tvärs med den gulnade lumen osv så jag hade ändå valt alla svarta där (eller kanske ännu hellre guld). Detta är ju såklart 100% subjektivt men Jag föredrar matchande visare.
Sen kan det säkert vara så att man ändrar sina preferenser med tiden och efter att ha tittat på några tusen paneraitavlor, detta var ju lin första![]()
@mårt behandlar ju det mesta, men det är ganska klassiskt panerai att jobba med neutralt vitt och fauxtina. Även 560 har sin beskärda del av gulare vitt, se texten på tavlan. Håller i övrigt med mörten att det vita inte gör det sämre.Jag hade nyligen en 915 vilket i mitt tycke är en väldigt lyckat ref sånär som på en sak: den vita sekundvisaren?! Varför är den vit? Tänk vad mycket bättre balans det blivit i tavlan om den hade följt samma design som de andra visarna? För mig blev det en sån där grej jag inte kunde släppa så jag släppte hela klockan efter bara några veckor. Nu sneglar jag åt en tidigare 914 då jag börjar gilla det enkla mer och mer. Alt en tidig 510 för mer balans med färgerna men då kommer ju ev servicedags osv in i bilden
![]()
@mårt behandlar ju det mesta, men det är ganska klassiskt panerai att jobba med neutralt vitt och fauxtina. Även 560 har sin beskärda del av gulare vitt, se texten på tavlan. Håller i övrigt med mörten att det vita inte gör det sämre.
Verkligen.Tur att man kan tycka olika
Ville mest lyfta detaljen för ev spekulant på modellen då det var något jag inte lagt så stor vikt innan men kunde inte sluta tänka på det när den väl satt på armen.
Riktigt snyggt.Mays classic 74
Vem har gjort bandet, eller vem har gjort fleur de lis märket på bandet?Nya skor på 375:an
![]()
Oleg brukar göra det vet jag.. kanske han? @MattsVem har gjort bandet, eller vem har gjort fleur de lis märket på bandet?
Ser inte ut att vara Olegs stygn det där tycker jagOleg brukar göra det vet jag.. kanske han? @Matts
Vem har gjort bandet, eller vem har gjort fleur de lis märket på bandet?
Oleg brukar göra det vet jag.. kanske han? @Matts
Jag gissar på Andrea Speranza StrapSer inte ut att vara Olegs stygn det där tycker jag
Jag drar en joker och höjer med att det kanske är @Matts själv. Han nämnde så sent som i torsdags att han har ett gäng punsarJag gissar på Andrea Speranza Strap
Jag drar en joker och höjer med att det kanske är @Matts själv. Han nämnde så sent som i torsdags att han har ett gäng punsar
Vem har gjort bandet, eller vem har gjort fleur de lis märket på bandet?
Har redan en.
Måste dock ha shish. Kan bli ett problem
Konkurrens är braMåste dock ha shish. Kan bli ett problem![]()