Skicka till mig också. Jag har missat den här diskussionen, verkar intressantHar skickat dig ett PM...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skicka till mig också. Jag har missat den här diskussionen, verkar intressantHar skickat dig ett PM...
Som jag sa. Renoverad, såld internt hos Richemont som provobjekt eller klocka som anställda bär. Om man kör regnumret genom Pamguard så heter den PAMC0510. Vet inte varför just "C", men så är det.Vad innebär "PAMC"?
Då anser ju jag att priset är helt galet högt.Läste i annonsen att den saknar cert mm
Nu känner vi ju inte till vad handlaren (Gripenbro) har fått tag på den, eller framförallt vad han har köpt den för, men när den såldes inom Panerai så sägs det att sådana klockor går för en spottstyver. Så någon på vägen har gjort ett klipp.Då anser ju jag att priset är helt galet högt.
Håller med... Även om den skulle vara fin så kommer den att skapa problem i framtiden om man vill avyttra den, så den bör vara rejält mkt billigare.Då anser ju jag att priset är helt galet högt.
Förstår det. Ser ut att sitta riktigt bra också!Konstant leende med 422 på handleden
Nu känner vi ju inte till vad handlaren (Gripenbro) har fått tag på den, eller framförallt vad han har köpt den för, men när den såldes inom Panerai så sägs det att sådana klockor går för en spottstyver. Så någon på vägen har gjort ett klipp.
Som jag sa. Renoverad, såld internt hos Richemont som provobjekt eller klocka som anställda bär. Om man kör regnumret genom Pamguard så heter den PAMC0510. Vet inte varför just "C", men så är det.
Det är la inte konstigt om @Gripenbro.se inte heller har koll. Information om vad en PAMC är rejält begravd på Internet.Här är den på annons på KS, inget näms om historien så frågan är om @Rymdhamstern fått info el inte av @Gripenbro.se , känns ju som viktig info att både få och delge vid försäljning/köp.
https://klocksnack.se/threads/panerai-radiomir-pam610-pam510-såld.137693/
Nej, inte lätt att få fram.... men någon har ju iaf någon gång fått köpa den med rätt förutsättningar på bordet. Tråkigare för dom som hamnar efter i kön...Det är la inte konstigt om @Gripenbro.se inte heller har koll. Information om vad en PAMC är rejält begravd på Internet.
Grym info..tack.Från en av bilderna på Tradera
Har diskuterats förut men pannor med serienummer som börjar på "TAP" brukar vara demo-ex/låneex till anställda i butiker. Jag minns att när jag besökte fabriken i Neuchâtel fick jag låna en BMG-tech och Lab-ID som hade seriemummer TAP-XXX.... Så bäst att dubbelkolla att allt är OK innan du köper
Det är väl så här det bör se ut om man knappar in serienumret för sin beggade Panna på Panerais hemsida?
Otrevlig chock så här på fredag eftermiddag. Trist som f-nHär är den på annons på KS, inget näms om historien så frågan är om @Rymdhamstern fått info el inte av @Gripenbro.se , känns ju som viktig info att både få och delge vid försäljning/köp.
https://klocksnack.se/threads/panerai-radiomir-pam610-pam510-såld.137693/
Kram!Otrevlig chock så här på fredag eftermiddag. Trist som f-n
Hade verkligen ingen aning och blev inte informerad om det när jag köpte den. Hade jag vetat hade det självklart framgått i annonsen. Utöver det vet jag faktiskt inte vad jag skall säga. Mer än att sådant här väl visar på vikten att vara påläst, vilket jag inte var tillräckligt i detta fall. Det är uppenbart. Och att klockor utan cert bör undvikas...
Perfekt, tack!Samma som jag fick när jag registrerade min 372a!
Ingen skugga på dig, det är som sagt lurigt och man ska vara försiktig. Hoppas inte helgen blev förstörd, det var inte meningen.Otrevlig chock så här på fredag eftermiddag. Trist som f-n
Hade verkligen ingen aning och blev inte informerad om det när jag köpte den. Hade jag vetat hade det självklart framgått i annonsen. Utöver det vet jag faktiskt inte vad jag skall säga. Mer än att sådant här väl visar på vikten att vara påläst, vilket jag inte var tillräckligt i detta fall. Det är uppenbart. Och att klockor utan cert bör undvikas...
Tack och trevlig helg du med.Ingen skugga på dig, det är som sagt lurigt och man ska vara försiktig. Hoppas inte helgen blev förstörd, det var inte meningen.
Trevlig helg!
Appropå kupat glas så finns ju möjligheten att se glaset i profil här.
Känns kanske lite känsligt att be om en bättre bild på glaset mitt i allt elände
Fredagsnöje
Oklart vad jag ska ha den till, någon som behöver? Kan väl limmas på någon dörr, laptop eller nåt
Den är bara 11x6 cm... men man kan ju sy fast den på en klockrulle, ingen dum idéSchysst! Kan de inte bli en klockrulle av de?
Den är bara 11x6 cm... men man kan ju sy fast den på en klockrulle, ingen dum idé
Är det en beställning? då är den dinen rulle med plats för en panna och några band!
Är det en beställning? då är den din
Lär ju behöva en service också ... gissar vilt att ett safirglas till en fiddy kostar 5-7-10 tusen?Undrar hur mycket ett nytt glas kostar.