... och spelet kring favoritskapet är igång!Bra klocka MEN den är ju bara 44mm
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
... och spelet kring favoritskapet är igång!Bra klocka MEN den är ju bara 44mm
![]()
Vad tycker Panerisi om referensen 172? En limiterad utgåva från 2003. Bu eller Bä?
Helt enig där. Lätt de två bästaDen och 82:an finns högt upp på min Bettarini lista
De har ju sina för- och nackdelar. Visst, pre-v är ny-vintage, har stort historiskt värde och varit avgörande för vad Panerai är idag. 172an erbjuder något annat, en limiterad modernare ref (som dock börjar bli till åren) med riktigt spännande material och lågt producerat antal relativt många andra nyare pannor.Dilenmmat med 172 är väl den saftiga prislappen. Åtråvärda modeller är dyra, ja, men när vi har en Bettarini som nästan är uppe och nafsar på Pre-V-nivåer blir det (för mig) lite svårare att motivera i relation till de sistnämnda...
Jupp, just så.De har ju sina för- och nackdelar. Visst, pre-v är ny-vintage, har stort historiskt värde och varit avgörande för vad Panerai är idag. 172an erbjuder något annat, en limiterad modernare ref (som dock börjar bli till åren) med riktigt spännande material och lågt producerat antal relativt många andra nyare pannor.
Jag tycker nog att de är jämförbara på så sätt, sen får ju var och en bedöma vad som är mest centralt.
Riktigt bra, var på jakt efter en sån tidigare men släppte det då den inte är gratis och 44mm inte ligger överst på min lista. Men riktigt grym.![]()
Vad tycker Panerisi om referensen 172? En limiterad utgåva från 2003. Bu eller Bä?
Ruggigt bra, men du kommer inte vinna pengar på mig i det här fallet...Nu när 172 har seglat upp på radarn för lite fler människor här så tar jag in bud på vem i tråden som skaffar en först (lågoddsare är naturligtvis @peterc och @Caravelle33, men vem av dem som skaffar först kan vara en egen tävling). Jag tar 10% och minsta insats är en ... eller ehm, jag menar, alla pengar går oavkortat till BCF.
Hade tänkt köra 520 hela dagen idag, men så trillade det in en liten bandleverans!
Under GTG:n i förra veckan gick jag igång på en ammoväska M45 som @oddface hade med sig; M45B var ju trots allt min fasta trotjänare under 10 månader i lumpen.. Inget snack om saken, band måste det bli! Oddface hade flera sådana väskor hemma så efter lite övervägande landade det hela i nedan två band; ett lite mörkare brunt och ett ljusare nästan lite rödbrunt och med en riktigt härlig struktur.
Riktigt fina och sitter som en smäck, Oddface levererar!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ruggigt bra!Hade tänkt köra 520 hela dagen idag, men så trillade det in en liten bandleverans!
Under GTG:n i förra veckan gick jag igång på en ammoväska M45 som @oddface hade med sig; M45B var ju trots allt min fasta trotjänare under 10 månader i lumpen.. Inget snack om saken, band måste det bli! Oddface hade flera sådana väskor hemma så efter lite övervägande landade det hela i nedan två band; ett lite mörkare brunt och ett ljusare nästan lite rödbrunt och med en riktigt härlig struktur.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Redan bytt, hittade ett löst borstatEyyy vad bra det blev!
(byt spännet till 217, den förtjänar bättre)
Snyggt matchat på båda bandenHade tänkt köra 520 hela dagen idag, men så trillade det in en liten bandleverans!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
...och det kunde du inte göra tidigare för att?![]()
![]()
Nu när jag har fått ett nytt Calf Cashmere gold så kan jag äntligen lägga in det i lådan och använda det som kom med klockan.![]()
...och det kunde du inte göra tidigare för att?![]()
Om inte en uppsättning original band förvaras i lådan kan man drabbas av en förbannelse som gör att din Panerai förvandlas till en Tag Heuer CR7...och det kunde du inte göra tidigare för att?![]()
Bortsett från det så har bandet utgått enligt uppgift och jag ville gärna ha ett orört i lådan. Är det förresten någon som sett det röda som medföljer användas av någon?...och det kunde du inte göra tidigare för att?![]()
Bortsett från det så har bandet utgått enligt uppgift och jag ville gärna ha ett orört i lådan. Är det förresten någon som sett det röda som medföljer användas av någon?
Damn good times!Inte ofta man har på sig denna t-shirt . Får tillbaka massor av goda minnen iaf
![]()
Inte ofta man har på sig denna t-shirt . Får tillbaka massor av goda minnen iaf
![]()
Inte ofta man har på sig denna t-shirt . Får tillbaka massor av goda minnen iaf
![]()
FlärpzciiVilken jävla flärp![]()
Annars är det ofta metaflärpis som sportar sånt.Flärpzcii
Du menar metamorflärp?Annars är det ofta metaflärpis som sportar sånt.![]()
Du menar metamorflärp?