Stålvisare, text på en sida, logo på andra (som 5218-201a) mot 1000Inte idag... Vad skiljer mot en 000?
Förutom lite flyttad text.
Även 100m och lite tunnare case mot 000
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stålvisare, text på en sida, logo på andra (som 5218-201a) mot 1000Inte idag... Vad skiljer mot en 000?
Förutom lite flyttad text.
Kanske 100m WR?![]()
så typ "more money but less value for the money" men den är riktigt snygg tycker jag.Stålvisare, text på en sida, logo på andra (som 5218-201a) mot 1000
Även 100m och lite tunnare case mot 000
Den är fortfarande billigare än 5218-201a som den försöker härmaså typ "more money but less value for the money" men den är riktigt snygg tycker jag.
Bra poäng!Den är fortfarande billigare än 5218-201a som den försöker härma![]()
Den där är så jäkla bra! Även om det inte är aktuellt för mig just nu funderar jag på om 1305 kan vara perfekt tillsammans med 372 i en liten duo-samling. Vad säger du?
Den är riktigt bra tycker jag, min absolut mest använda klocka. Har haft 372 och harv422 nu och dom kompletterar varandra fint. 1305 är lätt och tålig och upplevs mindre och smidigare än 372/422 tycker jag.Den där är så jäkla bra! Även om det inte är aktuellt för mig just nu funderar jag på om 1305 kan vara perfekt tillsammans med 372 i en liten duo-samling. Vad säger du?![]()
Kul att höra! Innan jag skaffade min 372 (plexi) testade jag även 422. Gillar verkligen 422 men bestämde mig för 372 eftersom den satt bättre/smidigare och mer gjuten. Skoj om 1305 alltså sitter ännu smidigare än 372 samtidigt som man fortfarande får 47 mm! Skulle nog själv använda 1305 som beatern om jag hade den tillsammans med 372. Tänker du något liknande?Den är riktigt bra tycker jag, min absolut mest använda klocka. Har haft 372 och harv422 nu och dom kompletterar varandra fint. 1305 är lätt och tålig och upplevs mindre och smidigare än 372/422 tycker jag.
Exakt så... 1305 blir lägre och mer slimmad. Har använt den hela sommaren till bad, träning mm som beater helt enkeltKul att höra! Innan jag skaffade min 372 (plexi) testade jag även 422. Gillar verkligen 422 men bestämde mig för 372 eftersom den satt bättre/smidigare och mer gjuten. Skoj om 1305 alltså sitter ännu smidigare än 372 samtidigt som man fortfarande får 47 mm! Skulle nog själv använda 1305 som beatern om jag hade den tillsammans med 372. Tänker du något liknande?
Låter ju helt perfekt! Tänker samma. Får fnula på den.. Idag kommer min 915 lämna. Sedan införskaffandet av 372 för ett tag sedan känns 47 mm mest rätt för mig med 18,5 cm handled. Har inget dåligt att säga om 915, tvärtom. Däremot är jag övertygad att den kommer sitta bättre på min brors handledExakt så... 1305 blir lägre och mer slimmad. Har använt den hela sommaren till bad, träning mm som beater helt enkelt![]()
Kul att höra! Innan jag skaffade min 372 (plexi) testade jag även 422. Gillar verkligen 422 men bestämde mig för 372 eftersom den satt bättre/smidigare och mer gjuten. Skoj om 1305 alltså sitter ännu smidigare än 372 samtidigt som man fortfarande får 47 mm! Skulle nog själv använda 1305 som beatern om jag hade den tillsammans med 372. Tänker du något liknande?
Min kollega hade 682 och den är fin, dock tyngre på än både 372 och 1305 upplevde jag men har aldrig kollat ev vikt skillnad. Men @Pete11 har väl både 682 och 372 så han kan nog ge bra input.Låter som en härlig duo!
jag har oxå en plexi 372 som jag skulle vilja komplettera med en SUB men jag funderar på en 42mm![]()
Bra där! En 372 eller en 422 tillsammans med en SUB utgör en riktigt bra duo som kompletterar varandra perfekt. Men för en ännu bättre trio behövs en.. osv.. osv..Låter som en härlig duo!
jag har oxå en plexi 372 som jag skulle vilja komplettera med en SUB men jag funderar på en 42mm![]()
Varför inte en femlingBra där! En 372 eller en 422 tillsammans med en SUB utgör en riktigt bra duo som kompletterar varandra perfekt. Men för en ännu bättre trio behövs en.. osv.. osv..Skämt åsido, gillar tanken på duon hur som helst
![]()
Ja, tyvärr funkar inte hushållsvågen just nu så jag kan inte jämföra rakt av.Min kollega hade 682 och den är fin, dock tyngre på än både 372 och 1305 upplevde jag men har aldrig kollat ev vikt skillnad. Men @Pete11 har väl både 682 och 372 så han kan nog ge bra input.
Det är en grym samling. Behåll.Varför inte en femling
![]()
Sånt sug det var ett tag efter de där, så det händer säkert snart igen.Ja, tyvärr funkar inte hushållsvågen just nu så jag kan inte jämföra rakt av.
I handen känns de ungefär lika tunga och kanske beror det på 682:ans 300m WR mot 372:ans 100m.
I vilket fall är de väldigt olika klockor, 372an med plexi är ju så nära en vintage Panna man kan komma för vettiga pengar och funkar enligt mig i alla sammanhang (om man bryr sig om sånt).
682an är på pappret en bättre beater men alla borstade ytor gör lustigt nog att repor syns tydligare än på den Blankpolerade 372an.
Jag gillar att kunna byta mellan olika storlekar på klockor, vissa dagar är det skönt att ha en ordentlig 47a på handleden och andra vill man ha en mer följsam klocka. 682an har fyllt det senare behovet ganska bra men fick jag bara välja en Panna är 372an en solklar vinnare i min bok.
Just nu verkar dock 682an svårsåld, iaf på KS, så jag får nog dras med den ett tag.
Jag försöker att inte upprepa misstaget att sälja för billigt så fort jag blir det minsta tveksam, som vissa andra. Host host.![]()
Jag har ingen brådska, köpte precis en annan klocka att alternera med så 682an kan få ligga och gosa till sig ett tag. Något som jag aldrig gjort.. Så fort jag ledsnat har det blivit säljesannons.Sånt sug det var ett tag efter de där, så det händer säkert snart igen.
Jag ser att du monterat sekundvisare på 372anVarför inte en femling
![]()
Ja det blev några snabba skiften där...men nu törs jag lova att 422 sitter rätt säker. Kan inte sätta fingret på vad det är som gör att jag landar på den isf 372, älskar ju plexi men tydligen sekundvisare ännu mer.Jag ser att du monterat sekundvisare på 372an![]()
Varför inte en femling
![]()
Ja jag är mkt nöjd med dom, saknar dock en 44 just nu... en äldre 111 el en vit 003/113 men helst båda. Men det får vänta ett tag.Det är en grym samling. Behåll.
Fuskar med annat iblandde hade ju varit fantastiskt om man man suttit på den! Men du saknar ju fortfarande två dagar i veckan![]()
Känner mig också märkligt dragen till 422.Ja det blev några snabba skiften där...men nu törs jag lova att 422 sitter rätt säker. Kan inte sätta fingret på vad det är som gör att jag landar på den isf 372, älskar ju plexi men tydligen sekundvisare ännu mer.
Herregud, ok jag är knäckt.. Fantastico!Varför inte en femling
![]()
Verkligen. Jag säger sikta på kalla toner (och undvik röda) om du ska köra mörkbruntAtt hitta den perfekta nyansen av brunt... ni alla känner väl igen er!
![]()
Har du några bra förslag på bandVerkligen. Jag säger sikta på kalla toner (och undvik röda) om du ska köra mörkbrunt
Vi har en tråd för det, om du har missat den.Har du några bra förslag på band?