Ellor123
Basic
Ser mycket fin ut! Två frågor: 1. Handledsstorlek? 2. Tänker du ofta på en uppgradering till 1305?Så bra, inte ens provat annat band på den
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser mycket fin ut! Två frågor: 1. Handledsstorlek? 2. Tänker du ofta på en uppgradering till 1305?Så bra, inte ens provat annat band på den
Den är så bra alltså... Du har väl kört igenom ett gäng olika pannor samt x antal rolex?! Och ändå verkar du hålla den här så otroligt högt?! VAD mer specifikt är det som gör den så otroligt bra? En stor anledning till att jag frågar är att jag är lite på g att skaffa min första panna. Har provat 42mm sub och tycker den satt perfekt. Men jag är svårt kluven till om jag bör satsa på en sådan eller om jag ska gå mer ”Classic” som första panna (har eventuellt en 390 på g)Så bra, inte ens provat annat band på den
Faktiskt aldrig tänkt tanken. Och ja, jag är helt seriös. Tror jag har strax över 18Ser mycket fin ut! Två frågor: 1. Handledsstorlek? 2. Tänker du ofta på en uppgradering till 1305?
Tack! Tänker själv en del på 1305 men har ännu inte testat någon av dem. Din är som sagt väldigt bra hur som helstFaktiskt aldrig tänkt tanken. Och ja, jag är helt seriös. Tror jag har strax över 18
Ja det stämmer. Det har blivit ett gäng klockor genom åren. Har dock bara haft 3 olika Case på Panerai. 112/005/111/590 har ju samma Case och sedan hade jag en 024 som jag trodde var bingo men icke. Köpte då 682an och det tog ett tag innan vi klickade men jag är så satans nöjd med den. Storleken är perfekt för mig, gillar designen och utseendet jäkligt mycket. För mig funkar den till allt jag gör. Bekvämligheten är fantastisk. Tror verkligen inte du skulle bli besviken om du kör på en sub 42. Den får mina rekommendationer varje dag.
Den är så bra alltså... Du har väl kört igenom ett gäng olika pannor samt x antal rolex?! Och ändå verkar du hålla den här så otroligt högt?! VAD mer specifikt är det som gör den så otroligt bra? En stor anledning till att jag frågar är att jag är lite på g att skaffa min första panna. Har provat 42mm sub och tycker den satt perfekt. Men jag är svårt kluven till om jag bör satsa på en sådan eller om jag ska gå mer ”Classic” som första panna (har eventuellt en 390 på g)
Vet att det är individuellt osv. Men jag är så jävla kluven till vad jag ska köpa...
Tack för svaret. Tror verkligen inte heller jag skulle bli besviken. Men hur jag än gör kommer jag undra hur den ”andra” skulle passa. Har egentligen redan förstått att jag behöver köpa båda två. Men dessvärre räcker inte ekonomin till en dubbel just nu. Frågan blir således vilken av dessa jag ska köpa först... utan att ha ägt någon av dem tror jag en 390 och en 682 skulle göra migJa det stämmer. Det har blivit ett gäng klockor genom åren. Har dock bara haft 3 olika Case på Panerai. 112/005/111/590 har ju samma Case och sedan hade jag en 024 som jag trodde var bingo men icke. Köpte då 682an och det tog ett tag innan vi klickade men jag är så satans nöjd med den. Storleken är perfekt för mig, gillar designen och utseendet jäkligt mycket. För mig funkar den till allt jag gör. Bekvämligheten är fantastisk. Tror verkligen inte du skulle bli besviken om du kör på en sub 42. Den får mina rekommendationer varje dag.
Tycker ju sub har ett mycket härligare utseende, lite råare. Förstå mig rätt nu men 390 ser ut som de pannor jag refererade till tidigare och de är långt ifrån lika bekväma på mig. Så för mig som testat är det en No brainerTack för svaret. Tror verkligen inte heller jag skulle bli besviken. Men hur jag än gör kommer jag undra hur den ”andra” skulle passa. Har egentligen redan förstått att jag behöver köpa båda två. Men dessvärre räcker inte ekonomin till en dubbel just nu. Frågan blir således vilken av dessa jag ska köpa först... utan att ha ägt någon av dem tror jag en 390 och en 682 skulle göra mig
relativt nöjd för en lång tid
Mustigaste windljudet på Klocksnack520 kan bjuda på lite lume iaf..
Otroligt fin klocka!520 kan bjuda på lite lume iaf..
Ja, det finns gott om. Nej, det dyker inte upp så ofta här men det har gjort.Står inför att köpa en Panerai PAM48/50 och brukar gilla att byta band/länk då och då. Då bandhornen kräver 22 mm är det utbudet av dessa jag försökt att scanna av. Försökt att kolla lite här på KS och på andra ställen men hittar mest 24 mm tillbehör.
Till frågan, finns det gott om band, spännen osv till 22 mm Panerai-modellerna om man letar lite mer noggrant? Kommer sällan/aldrig upp något här på KS?
Edit: Pratar om original gummiband, läderband och spännen såklart
Tack men nej tack!Tänkte att ifall någon behöver ett nytt banduppslag kan jag leverera detta, courtesy of Insta..
Haha, säker?Tack men nej tack!
USA.Haha, säker?
Är egentligen bara i en viss region av världen man hittar den typen av band
Asien
Två, alltså.
Skulle säga 98% Östra AsienTvå, alltså.
Jag tycker det är jättetydligt att det äckligt pråliga har en tämligen stor marknad i USA med.Dock är det många i USA med lite sämre smak har jag märkt från typ GPC och Paneristi grupperna på Facebook. Jag ger @mårt ett halvt rätt ändå, kanske en fjärdedel.
Inte ens i närheten av arabvärlden och asien.Jag tycker det är jättetydligt att det äckligt pråliga har en tämligen stor marknad i USA med.
Inte ens i närheten av arabvärlden och asien.
Mycket bra sammanfattatGalen skapelse. Fusion mellan blå alligator och guldig prydnadskudde.
Finns däremot inget att anmärka på vare sig hantverk eller fantasi
Har du gjort något Bund-band till panerai någon gång? Borde ju kunna flyga ganska bra.Galen skapelse. Fusion mellan blå alligator och guldig prydnadskudde.
Finns däremot inget att anmärka på vare sig hantverk eller fantasi
Det ska väll tilläggas att jag letar originaldelarStår inför att köpa en Panerai PAM48/50 och brukar gilla att byta band/länk då och då. Då bandhornen kräver 22 mm är det utbudet av dessa jag försökt att scanna av. Försökt att kolla lite här på KS och på andra ställen men hittar mest 24 mm tillbehör.
Till frågan, finns det gott om band, spännen osv till 22 mm Panerai-modellerna om man letar lite mer noggrant? Kommer sällan/aldrig upp något här på KS?
Okej, vart är det bästa stället att leta på? EBay? Eller i butiker?Ja, det finns gott om. Nej, det dyker inte upp så ofta här men det har gjort.
Panerais hemsida för att veta vad du vill ha. AD sen för att beställa eller eBay.Det ska väll tilläggas att jag letar originaldelar
Okej, vart är det bästa stället att leta på? EBay? Eller i butiker?