För typ 5 år sedan var det någon som hade en 40mm. Det var nog @Scipio . Han kanske har kvar den.Va, är det sant?!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För typ 5 år sedan var det någon som hade en 40mm. Det var nog @Scipio . Han kanske har kvar den.Va, är det sant?!![]()
Jodå, finns en del i 1940-caset som 512/574, dock högst tvek på 1936-caset i 42mm..Va, är det sant?!![]()
En 45mm radiomir är ganska kort horn till horn, så det är vad även tunna handleder bär.Va, är det sant?!![]()
Nej, jag ägde ingen 40 mm, men en gång hade någon med sig en lånad Radiomir i gulguld. Jag längtar fortfarande efter en 049, 051, 062 eller en Radiomir i gulguld PAM103, alla faller in inom ramen för en gentlemens Panerai.För typ 5 år sedan var det någon som hade en 40mm. Det var nog @Scipio . Han kanske har kvar den.
Jupp, @JLW hade med sig någon släktings mysiga lilla Rad i gulguld vid ett par tillfällen för några år sedan..Nej, jag ägde ingen 40 mm, men en gång hade någon med sig en lånad i Radiomir i gulguld. Jag längtar fortfarande efter en 049, 051, 062 eller en Radiomir i gulguld, en gentlemens Panerai.
![]()
![]()
Finns väl en 337 på Nymans om jag minns rätt...Har helt snöat in på 40-42 mm mdd wire lugs. Gillar nedan på en dryg 17 cm handled
![]()
Bild från WatchProSite
Har helt snöat in på 40-42 mm mdd wire lugs. Gillar nedan på en dryg 17 cm handled
![]()
Bild från WatchProSite
Yes! Precis en sån i GG som på bilden. Enda gången 40mm panna flyger..Jupp, @JLW hade med sig någon släktings mysiga lilla Rad i gulguld vid ett par tillfällen för några år sedan..
Men du vet, det finns massa fullvuxna karlsr som kör 36mm Rolex, så de är väl vana vid så små grejerDet där ser aningen fjuttigt ut imho
Den storleken blir mycket snyggare när bara två tredjedelar tittar ut under skjortan och kavajen. Ska du visa upp hela det muskulösa paketet till arm, passar 45 mm eller allra bäst 47 mm. Just my opinion.Har helt snöat in på 40-42 mm mdd wire lugs. Gillar nedan på en dryg 17 cm handled
![]()
Bild från WatchProSite
Snyggt! Bra valDå va den här efter många år av velande hur vida den skulle va för stor eller ej
Å då måste de ju va bästa att gå på 47mm med en gång!
Å de känns helt rätt med en 372
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack tack! 47mm känns väldigt bra! Haft flera mindre klockor som har känts obalanserade medans 372 känns väldigt balanserad på min handledSnyggt! Bra val![]()
Men du vet, det finns massa fullvuxna karlsr som kör 36mm Rolex, så de är väl vana vid så små grejer![]()
Hehe ja det var ju inte glasklart men de bekräftar ju iaf ATT det ändratsFick svar nu FYI - även om det känns något oklart
![]()
But wait?!
36 mm Rolex är de enda klockorna jag äger och kör idag. Har dock förstått pannor är en helt annan sport än Rolex
![]()
Skitful klocka. Seså marschera vidare...Must ... resist ... temptation ... and .... total ... bankruptcy .... https://klocksnack.se/threads/panerai-pam-572-radiomir-1940.137684/
Skitful klocka. Seså marschera vidare...
But wait?!Har du flera 36mm Rolex?!
De ser ju precis likadana ut. Hur ska man veta vilken man ska välja?
(Nej, jag tror det är samma sport egentligen, bara en annan storleksguide)
Då måste du ha en klocka med microrotor från Panerai. Låter nästan lika mycket som en OQTre av ”samma typ” dessutom. Tre olika Oysterquartzreferenser. I bland helt omöjligt att välja![]()
. Fantastiska klockor men den ref. 17013 får lämna för att ge utrymme för variation.
Får jag påpeka att jag har haft två stycken pannor med mikrorotor, samma ref på verken, och de har låtit avsevärt olika. En lät dessutom helt annorlunda efter service. Bara ett påpekande alltså. Eller informationspunkt. Eller nåt.Då måste du ha en klocka med microrotor från Panerai. Låter nästan lika mycket som en OQ![]()
Du är ju Mr Information så alltid uppskattat med dina synpunkter.Får jag påpeka att jag har haft två stycken pannor med mikrorotor, samma ref på verken, och de har låtit avsevärt olika. En lät dessutom helt annorlunda efter service. Bara ett påpekande alltså. Eller informationspunkt. Eller nåt.![]()
Must ... resist ... temptation ... and .... total ... bankruptcy .... https://klocksnack.se/threads/panerai-pam-572-radiomir-1940.137684/
Good point. Väntar på 572 (eller 694) med kupat glas. Check.Inget kupat glas, lame
.. 995 med svart tavla och silvervisare utan automatic på tavlan alltså ?Good point. Väntar på 572 (eller 694) med kupat glas. Check.
Kan man gå målade index som går i nyansen NCS S0500?.. 995 med svart tavla och silvervisare utan automatic på tavlan alltså ?