Kurarskymning
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Som jag förstått det så måste du ha en panna med plast certifikat för att få garantinHar hittat en ny 352 online trots att den gick ur sortimentet för några år sedan. Nån som vet om man kan anmäla de äldre modellerna till Panerais utökade garantiprogram om man köper dom nu som helt nya? Säljaren säger att det går men litar mer på om någon här på forumet gjort detta.
Tack! När började plast certen komma? Vilket modellår?Som jag förstått det så måste du ha en panna med plast certifikat för att få garantin
Verkar iofs som att man kan skriva in serienumret, utan QR koden från plastkortet, på Panerais hemsida...Som jag förstått det så måste du ha en panna med plast certifikat för att få garantin
Man behöver inte plastcert för att få garantin.Som jag förstått det så måste du ha en panna med plast certifikat för att få garantin
Jag har gjort det på flera av mina, det funkar. Men, den får inte vara för gammal. Jag tror ... tror ... typ 5 år gammal eller så, max.Har hittat en ny 352 online trots att den gick ur sortimentet för några år sedan. Nån som vet om man kan anmäla de äldre modellerna till Panerais utökade garantiprogram om man köper dom nu som helt nya? Säljaren säger att det går men litar mer på om någon här på forumet gjort detta.
Jag har på senare tid förstått det som två år efter inköp. Kan du styrka att du köpt den från AD (ny) inom två år borde det vara lugnt, men samtidigt skulle jag inte lita på mig därVerkar iofs som att man kan skriva in serienumret, utan QR koden från plastkortet, på Panerais hemsida...
Jag tror jag har lyckats med en klocka som är 3-4 år gammal ... men jag kanske hade tur.Jag har på senare tid förstått det som två år efter inköp. Kan du styrka att du köpt den från AD (ny) inom två år borde det vara lugnt, men samtidigt skulle jag inte lita på mig där
Jag fick inte registrera BAM632 iaf och det panerai sa då var att jag behöver ett plastkort med prid eller vad koden heter... men det kan ju ändrats nu?!Man behöver inte plastcert för att få garantin.
Jag har gjort det på flera av mina, det funkar. Men, den får inte vara för gammal. Jag tror ... tror ... typ 5 år gammal eller så, max.
3-4 svenska år är väl inom 2 italienska årJag tror jag har lyckats med en klocka som är 3-4 år gammal ... men jag kanske hade tur.
När försökte du?Jag fick inte registrera BAM632 iaf och det panerai sa då var att jag behöver ett plastkort med prid eller vad koden heter... men det kan ju ändrats nu?!
Tack! När började plast certen komma? Vilket modellår?
Och certet i bokenplastkort är inte viktigt, special edition tex kommer med en pergamentrulle som cert.
NäHänder inte mycket för mig på klockfronten nu men jag har iaf firat 1 år med 372:an.
Sedan jag köpte den har skaran med arvtagare från @peterc ökat dramatiskt
Tänker ibland att 47mm är lite väl stort, men har svårt att tänka mig någon mindre panna som är lika bra. Finns det nån?
Köp Panerai Special Editions på Chrono24
Upptäck Panerai Special Editions-klockor på fantastiska villkor på Chrono24 – den globala marknadsplatsen för lyxklockor. Säker köpprocesswww.chrono24.se
Bara att slå till!
Den är väl en S- eller T-serie? Dvs för gammal för reg? Eller tänker jag galet?Jag fick inte registrera BAM632 iaf och det panerai sa då var att jag behöver ett plastkort med prid eller vad koden heter... men det kan ju ändrats nu?!
Inte för gammal för registrering, möjligen för gammal för att få garanti.Den är väl en S- eller T-serie? Dvs för gammal för reg? Eller tänker jag galet?
Det jag menade. Meningen med registrering utan garanti förstår jag inte.Inte för gammal för registrering, möjligen för gammal för att få garanti.
Stöldskydd. Eller alltså... bevis för att man äger den.Det jag menade. Meningen med registrering utan garanti förstår jag inte.
Svårt att se användningsområdet för det. Inte så att man går till sitt försäkringsbolag och viftar med en print screen från panerai.com på en reggad klocka. Är det klockan som är reggad? Eller klocka + ägare? Hur blir det vid försäljning om det senare.Stöldskydd. Eller alltså... bevis för att man äger den.
När man har en klocka under garanti så kan man gå till AD och då kollar de i databasen för att se om det finns garanti. Borde man inte kunna göra samma om man fått en klocka stulen?Svårt att se användningsområdet för det. Inte så att man går till sitt försäkringsbolag och viftar med en print screen från panerai.com på en reggad klocka. Är det klockan som är reggad? Eller klocka + ägare? Hur blir det vid försäljning om det senare.
Tror inte ett försäkringsbolag skulle bry sig så mycket om den reg.När man har en klocka under garanti så kan man gå till AD och då kollar de i databasen för att se om det finns garanti. Borde man inte kunna göra samma om man fått en klocka stulen?
Eftersom man loggar in på sitt konto och registerar klockan, så ...Tror inte ett försäkringsbolag skulle bry sig så mycket om den reg.
Men finna koppling ägare och klocka i databasen?
Inte då. Du tänker aldrig galet vännenDen är väl en S- eller T-serie? Dvs för gammal för reg? Eller tänker jag galet?
Men hur gör man vid försäljning? Kan en annan regga klockan? Även om det gått 10 år?Eftersom man loggar in på sitt konto och registerar klockan, så ...
Yes. Man kan släppa klockan och lämna över registreringen. Vi som har köpt och sålt klockor sedan PamGuard lanserades vet detta 10 år vet jag inte, men 8 i alla fall.Men hur gör man vid försäljning? Kan en annan regga klockan? Även om det gått 10 år?
Grattis! Troligen först ut i detta forum med den, kulDet här är mitt första inlägg i KS.
Hämtade ut denna skönhet från Nymans i Stockholm idag.
Min första Panna och jag älskar den