• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Tack för du sa det, dags att uppdatera lathunden med alla bandmakare
Men ja, lathunden ja. Där kanske någon admin borde fylla in lite andra svar på vanliga frågor... det önskar jag mig i oktoberpresent.

(Exempelvis listan på referenser i 44mm med kupat glas som jag skrivit här 3 gånger nu, samt att "nej, det finns ingen 372 i 44mm fortfarande") :D
 

Burnman

Audemars
2-Faktor

azcii

Patek
2-Faktor
Formulerade frågan rätt fel. Tänkte mer: förslag på band med de tonerna. Typ referensbild eller något.
Bandtråden har jag koll på :)
Här är lite band jag tror skulle kunna passa din panna :)

jjihgfg.jpg
New meets old _green_heart_.jpg
kh hghkll.jpg
Two new straps from.jpg
Loving this combo with.jpg
This combo makes me wanna gra.jpg
The distortion om this glass _heart_eyes.jpg
- PAM911 on bvgh.jpg
 

azcii

Patek
2-Faktor
Jag tycker lösningen är att vanliga frågor hamnar i lathunden på något vis. @azcii ?
Vill nog helst undvika en lathund med svar på "är 47mm för stort för min xx.xx cm stora handled?" och "vilken är bäst , 372 eller 422?" :D

Tycker personligen att det är ok att folk ställer frågor om tips på straps, alla tycker ju olika och det kan ju potentiellt vara någon förutom vi "usual suspects" som har tips på andra straps.

Sen är ju självklart bandtråden/trådarna riktigt bra oavsett. Kanske att man ska ställa frågorna i den tråden istället bara
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Vill nog helst undvika en lathund med svar på "är 47mm för stort för min xx.xx cm stora handled?" och "vilken är bäst , 372 eller 422?" :D

Tycker personligen att det är ok att folk ställer frågor om tips på straps, alla tycker ju olika och det kan ju potentiellt vara någon förutom vi "usual suspects" som har tips på andra straps.

Sen är ju självklart bandtråden/trådarna riktigt bra oavsett. Kanske att man ska ställa frågorna i den tråden istället bara
För mig är det nog mest frågor på nivån "Vilka 44mm med sandwich finns det" eller "Hur stora är bettarini-modellerna" eller "Vilka 44mm med kupat glas finns det" eller "vad skiljer 682 från 973 m.fl." ... som vore bra att ha tillgängliga någonstans.
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag älskar att kunna säga RTFM när det finns en välskriven sektion med vanliga frågor, men att söka i tråden nu är lite utav en ett shot in the dark. Vore därmed nice med en summering utav dessa vanliga frågor
 

azcii

Patek
2-Faktor
För mig är det nog mest frågor på nivån "Vilka 44mm med sandwich finns det" eller "Hur stora är bettarini-modellerna" eller "Vilka 44mm med kupat glas finns det" eller "vad skiljer 682 från 973 m.fl." ... som vore bra att ha tillgängliga någonstans.
Frågan är om den ska ligga i lathunden. Vi kanske ska göra en FAQ-tråd som du skrev förut. Ska fila på idén lite.

Jag gjorde faktiskt en webapp för ett tag sen där man kunde kryssa lite olika val (typ diameter, sandwich/painted, boettmaterial, guldvisare etc) som sedan visade pannor som mötte alla kriterier med bilder automatiskt hämtade från instagram tags.. Insåg dock sen att det blev lite för stort jobb att göra en databas med alla pannor och deras egenskaper, så jag la ner projektet.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Frågan är om den ska ligga i lathunden. Vi kanske ska göra en FAQ-tråd som du skrev förut. Ska fila på idén lite.

Jag gjorde faktiskt en webapp för ett tag sen där man kunde kryssa lite olika val (typ diameter, sandwich/painted, boettmaterial, guldvisare etc) som sedan visade pannor som mötte alla kriterier med bilder automatiskt hämtade från instagram tags.. Insåg dock sen att det blev lite för stort jobb att göra en databas med alla pannor och deras egenskaper, så jag la ner projektet.
Fila på FAQ-idén och jag hjälper gärna till att fylla den.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Surforumgubbar!
Om inga Panerai-nybörjare skulle ställa frågor så skulle vi inte "diskutera" annat än "åhh vilken fin bild". Återkommande frågor ger oss möjlighet att vrida och vända på detaljer. Jag tycke ratt det bara tillför liv i Panerai-trådarna.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Surforumgubbar!
Om inga Panerai-nybörjare skulle ställa frågor så skulle vi inte "diskutera" annat än "åhh vilken fin bild". Återkommande frågor ger oss möjlighet att vrida och vända på detaljer. Jag tycke ratt det bara tillför liv i Panerai-trådarna.
Jag håller med dig i princip. Vi ska inte vara exkluderande utan väldigt inkluderande. Men jag tror många av oss surgubbar kommer tröttna på tråden om essentligt samma diskussion itereras varannan vecka. Jag tror många har tröttnat redan just pga det.

Vad lösningen är som får med båda perspektiven är för mig oklar men jag vill gärna testa lite grejer, exempelvis en FAQ.
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Surforumgubbar!
Om inga Panerai-nybörjare skulle ställa frågor så skulle vi inte "diskutera" annat än "åhh vilken fin bild". Återkommande frågor ger oss möjlighet att vrida och vända på detaljer. Jag tycke ratt det bara tillför liv i Panerai-trådarna.

Jag plus-ettar @mårt - diskutera vilka bandmakare som är bra eller vilka pannor som är likast 372 i en mindre storlek börjar bli uttröttande.
 
Topp