• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Då anser ju jag att priset är helt galet högt. :)
Nu känner vi ju inte till vad handlaren (Gripenbro) har fått tag på den, eller framförallt vad han har köpt den för, men när den såldes inom Panerai så sägs det att sådana klockor går för en spottstyver. Så någon på vägen har gjort ett klipp. :)
 

Ellor123

Omega
Konstant leende med 422 på handleden :happyhappy:
20201009_111337.jpg
:panerai:Förstår det. Ser ut att sitta riktigt bra också!:cigar:
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Nu känner vi ju inte till vad handlaren (Gripenbro) har fått tag på den, eller framförallt vad han har köpt den för, men när den såldes inom Panerai så sägs det att sådana klockor går för en spottstyver. Så någon på vägen har gjort ett klipp. :)

Här är den på annons på KS, inget näms om historien så frågan är om @Rymdhamstern fått info el inte av @Gripenbro.se , känns ju som viktig info att både få och delge vid försäljning/köp.
https://klocksnack.se/threads/panerai-radiomir-pam610-pam510-såld.137693/
 
Senast ändrad:

Zose

Omega
2-Faktor
Tack för all hjälp med all info som kom upp till ytan i samband med denna annons. Suger åt mig av er kunskaper som ni delar med er. Uppskattas verkligen! Kommer inte att köpa denna Panerai.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor

Zose

Omega
2-Faktor
Från en av bilderna på Tradera

Screenshot_20201009-130331-01.jpeg


Har diskuterats förut men pannor med serienummer som börjar på "TAP" brukar vara demo-ex/låneex till anställda i butiker. Jag minns att när jag besökte fabriken i Neuchâtel fick jag låna en BMG-tech och Lab-ID som hade seriemummer TAP-XXX.... Så bäst att dubbelkolla att allt är OK innan du köper
Grym info..tack.
 

Rymdhamstern

Panerai
Här är den på annons på KS, inget näms om historien så frågan är om @Rymdhamstern fått info el inte av @Gripenbro.se , känns ju som viktig info att både få och delge vid försäljning/köp.
https://klocksnack.se/threads/panerai-radiomir-pam610-pam510-såld.137693/
Otrevlig chock så här på fredag eftermiddag. Trist som f-n :(

Hade verkligen ingen aning och blev inte informerad om det när jag köpte den. Hade jag vetat hade det självklart framgått i annonsen. Utöver det vet jag faktiskt inte vad jag skall säga. Mer än att sådant här väl visar på vikten att vara påläst, vilket jag inte var tillräckligt i detta fall. Det är uppenbart. Och att klockor utan cert bör undvikas...
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Otrevlig chock så här på fredag eftermiddag. Trist som f-n :(

Hade verkligen ingen aning och blev inte informerad om det när jag köpte den. Hade jag vetat hade det självklart framgått i annonsen. Utöver det vet jag faktiskt inte vad jag skall säga. Mer än att sådant här väl visar på vikten att vara påläst, vilket jag inte var tillräckligt i detta fall. Det är uppenbart. Och att klockor utan cert bör undvikas...
Kram!
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Otrevlig chock så här på fredag eftermiddag. Trist som f-n :(

Hade verkligen ingen aning och blev inte informerad om det när jag köpte den. Hade jag vetat hade det självklart framgått i annonsen. Utöver det vet jag faktiskt inte vad jag skall säga. Mer än att sådant här väl visar på vikten att vara påläst, vilket jag inte var tillräckligt i detta fall. Det är uppenbart. Och att klockor utan cert bör undvikas...
Ingen skugga på dig, det är som sagt lurigt och man ska vara försiktig. Hoppas inte helgen blev förstörd, det var inte meningen.
Trevlig helg!
 
Topp