• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag är utvecklare, vi pratar RGB(A), eller gärna hexadecimalt :D
upload_2020-9-11_15-10-14.png

337 landar i klocklådan idag. Galet nöjd, tack @peterc för tips (och alla andra som engagerade sig i mitt inläg!) Ge gärna era bästa tips på 24 mm läderband för radiomir! Spännen - kör ni original och växlar mellan eller hittat något snyggt originalsubstitut?
Gratulerar.
Kolla in bandtråden i den här sektionen så lär du hitta massor med förslag. Dvs. band till Luminor funkar ofta lika bra till Radiomir, ibland bättre. Jag skulle rekommendera något tjockare och kanske lurvigare, så det blir lite Paneristi-style på dig. :) Vad gäller spännen så kör jag original ibland och växlar, men oftast så är det substitut ... eller ja ... bättre än substitut ... spännen som är mer lika de som användes förra århundradet. :)

337 landar i klocklådan idag. Galet nöjd, tack @peterc för tips (och alla andra som engagerade sig i mitt inläg!) Ge gärna era bästa tips på 24 mm läderband för radiomir! Spännen - kör ni original och växlar mellan eller hittat något snyggt originalsubstitut?
Grattis! Jag hade nog införskaffat ett par olika till att börja med: ett lite tunnare i helt och rent läder och ett lite råare. På 337an kommer det bli bäst med band som inte är alltför tjocka. Jag hade lätt kört avsmalnande band men det är en smaksak.

Grattis! Jag hade nog införskaffat ett par olika till att börja med: ett lite tunnare i helt och rent läder och ett lite råare. På 337an kommer det bli bäst med band som inte är alltför tjocka. Jag hade lätt kört avsmalnande band men det är en smaksak.

Tycker original krokodil är bra tjocklek. Tänker grönt och beige canvas, samt ljusbrunt kalvskinn. Tänker att de kan vara marginellt tjockare än det som sitter på. Sen brunt krokodil som liknar original så mycket som möjligt. Avsmalnande är givet! Är det 24-22 eller 24-20?

Tycker original krokodil är bra tjocklek. Tänker grönt och beige canvas, samt ljusbrunt kalvskinn. Tänker att de kan vara marginellt tjockare än det som sitter på. Sen brunt krokodil som liknar original så mycket som möjligt. Avsmalnande är givet! Är det 24-22 eller 24-20?
24/22 är ett säkert kort. vet inte hur ett 24/20 ser ut i verkligheten men det borde ju funka bra. Dock hade jag inte kört spänne av pre-v-typ på ett 24/20 band.

Tillbaka
Topp