• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Johan_C

Panerai
Kanske ska klippa 911an på Nymans Pre-owned:cool:
E2B8D4BA-A63C-476C-AC66-97D36F17F274.jpeg
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Ingen som sitter på ett 26mm svart gummi av den "gamla" modellen (ej accordion) som vill sälja? Kan även byta det mot svart 24mm accordion el svart 26mm accordion m blå logga.
 

Zose

Omega
2-Faktor
Hej, har också drabbats av Panerai febern. Tänkte spana in en Pam 510 som en har ute till försäljning. Någon som har tips om det är något specifikt man skall kika på? Förutom att den är äkta givetvis.....hur verifierar man detta enklast utan att gå till en urmakare?
 

kmg

Patek
2-Faktor
Hej, har också drabbats av Panerai febern. Tänkte spana in en Pam 510 som en har ute till försäljning. Någon som har tips om det är något specifikt man skall kika på? Förutom att den är äkta givetvis.....hur verifierar man detta enklast utan att gå till en urmakare?
Kul!
Kolla att det finns cert och att ser korrekt ifyllt i. Om du slänger upp en bild här också kan vi säkert hjälpa till att sortera bort uppenbara fakes.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Från en av bilderna på Tradera

Screenshot_20201009-130331-01.jpeg


Har diskuterats förut men pannor med serienummer som börjar på "TAP" brukar vara demo-ex/låneex till anställda i butiker. Jag minns att när jag besökte fabriken i Neuchâtel fick jag låna en BMG-tech och Lab-ID som hade seriemummer TAP-XXX.... Så bäst att dubbelkolla att allt är OK innan du köper
 

azcii

Patek
2-Faktor
Från en av bilderna på Tradera

Screenshot_20201009-130331-01.jpeg


Har diskuterats förut men pannor med serienummer som börjar på "TAP" brukar vara demo-ex/låneex till anställda i butiker. Jag minns att när jag besökte fabriken i Neuchâtel fick jag låna en BMG-tech och Lab-ID som hade seriemummer TAP-XXX.... Så bäst att dubbelkolla att allt är OK innan du köper
..vänta @peterc @mårt är detta samma panna som diskuterats förut?
 

Zose

Omega
2-Faktor
Från en av bilderna på Tradera

Screenshot_20201009-130331-01.jpeg


Har diskuterats förut men pannor med serienummer som börjar på "TAP" brukar vara demo-ex/låneex till anställda i butiker. Jag minns att när jag besökte fabriken i Neuchâtel fick jag låna en BMG-tech och Lab-ID som hade seriemummer TAP-XXX.... Så bäst att dubbelkolla att allt är OK innan du köper
Kanon...precis sån här info man vill ha! Jo...skall slå serienumret på Panerais hemsida.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Från en av bilderna på Tradera

Screenshot_20201009-130331-01.jpeg


Har diskuterats förut men pannor med serienummer som börjar på "TAP" brukar vara demo-ex/låneex till anställda i butiker. Jag minns att när jag besökte fabriken i Neuchâtel fick jag låna en BMG-tech och Lab-ID som hade seriemummer TAP-XXX.... Så bäst att dubbelkolla att allt är OK innan du köper
Som jag förstod det kommer inte den där med låda och vanliga papper. Så om den gör det nu, så är de kanske fabricerade. Jag skulle vilja se cert etc.
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Hej, har också drabbats av Panerai febern. Tänkte spana in en Pam 510 som en har ute till försäljning. Någon som har tips om det är något specifikt man skall kika på? Förutom att den är äkta givetvis.....hur verifierar man detta enklast utan att gå till en urmakare?
Har skickat dig ett PM...
 
Topp