• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kurarskymning
680F881A-7755-4EC4-9FB4-7D839E142C3D.jpeg

Har hittat en ny 352 online trots att den gick ur sortimentet för några år sedan. Nån som vet om man kan anmäla de äldre modellerna till Panerais utökade garantiprogram om man köper dom nu som helt nya? Säljaren säger att det går men litar mer på om någon här på forumet gjort detta.

Har hittat en ny 352 online trots att den gick ur sortimentet för några år sedan. Nån som vet om man kan anmäla de äldre modellerna till Panerais utökade garantiprogram om man köper dom nu som helt nya? Säljaren säger att det går men litar mer på om någon här på forumet gjort detta.
Som jag förstått det så måste du ha en panna med plast certifikat för att få garantin

Som jag förstått det så måste du ha en panna med plast certifikat för att få garantin
Man behöver inte plastcert för att få garantin.

Jag har gjort det på flera av mina, det funkar. Men, den får inte vara för gammal. Jag tror ... tror ... typ 5 år gammal eller så, max.

Jag har på senare tid förstått det som två år efter inköp. Kan du styrka att du köpt den från AD (ny) inom två år borde det vara lugnt, men samtidigt skulle jag inte lita på mig där ;)
Jag tror jag har lyckats med en klocka som är 3-4 år gammal ... men jag kanske hade tur. :D

Man behöver inte plastcert för att få garantin.

Jag har gjort det på flera av mina, det funkar. Men, den får inte vara för gammal. Jag tror ... tror ... typ 5 år gammal eller så, max.
Jag fick inte registrera BAM632 iaf och det panerai sa då var att jag behöver ett plastkort med prid eller vad koden heter... men det kan ju ändrats nu?!:cigar:

Jag fick inte registrera BAM632 iaf och det panerai sa då var att jag behöver ett plastkort med prid eller vad koden heter... men det kan ju ändrats nu?!:cigar:
När försökte du?

Jag har reggat ett gäng äldre när PAMguard kom och ytterligare en i somras. Utan plastkort. Eller vänta nu ... den som har plastkort reggade jag också, men de andra kom utan plastkort från början och de går också att regga i efterhand, tycker jag. Du kanske saknade plastkort till din 632 och egentligen skulle det varit med ett.

Stöldskydd. Eller alltså... bevis för att man äger den.
Svårt att se användningsområdet för det. Inte så att man går till sitt försäkringsbolag och viftar med en print screen från panerai.com på en reggad klocka. Är det klockan som är reggad? Eller klocka + ägare? Hur blir det vid försäljning om det senare.

Svårt att se användningsområdet för det. Inte så att man går till sitt försäkringsbolag och viftar med en print screen från panerai.com på en reggad klocka. Är det klockan som är reggad? Eller klocka + ägare? Hur blir det vid försäljning om det senare.
När man har en klocka under garanti så kan man gå till AD och då kollar de i databasen för att se om det finns garanti. Borde man inte kunna göra samma om man fått en klocka stulen?

När man har en klocka under garanti så kan man gå till AD och då kollar de i databasen för att se om det finns garanti. Borde man inte kunna göra samma om man fått en klocka stulen?
Tror inte ett försäkringsbolag skulle bry sig så mycket om den reg.
Men finna koppling ägare och klocka i databasen?

Tillbaka
Topp