• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Bronzon med till fjälls för lite fiske i helgen :)
20201010_153549.jpg
20201010_150729.jpg
 

Träff

Rolex
Friends Of KS
:panerai:Kul att höra! Tycker själv 1305 verkar väldigt intressant. Har du endast positivt att säga om klockan hittills eller är det något du helst hade sluppit? Uppskattar info från dig som verkligen använt klockan ordentligt:)
Joo men jag är väldigt nöjd, den sitter liksom alltid på och jag behöver inte vara orolig att repa eller ha sönder den.
Ända är väl att bezeln får lätt hairlines/repor.
 

Ellor123

Omega
Joo men jag är väldigt nöjd, den sitter liksom alltid på och jag behöver inte vara orolig att repa eller ha sönder den.
Ända är väl att bezeln får lätt hairlines/repor.
Tack för bra och snabbt svar! Gillar det råa utseendet/tooligheten. Känns som att hairlines och repor ändå hör till denna klocka som bara blir vackrare då. Grattis till ett mycket fint exemplar!:)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Så, häromdagen pratade vi referens PAMC0510, där C betyder typ för internt bruk eller så. Den nya Paneristi Edition har referens PAMS2020, där S står för speziale? :)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Fick en bok leverans igår med bilbud från Stockholm, först levererade av säljaren @PJW till @Caravelle33 och sedan upphämtade av @Hooch för leverans till Östersund, KS nätverket är ju bara för fantastiskt. Tack alla inblandade, nu har jag en massa spännande läsning framöver (typ10kg)
20201011_202041.jpg
20201011_202031.jpg
20201011_201953.jpg
Grattis. Är det nu jag ska berätta att det finns en bok som är bättre? :D

(Jag gillade de där också, men älskade en annan)
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Jag hade nog inte älskat det utan Paneristi.com heller. Brun sunburst lockar inte och den är för liten. Älskar dock visarna.
Med tanke på att jag 2016 var cm från att köpa en 665 hade jag med största sannolikhet inte kunnat motstå om tavlan var clean.. Men jag gillar ju som känt 44-45mm..
Samma här som för azcii.. Ferreti-tavlan är en av mina absoluta all-time favoriter. Vad gäller storleken käkar jag allt mellan 44-47 även om 47 vinner. Men på just Rad 1936 är 45 för mig lika klockrent som 47. Hade inte den där graveringen funnits hade det där varit as far as Rad 1936 i 45mm is concerned the GOAT-Panna..
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Samma här som för azcii.. Ferreti-tavlan är en av mina absoluta all-time favoriter. Vad gäller storleken käkar jag allt mellan 44-47 även om 47 vinner. Men på just Rad 1936 är 45 för mig lika klockrent som 47. Hade inte den där graveringen funnits hade det där varit as far as Rad 1936 i 45mm is concerned the GOAT-Panna..
Folk säger att tavlan är mer chokladbrun smet än Ferretti. Och den är inte sunburst. Och av de filmsnuttar jag sett så tycker jag inte loggan stör så mycket. Jag skulle nog kunna vara intresserad.
 
Topp