• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Pricktavlan har suttit på i 3 veckor nu, sen jag fick den

20201005105107_IMG_0811-01-02-01-01.jpeg
På den där bilden så är 233 så nära base man kan nå. :)
 

larsbeg

Panerai
294:an hade jag aldrig hört talas om. Den är snudd på perfekt utöver pris o tillgänglighet :p

Toppkandidaten är nog PAM190. Mycket som stämmer med den. Hade gärna sett plexi men som med alla Panerai så finns inte den där perfekta modellen - alltid en kompromiss ^^

Tror nog jag ska börja med en 183:a eller liknande för att testa Radiomir då jag aldrig haft en tidigare. Om jag gillar stuket och den inte bara ligger i lådan kanske jag får slå till på en 190 :)
Om du börjar med 183 så kanske du kan släppa iväg åt det här hållet sen när du tröttnat på den. Har själv för avsikt att närma mig Radiomirvärlden, äventyret ska bara finansieras först:(
 

Ellor123

Omega
18,5!? Samma omkrets på handleden som jag; du har noll att oroa dig för :cool:
He he, kul med samma handled! Precis, 47mm visade sig sitta otroligt skönt. Ungefär samma känsla som när en bred och låg sportbil suger sig fast i marken. Klockan kändes typ limmad mot handleden. Nu blev det en med plexi istället för safir och den känns ännu lättare och sitter därmed ännu bättre.
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
He he, kul med samma handled! Precis, 47mm visade sig sitta otroligt skönt. Ungefär samma känsla som när en bred och låg sportbil suger sig fast i marken. Klockan kändes typ limmad mot handleden. Nu blev det en med plexi istället för safir och den känns ännu lättare och sitter därmed ännu bättre.

Jag hoppas inte ni har samma handled, känns jobbigt. :D
 

Ellor123

Omega
Jag hade bara haft 47mm om jag hade haft den handleden.
Förstår verkligen hur du tänker. Som vanligt, när man inte har testat 47mm brukar 44mm vara ett naturligt alternativ. Därför sitter jag även på en Pam915 sedan tidigare. Men efter att nu ha 47mm fastklistrat på handleden på ett otroligt behagligt sätt tycker jag nästan synd om min 44:a..
 
Senast ändrad:

Ellor123

Omega
Förstår verkligen hur du tänker. Som vanligt, när man har testat 47mm brukar 44mm vara ett naturligt alternativ. Därför sitter jag även på en Pam915 sedan tidigare. Men efter att nu ha 47mm fastklistrat på handleden på ett otroligt behagligt sätt tycker jag nästan synd om min 44:a..
När man inte* testat 47mm tidigare.
 
Topp