• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det stormar i rolextråden för att submarinern har gått från 40mm till 41mm, snart är den lika stor som en due
Folk som köper den nya OP 41 har tydligen "manlighets- och grannkomplex"

Tatuerad och 47mm Panerai måste vara next level, då ser även grannen bortanför grannen vad du har på armen. Lägg sedan till tatueringarna som bekräftar att man är kriminell.

Måste dock ha shish. Kan bli ett problem :)
Hur många måste jag ta med?

grillspett_med_rostas_1060_3.jpg

Denna eviga diskussion om storlek...Rolex tappade mig när både begagnatpriserna och köerna ökade astronomiskt.

Tatuerad och 47mm Panerai måste vara next level, då ser även grannen bortanför grannen vad du har på armen. Lägg sedan till tatueringarna som bekräftar att man är kriminell.

OP 41 är imo trams men OP 36 & 47mm Panerai är mycket bra.

Jag har alltid gillat den vita daytonan, men den är på tok för liten. Har provat. Bebisklocka. :D Så ... när de kommit upp i 42-43mm, då är jag på. Hoppas jag har en halv miljon kronor då bara, för det lär väl vara vad den kostar.

Tills dess njuter jag av alla tusen bandbyten man kan göra på sina pannor och få en helt ny klocka varje gång.

Jag har alltid gillat den vita daytonan, men den är på tok för liten. Har provat. Bebisklocka. :D Så ... när de kommit upp i 42-43mm, då är jag på. Hoppas jag har en halv miljon kronor då bara, för det lär väl vara vad den kostar.

Tills dess njuter jag av alla tusen bandbyten man kan göra på sina pannor och få en helt ny klocka varje gång.
@oddface fick göra mig svära länge på telefonen angående bandbyten på Radiomir med wirelugs. Det är uppenbarligen en modell som attraherar oss gubbar men du måsta ha syn och stadiga händer som en 20 åring för att byta band

@oddface fick göra mig svära länge på telefonen angående bandbyten på Radiomir med wirelugs. Det är uppenbarligen en modell som attraherar oss gubbar men du måsta ha syn och stadiga händer som en 20 åring för att byta band
Ja det var ord och inga visor.
Helt ointresserad av smarta lösningar med starka magneter som fångar upp tappade skruvar var du också :p

Nu när 172 har seglat upp på radarn för lite fler människor här så tar jag in bud på vem i tråden som skaffar en först (lågoddsare är naturligtvis @peterc och @Caravelle33, men vem av dem som skaffar först kan vara en egen tävling). Jag tar 10% och minsta insats är en ... eller ehm, jag menar, alla pengar går oavkortat till BCF.

Älskar den, det är den klockan jag skulle byta ut 590 emot när den dagen kommer.

Ett rungande Bä!
Den är hur cool som helst och en av (såvitt jag vet) bara två modeller någonsin som Panerai släppt i Tantal..

Paneristi brukar tycka mycket om 172. Den är mer poppis än 192 också. :)

Edit: Jag var visst typ trea på bollen där.

mycket coolare än så blir det inte om man ska ha en luminor 44 mm post-v

Kul att ni är på hugget! ;)

Är "hela" klockan gjord i tantal? Med polerad ring? Eller är det olika material?

Edit: Tror att jag är stormförtjust! :)

Läste på lite om ämnet tantal och det är ju inget lättviktsmaterial direkt. 16.650kg/m3, inte långt ifrån guld alltså och ungefär det dubbla jämfört med stål. :cool:

Nu när 172 har seglat upp på radarn för lite fler människor här så tar jag in bud på vem i tråden som skaffar en först (lågoddsare är naturligtvis @peterc och @Caravelle33, men vem av dem som skaffar först kan vara en egen tävling). Jag tar 10% och minsta insats är en ... eller ehm, jag menar, alla pengar går oavkortat till BCF.
Bra klocka MEN den är ju bara 44mm

Tillbaka
Topp