Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du får se till att du har anledning att åka 170km sydväst och klämma på den
Supernöjd! Sitter som en smäck. Panna och ”dressare” i ett
Sugen?
Ja faktiskt, ska jag ha en panna så ska den vara så clean som möjligt. Hade gärna även vart utan sekundvisaren.....Sugen?
Det finns ju lite äldre ref. Som är 42 mm med wire lugs, b.la. nån GMT jag sneglat på för några år sedan. Men då blir man utan sandwichdial. Var lite skeptisk till manuellt verk innan köp, men det funkar hur bra som helst och 3 dagar känns som en evighet.
Max 42mm?Ja faktiskt, ska jag ha en panna så ska den vara så clean som möjligt. Hade gärna även vart utan sekundvisaren.....
Kan ju även funka med 45mm kanske.Max 42mm?
610, 753?Kan ju även funka med 45mm kanske.
Ska vara wire-lugs och lökkrona. hade en störtskön 425 i somras men fixade inte storleken.
Bra smak, instämmer. Testade faktiskt en 610 (45 mm) utan sekundvisare. Den satt också riktigt riktigt bra, men valde ändå storlek i första hand (17,3 cm i handledsomfång). Hade varit kul att haft båda ett tag och se vilken som skulle fått mer handledstid, efter de första veckorna.Ja faktiskt, ska jag ha en panna så ska den vara så clean som möjligt. Hade gärna även vart utan sekundvisaren.....
Typ 17,3 här med. Hej kompis. It's all in your head och lite i hur platt/lång din handled är. Rundare handleder är svårare, min är hyggligt platt. Min handled är typ 58mm kant till kant, vilket gör att jag klarar de flesta 47mm Luminor med nöd och näppe.Bra smak, instämmer. Testade faktiskt en 610 (45 mm) utan sekundvisare. Den satt också riktigt riktigt bra, men valde ändå storlek i första hand (17,3 i handledsomfång). Hade varit kul att haft båda ett tag och se vilken som skulle fått efter första veckorna.
Typ 17,3 här med. Hej kompis. It's all in your head och lite i hur platt/lång din handled är. Rundare handleder är svårare, min är hyggligt platt. Min handled är typ 58mm kant till kant, vilket gör att jag klarar de flesta 47mm Luminor med nöd och näppe.
Jag har en Submersible 47mm, en Radiomir 47mm och två Luminor 44mm. Not a problem. Med ett tunnare band ser alla mina klockor feldimensionerade ut, men med lagom tjocka band blir det bra.
![]()
![]()
Var inte rädd för att kika på 44mm och 45mm i alla fallHej
Mina är också platta ca 58 kant-kant. En aning långa (kanske får börja nöta underarmar på gymmet), inga snickareunderarmar. 45 mm är inga problem för mig den satt mycket snyggt, det var mer att 42 mm kändes mer användbar oavsett tillfälle och klädsel. Sen var det ju första pannan![]()
Typ 17,3 här med. Hej kompis. It's all in your head och lite i hur platt/lång din handled är. Rundare handleder är svårare, min är hyggligt platt. Min handled är typ 58mm kant till kant, vilket gör att jag klarar de flesta 47mm Luminor med nöd och näppe.
Jag har en Submersible 47mm, en Radiomir 47mm och två Luminor 44mm. Not a problem. Med ett tunnare band ser alla mina klockor feldimensionerade ut, men med lagom tjocka band blir det bra.
![]()
![]()
Vad har hänt?Vilken tur att jag sålde 217 och skaffade 127 istället! Det här hade ju inte funkat.![]()
Pajat höger armbåge.Vad har hänt?
Ouch, krya på dig !Pajat höger armbåge.
Vilken tur att jag sålde 217 och skaffade 127 istället! Det här hade ju inte funkat.![]()
Nej den här gången är det relaterat till båt och jobb. Gjorde illa armbågen i våras när jag låg och mekade båtmotor, utvecklats till tennisarmbåge som inte ger med sig. Belastar ju helt galet på jobbet varje dagMoppen igen?
Krya krya
Nej den här gången är det relaterat till båt och jobb. Gjorde illa armbågen i våras när jag låg och mekade båtmotor, utvecklats till tennisarmbåge som inte ger med sig. Belastar ju helt galet på jobbet varje dag
372?Här är en besynnerlig bild som jag tog för ett antal år sedan. Det blev inget köp av just den modellen då.
![]()
Godnatt Ristis
![]()
NattiGod natt
[/![]()
Korrekt. Det blev en 605 istället, som du vet.
Nope.
704an då?Fan vad trist det blev när jag slutade jaga!