På den där bilden så är 233 så nära base man kan nå.Pricktavlan har suttit på i 3 veckor nu, sen jag fick den
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
På den där bilden så är 233 så nära base man kan nå.Pricktavlan har suttit på i 3 veckor nu, sen jag fick den
![]()
Bra grejer är till för att användasPricktavlan har suttit på i 3 veckor nu, sen jag fick den
![]()
Hade ju kunnat dölja GMT-visaren under timvisaren också..På den där bilden så är 233 så nära base man kan nå.![]()
Om den där ändå var helt utan GMT.Hade ju kunnat dölja GMT-visaren under timvisaren också..
Tycker GMT-funktionen är snygg på just denna faktiskt.. Man märker knappt att den är där tills man aktivt söker den. När klockan ändå har två andra visuella komplikationer (PR-indikator och datum) får den gärna ha GMT-visare och dot dial för migOm den där ändå var helt utan GMT.![]()
Om du börjar med 183 så kanske du kan släppa iväg åt det här hållet sen när du tröttnat på den. Har själv för avsikt att närma mig Radiomirvärlden, äventyret ska bara finansieras först294:an hade jag aldrig hört talas om. Den är snudd på perfekt utöver pris o tillgänglighet
Toppkandidaten är nog PAM190. Mycket som stämmer med den. Hade gärna sett plexi men som med alla Panerai så finns inte den där perfekta modellen - alltid en kompromiss ^^
Tror nog jag ska börja med en 183:a eller liknande för att testa Radiomir då jag aldrig haft en tidigare. Om jag gillar stuket och den inte bara ligger i lådan kanske jag får slå till på en 190![]()
18,5!? Samma omkrets på handleden som jag; du har noll att oroa dig för![]()
![]()
![]()
Jag har ofta själv funderat på hur 47mm ser ut på lite mer distans jämfört med många av de vanliga handledsbilderna. Här är Pam372 på 18,5 cm. Kändes mycket bättre än jag trodde!
Jag hade bara haft 47mm om jag hade haft den handleden.![]()
![]()
![]()
Jag har ofta själv funderat på hur 47mm ser ut på lite mer distans jämfört med många av de vanliga handledsbilderna. Här är Pam372 på 18,5 cm. Kändes mycket bättre än jag trodde!
He he, kul med samma handled! Precis, 47mm visade sig sitta otroligt skönt. Ungefär samma känsla som när en bred och låg sportbil suger sig fast i marken. Klockan kändes typ limmad mot handleden. Nu blev det en med plexi istället för safir och den känns ännu lättare och sitter därmed ännu bättre.18,5!? Samma omkrets på handleden som jag; du har noll att oroa dig för![]()
He he, kul med samma handled! Precis, 47mm visade sig sitta otroligt skönt. Ungefär samma känsla som när en bred och låg sportbil suger sig fast i marken. Klockan kändes typ limmad mot handleden. Nu blev det en med plexi istället för safir och den känns ännu lättare och sitter därmed ännu bättre.
Förstår verkligen hur du tänker. Som vanligt, när man inte har testat 47mm brukar 44mm vara ett naturligt alternativ. Därför sitter jag även på en Pam915 sedan tidigare. Men efter att nu ha 47mm fastklistrat på handleden på ett otroligt behagligt sätt tycker jag nästan synd om min 44:a..Jag hade bara haft 47mm om jag hade haft den handleden.
Ha ha, skrev faktiskt först ”omkrets” men det kändes bara olustigt i sammmanhangetJag hoppas inte ni har samma handled, känns jobbigt.![]()
När man inte* testat 47mm tidigare.Förstår verkligen hur du tänker. Som vanligt, när man har testat 47mm brukar 44mm vara ett naturligt alternativ. Därför sitter jag även på en Pam915 sedan tidigare. Men efter att nu ha 47mm fastklistrat på handleden på ett otroligt behagligt sätt tycker jag nästan synd om min 44:a..
Som en smäck![]()
![]()
![]()
Google säger "ja", i alla fall förr, och bara på insidan.Använder sig panerai av någon AR-behandling?
Japp, bland annat min 233 har detAnvänder sig panerai av någon AR-behandling?
Som föregående talar: med 18,5 sitter det gjutet!! Bra val!![]()
![]()
![]()
Tack! Ja, jag är supernöjd och känner mig nu väldigt bekväm med 47mm. Har du testat?Som föregående talar: med 18,5 sitter det gjutet!! Bra val!
Nej har inte vågat mig dit än och är rädd att det blir för stort för mig. Har bara 16,5cm handledTack! Ja, jag är supernöjd och känner mig nu väldigt bekväm med 47mm. Har du testat?
Aha, förstår. Din 411 är ju iofs helt fantastisk!Nej har inte vågat mig dit än och är rädd att det blir för stort för mig. Har bara 16,5cm handled![]()
Tack tack! Funderar på att bli OWG med denAha, förstår. Din 411 är ju iofs helt fantastisk!![]()
Bästa känslan; då har man träffat rättIbland när 233:an ligger på matbordet vid fönstret och jag går förbi får jag en sån där skön känsla i magen när jag ser den
( Lume laddad för överdriven visuell effekt)
![]()
Se så fin den är!Ibland när 233:an ligger på matbordet vid fönstret och jag går förbi får jag en sån där skön känsla i magen när jag ser den
( Lume laddad för överdriven visuell effekt)
![]()
Klart det är dags för panna igen. Vi väntar!Se så fin den är!..hade en 233:a jag med. ..nu börjar de bli dax för Panna igen. ..känner jag.
![]()