• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Haha ellerhur. Självklart är det inte ett tunt band så, men i jämfört med många band som används i denna tråd tex känns det på den tunnare sidan? Kanske uttrycker mig fel i och för sig men tycker detta känns rätt smidigt. Oavsett, om någon har koll på tjockleken får ni gärna hojta då det är en bra referens för Luminor :)
Det måste ju vara typ 4-5mm, tänker jag mig.

1604669603598.png
När det talas om...

Bilagor

• 20201106_144444.jpg
    20201106_144444.jpg
    1 MB · Visningar: 17
Är det någon som vet tjockleken på OEM Ponte Vecchio? Än en gång dåligt med mätverktyg hemma... :)

Gillar verkligen PV som ett lite "tunnare" band. Tänker alltså på nedan. Har svårt att avgöra vilken tjocklek jag vill ha när jag ska beställa lite icke-OEM.

864CC4D1-CF5F-495E-9C4D-696AE9563AF2.jpeg
Jag tror du ska satsa på att hålla dig under 4mm om du vill ha dom som ett PV, 3,5-4mm är mitt tips.

Här går det inte att smyga in ngt nytt, vilket är härligt för det visar verkligen att här är alla på tå som vanligt 🙂
Har läst, lyssnat tittat på allt som sagts/tyckts om 305 vad gäller index färg, sekundvisarens färg det lite biffigare caset, dubbel kupade glaset etc under rätt lång tid och helt plötsligt så fanns bara en sak att göra. 305 var dessutom den första Submersible jag var snubblande nära att köpa för drygt 1 år sedan men var då inte helt övertygad om att jag skulle fixa storleken vilket jag nu är. Den bärs större än 1305 men inget jag känner att jag inte klarar.
Klockan har jag köpt av allas vår Oleg och det var inte helt enkelt att lösa lev från Ukraina, men den lämnade Ukraina i söndags, mellan landade hos Mårten Ringkøbing i Danmark Damme i Norrland idag, inte så pjåkigt! Men såklart en jävla tur att Oleg precis skulle skicka straps till Mårten som hade en kollega på plats i Ukraina... Det är Paneristi nätverk när det är som bäst, bara älskar detta 😍😍😍

20201106_152312.jpg

Oleg skickade med 2st vtrevliga band också, snyggt gjort 👍👍
20201106_141959.jpg

Här går det inte att smyga in ngt nytt, vilket är härligt för det visar verkligen att här är alla på tå som vanligt 🙂
Har läst, lyssnat tittat på allt som sagts/tyckts om 305 vad gäller index färg, sekundvisarens färg det lite biffigare caset, dubbel kupade glaset etc under rätt lång tid och helt plötsligt så fanns bara en sak att göra. 305 var dessutom den första Submersible jag var snubblande nära att köpa för drygt 1 år sedan men var då inte helt övertygad om att jag skulle fixa storleken vilket jag nu är. Den bärs större än 1305 men inget jag känner att jag inte klarar.
Klockan har jag köpt av allas vår Oleg och det var inte helt enkelt att lösa lev från Ukraina, men den lämnade Ukraina i söndags, mellan landade hos Mårten Ringkøbing i Danmark Damme i Norrland idag, inte så pjåkigt! Men såklart en jävla tur att Oleg precis skulle skicka straps till Mårten som hade en kollega på plats i Ukraina... Det är Paneristi nätverk när det är som bäst, bara älskar detta 😍😍😍

20201106_152312.jpg

20201106_141959.jpg
JÄKLAR vilken resa det köpet var! Sjukt bra.

@peterc hur blev det just Olegs klocka?

Senast ändrad:

20201106_152312.jpg

20201106_141959.jpg

fan vilken bror Mårten är!

Tillbaka
Topp