• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Godnatt Ristis
234A5B24-DDFE-4654-BD4B-2A389F5214B5.jpeg
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Sugen?
Det finns ju lite äldre ref. Som är 42 mm med wire lugs, b.la. nån GMT jag sneglat på för några år sedan. Men då blir man utan sandwichdial. Var lite skeptisk till manuellt verk innan köp, men det funkar hur bra som helst och 3 dagar känns som en evighet :).
Ja faktiskt, ska jag ha en panna så ska den vara så clean som möjligt. Hade gärna även vart utan sekundvisaren.....
 

Tiebreak

Omega
Ja faktiskt, ska jag ha en panna så ska den vara så clean som möjligt. Hade gärna även vart utan sekundvisaren.....
Bra smak, instämmer. Testade faktiskt en 610 (45 mm) utan sekundvisare. Den satt också riktigt riktigt bra, men valde ändå storlek i första hand (17,3 cm i handledsomfång). Hade varit kul att haft båda ett tag och se vilken som skulle fått mer handledstid, efter de första veckorna.

samma pris för ny 610
 
Senast ändrad:

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Bra smak, instämmer. Testade faktiskt en 610 (45 mm) utan sekundvisare. Den satt också riktigt riktigt bra, men valde ändå storlek i första hand (17,3 i handledsomfång). Hade varit kul att haft båda ett tag och se vilken som skulle fått efter första veckorna.
Typ 17,3 här med. Hej kompis. It's all in your head och lite i hur platt/lång din handled är. Rundare handleder är svårare, min är hyggligt platt. Min handled är typ 58mm kant till kant, vilket gör att jag klarar de flesta 47mm Luminor med nöd och näppe. :)

Jag har en Submersible 47mm, en Radiomir 47mm och två Luminor 44mm. Not a problem. Med ett tunnare band ser alla mina klockor feldimensionerade ut, men med lagom tjocka band blir det bra.

IMG_8220.jpeg
IMG_8221.jpeg
 

Tiebreak

Omega
Typ 17,3 här med. Hej kompis. It's all in your head och lite i hur platt/lång din handled är. Rundare handleder är svårare, min är hyggligt platt. Min handled är typ 58mm kant till kant, vilket gör att jag klarar de flesta 47mm Luminor med nöd och näppe. :)

Jag har en Submersible 47mm, en Radiomir 47mm och två Luminor 44mm. Not a problem. Med ett tunnare band ser alla mina klockor feldimensionerade ut, men med lagom tjocka band blir det bra.

IMG_8220.jpeg
IMG_8221.jpeg

Hej :)
Mina är också platta ca 58 kant-kant. En aning långa (kanske får börja nöta underarmar på gymmet), inga snickareunderarmar. 45 mm är inga problem för mig den satt mycket snyggt, det var mer att 42 mm kändes mer användbar oavsett tillfälle och klädsel. Sen var det ju första pannan :angel:
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Hej :)
Mina är också platta ca 58 kant-kant. En aning långa (kanske får börja nöta underarmar på gymmet), inga snickareunderarmar. 45 mm är inga problem för mig den satt mycket snyggt, det var mer att 42 mm kändes mer användbar oavsett tillfälle och klädsel. Sen var det ju första pannan :angel:
Var inte rädd för att kika på 44mm och 45mm i alla fall :) Jag tycker att många Radiomir (både 1940 och med wirelugs) som är tunna passar bra under skjorta.
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Typ 17,3 här med. Hej kompis. It's all in your head och lite i hur platt/lång din handled är. Rundare handleder är svårare, min är hyggligt platt. Min handled är typ 58mm kant till kant, vilket gör att jag klarar de flesta 47mm Luminor med nöd och näppe. :)

Jag har en Submersible 47mm, en Radiomir 47mm och två Luminor 44mm. Not a problem. Med ett tunnare band ser alla mina klockor feldimensionerade ut, men med lagom tjocka band blir det bra.

IMG_8220.jpeg
IMG_8221.jpeg

Riktigt bra flärp där, padawan.
 
Topp