• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ellor123

Omega
Så bra, inte ens provat annat band på den
7F4D41DC-6DF5-4D43-93EB-C5B5F9C821CF.jpeg
:panerai:Ser mycket fin ut! Två frågor: 1. Handledsstorlek? 2. Tänker du ofta på en uppgradering till 1305?
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
F9B8140E-ABB3-4ECC-BF98-031574C41B97.jpeg
0D5C0348-5F37-4213-8F13-36CDFD1CFDD1.jpeg
6D684F74-F0AF-49A1-8B5E-41DF7B5C9B83.jpeg
Så bra, inte ens provat annat band på den
7F4D41DC-6DF5-4D43-93EB-C5B5F9C821CF.jpeg
Den är så bra alltså... Du har väl kört igenom ett gäng olika pannor samt x antal rolex?! Och ändå verkar du hålla den här så otroligt högt?! VAD mer specifikt är det som gör den så otroligt bra? En stor anledning till att jag frågar är att jag är lite på g att skaffa min första panna. Har provat 42mm sub och tycker den satt perfekt. Men jag är svårt kluven till om jag bör satsa på en sådan eller om jag ska gå mer ”Classic” som första panna (har eventuellt en 390 på g)
Vet att det är individuellt osv. Men jag är så jävla kluven till vad jag ska köpa...
 

Compiss

Patek
2-Faktor
F9B8140E-ABB3-4ECC-BF98-031574C41B97.jpeg
0D5C0348-5F37-4213-8F13-36CDFD1CFDD1.jpeg
6D684F74-F0AF-49A1-8B5E-41DF7B5C9B83.jpeg

Den är så bra alltså... Du har väl kört igenom ett gäng olika pannor samt x antal rolex?! Och ändå verkar du hålla den här så otroligt högt?! VAD mer specifikt är det som gör den så otroligt bra? En stor anledning till att jag frågar är att jag är lite på g att skaffa min första panna. Har provat 42mm sub och tycker den satt perfekt. Men jag är svårt kluven till om jag bör satsa på en sådan eller om jag ska gå mer ”Classic” som första panna (har eventuellt en 390 på g)
Vet att det är individuellt osv. Men jag är så jävla kluven till vad jag ska köpa...
Ja det stämmer. Det har blivit ett gäng klockor genom åren. Har dock bara haft 3 olika Case på Panerai. 112/005/111/590 har ju samma Case och sedan hade jag en 024 som jag trodde var bingo men icke. Köpte då 682an och det tog ett tag innan vi klickade men jag är så satans nöjd med den. Storleken är perfekt för mig, gillar designen och utseendet jäkligt mycket. För mig funkar den till allt jag gör. Bekvämligheten är fantastisk. Tror verkligen inte du skulle bli besviken om du kör på en sub 42. Den får mina rekommendationer varje dag.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Ja det stämmer. Det har blivit ett gäng klockor genom åren. Har dock bara haft 3 olika Case på Panerai. 112/005/111/590 har ju samma Case och sedan hade jag en 024 som jag trodde var bingo men icke. Köpte då 682an och det tog ett tag innan vi klickade men jag är så satans nöjd med den. Storleken är perfekt för mig, gillar designen och utseendet jäkligt mycket. För mig funkar den till allt jag gör. Bekvämligheten är fantastisk. Tror verkligen inte du skulle bli besviken om du kör på en sub 42. Den får mina rekommendationer varje dag.
Tack för svaret. Tror verkligen inte heller jag skulle bli besviken. Men hur jag än gör kommer jag undra hur den ”andra” skulle passa. Har egentligen redan förstått att jag behöver köpa båda två. Men dessvärre räcker inte ekonomin till en dubbel just nu. Frågan blir således vilken av dessa jag ska köpa först... utan att ha ägt någon av dem tror jag en 390 och en 682 skulle göra mig
relativt nöjd för en lång tid
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Tack för svaret. Tror verkligen inte heller jag skulle bli besviken. Men hur jag än gör kommer jag undra hur den ”andra” skulle passa. Har egentligen redan förstått att jag behöver köpa båda två. Men dessvärre räcker inte ekonomin till en dubbel just nu. Frågan blir således vilken av dessa jag ska köpa först... utan att ha ägt någon av dem tror jag en 390 och en 682 skulle göra mig
relativt nöjd för en lång tid
Tycker ju sub har ett mycket härligare utseende, lite råare. Förstå mig rätt nu men 390 ser ut som de pannor jag refererade till tidigare och de är långt ifrån lika bekväma på mig. Så för mig som testat är det en No brainer :)
Så jag skulle säga att du inte behöver testa och så vidare men det skulle ju inte hjälpa dig ;)
 

Klando

Omega
Står inför att köpa en Panerai PAM48/50 och brukar gilla att byta band/länk då och då. Då bandhornen kräver 22 mm är det utbudet av dessa jag försökt att scanna av. Försökt att kolla lite här på KS och på andra ställen men hittar mest 24 mm tillbehör.

Till frågan, finns det gott om band, spännen osv till 22 mm Panerai-modellerna om man letar lite mer noggrant? Kommer sällan/aldrig upp något här på KS?

Edit: Pratar om original gummiband, läderband och spännen såklart
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Står inför att köpa en Panerai PAM48/50 och brukar gilla att byta band/länk då och då. Då bandhornen kräver 22 mm är det utbudet av dessa jag försökt att scanna av. Försökt att kolla lite här på KS och på andra ställen men hittar mest 24 mm tillbehör.

Till frågan, finns det gott om band, spännen osv till 22 mm Panerai-modellerna om man letar lite mer noggrant? Kommer sällan/aldrig upp något här på KS?

Edit: Pratar om original gummiband, läderband och spännen såklart
Ja, det finns gott om. Nej, det dyker inte upp så ofta här men det har gjort.
 

oddface

Panerai
2-Faktor
Galen skapelse. Fusion mellan blå alligator och guldig prydnadskudde.
Finns däremot inget att anmärka på vare sig hantverk eller fantasi :)
 

Klando

Omega
Står inför att köpa en Panerai PAM48/50 och brukar gilla att byta band/länk då och då. Då bandhornen kräver 22 mm är det utbudet av dessa jag försökt att scanna av. Försökt att kolla lite här på KS och på andra ställen men hittar mest 24 mm tillbehör.

Till frågan, finns det gott om band, spännen osv till 22 mm Panerai-modellerna om man letar lite mer noggrant? Kommer sällan/aldrig upp något här på KS?
Det ska väll tilläggas att jag letar originaldelar
Ja, det finns gott om. Nej, det dyker inte upp så ofta här men det har gjort.
Okej, vart är det bästa stället att leta på? EBay? Eller i butiker?
 
Topp