• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ellor123

Omega
747F0C2D-CE0E-4314-965C-6DE6081BC9B9.jpeg
 

Ellor123

Omega
Blev ingen vid det tillfället men en 372 med plexi istället. Nu i efterhand hade jag valt Pam911 av de tre modellerna på bordet utan att blinka.
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
232 är som ett tefat, oerhört platt och stor iochmed att den inte har kupat glas.
Den är för visso lite som du säger men jag vill nog hävda att den inte bärs större på en 18+ handled än vad en 45mm Rad bärs på en 16-17cm handled. Med cupan lurar det ögat en del men... Jag skulle lätt kunna ha den igen.
 
Senast ändrad:

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Den är för visso lite som du säger men jag vill nog hävda att den inte bärs större på en 18+ handled än vad en 45mm Rad bärs på en 16-17cm handled. Med cupan lurar det ögat en del men... Jag skulle lätt kunna ha den igen.

Du skulle nog kunna tänka dig ha de flesta pannor, nya likaväl som de du haft innan :D
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
294:an hade jag aldrig hört talas om. Den är snudd på perfekt utöver pris o tillgänglighet :p

Toppkandidaten är nog PAM190. Mycket som stämmer med den. Hade gärna sett plexi men som med alla Panerai så finns inte den där perfekta modellen - alltid en kompromiss ^^

Tror nog jag ska börja med en 183:a eller liknande för att testa Radiomir då jag aldrig haft en tidigare. Om jag gillar stuket och den inte bara ligger i lådan kanske jag får slå till på en 190 :)
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
294:an hade jag aldrig hört talas om. Den är snudd på perfekt utöver pris o tillgänglighet :p

Toppkandidaten är nog PAM190. Mycket som stämmer med den. Hade gärna sett plexi men som med alla Panerai så finns inte den där perfekta modellen - alltid en kompromiss ^^

Tror nog jag ska börja med en 183:a eller liknande för att testa Radiomir då jag aldrig haft en tidigare. Om jag gillar stuket och den inte bara ligger i lådan kanske jag får slå till på en 190 :)
Låter som en bra plan, 183 gillar jag stenhårt i h även 210 är fin.
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
294:an hade jag aldrig hört talas om. Den är snudd på perfekt utöver pris o tillgänglighet :p

Toppkandidaten är nog PAM190. Mycket som stämmer med den. Hade gärna sett plexi men som med alla Panerai så finns inte den där perfekta modellen - alltid en kompromiss ^^

Tror nog jag ska börja med en 183:a eller liknande för att testa Radiomir då jag aldrig haft en tidigare. Om jag gillar stuket och den inte bara ligger i lådan kanske jag får slå till på en 190 :)

KBK, det är ju kul med klockor
 
Topp