Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skillnaden mellan 309 och 322 är att 309 har svart tavla och 322 brun. Dom räknas i samma serie dvs limiterade till 150ex 100 av 309 och 50 av 322.Går vi ned på lite mer limiterade modeller så Radiomir 294 är ju en riktigt bra referens, 309 som @Caravelle33 har och finns säkert flera i 47 med wirelugs.
Vilken blir det då?
När hade dom 671 inne?![]()
Denna satt som en smäck men var tyvärr lite repig i glaset uppe till höger vid kl 13-14.
Vill helst inte säga när för att inte outa mig, men det var inte så länge sen. Tror den gick innan den lades upp på preowned. Fin klocka, bar absolut mindre än 47mm.När hade dom 671 inne?
232 är som ett tefat, oerhört platt och stor iochmed att den inte har kupat glas.Upptäckte 294 först för någon månad sen.. den verkar helt grym. Dock tillgängligheten och priset..
Däremot 232.. den eller 720/721 kommer att bli nästa köp för min del
Tack själv och tack för inspirationen med alla inlägg osv! Har läst denna underbara tråd sedan i våras utan att själv delta med egna inlägg förrän nu. Kände till slut att min 372 förtjänar förstaposten, älskar den jäkla klockan!Bra första post![]()
Har förstått detta.. fick inte chansen att testa 232an när den låg ute på pre-owned. Vill ju ha kupat glas också.232 är som ett tefat, oerhört platt och stor iochmed att den inte har kupat glas.
Har förstått detta.. fick inte chansen att testa 232an när den låg ute på pre-owned. Vill ju ha kupat glas också.
Den är för visso lite som du säger men jag vill nog hävda att den inte bärs större på en 18+ handled än vad en 45mm Rad bärs på en 16-17cm handled. Med cupan lurar det ögat en del men... Jag skulle lätt kunna ha den igen.232 är som ett tefat, oerhört platt och stor iochmed att den inte har kupat glas.
Fler referenser på 18,5 handled. @SimeoneJag passade på
![]()
![]()
![]()
Bjuder även på lite 721 bilder som refeenssmaterial
![]()
![]()
![]()
Den är för visso lite som du säger men jag vill nog hävda att den inte bärs större på en 18+ handled än vad en 45mm Rad bärs på en 16-17cm handled. Med cupan lurar det ögat en del men... Jag skulle lätt kunna ha den igen.
Faktiskt, med några få undantag... Men tycker dom allra flesta har varit skitbra och väldigt små och "skitnödiga" detaljer som avgör i slutändanDu skulle nog kunna tänka dig ha de flesta pannor, nya likaväl som de du haft innan![]()
Och när jag ser 721 bilderna så vet jag vart det kommer att ta vägen igen förr eller senare... 720 el 721.Du skulle nog kunna tänka dig ha de flesta pannor, nya likaväl som de du haft innan![]()
Snyggt. Ihop med några andra helt otroliga pjäser som man fick känna och klämma på senast på GTGn, så var din 721 en favorit.Jag passade på
![]()
![]()
![]()
Bjuder även på lite 721 bilder som refeenssmaterial
![]()
![]()
![]()
Tack! Båda är riktigt fina. Har 17,5+ och tyckte att 721an satt väldigt bra när jag testade senast.
Ja den sitter otroligt skönt, en av dom jag ångrar mest att jag sålt.Tack! Båda är riktigt fina. Har 17,5+ och tyckte att 721an satt väldigt bra när jag testade senast.
720...Och när jag ser 721 bilderna så vet jag vart det kommer att ta vägen igen förr eller senare.
Ja, troligen.
Låter som en bra plan, 183 gillar jag stenhårt i h även 210 är fin.294:an hade jag aldrig hört talas om. Den är snudd på perfekt utöver pris o tillgänglighet
Toppkandidaten är nog PAM190. Mycket som stämmer med den. Hade gärna sett plexi men som med alla Panerai så finns inte den där perfekta modellen - alltid en kompromiss ^^
Tror nog jag ska börja med en 183:a eller liknande för att testa Radiomir då jag aldrig haft en tidigare. Om jag gillar stuket och den inte bara ligger i lådan kanske jag får slå till på en 190![]()
294:an hade jag aldrig hört talas om. Den är snudd på perfekt utöver pris o tillgänglighet
Toppkandidaten är nog PAM190. Mycket som stämmer med den. Hade gärna sett plexi men som med alla Panerai så finns inte den där perfekta modellen - alltid en kompromiss ^^
Tror nog jag ska börja med en 183:a eller liknande för att testa Radiomir då jag aldrig haft en tidigare. Om jag gillar stuket och den inte bara ligger i lådan kanske jag får slå till på en 190![]()
Pricktavlan har suttit på i 3 veckor nu, sen jag fick den
![]()
Det är ju ingen prick på klockan! Fake news.