Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack!Grymma bilder @azcii , vad fotar du med?
Den där bör du ha varit ganska ensam om i spåret! På ett bra sätt. Föreställer mig att det går en hel del Garmin på varje Panerai-dykare i längdspåren. Hur tycker du att det funkar med läderband i svett och snö?Då har 305 fått åka 15km längdskidor, skönt att chocka kroppen efter julmat och nyårs sprit.
Antagligen stor Garmin dominansDen där bör du ha varit ganska ensam om i spåret! På ett bra sätt. Föreställer mig att det går en hel del Garmin på varje Panerai-dykare i längdspåren. Hur tycker du att det funkar med läderband i svett och snö?
Nice bildDet finns de som tror att guldvisare är en lyxmarkör och något att flasha omkring med. Inget kunde vara mer fel! I själva verket handlar guldet bara om bra läsbarhet innan lumen sätter in när det blir riktigt mörkt. 422:an i svensk vinterskymning nedan visar tydligt fenomenet...
Fyller du den inte redan?Beställde en sån här klick låda från eBay igår, börjar ångra att jag inte tog en med färre platser. Det känns som det naturliga är att vilja fylla boxen och inte tvärtom
Inte med handjagadeFyller du den inte redan?
Har en sån tror jag! Rainier?Beställde en sån här klick låda från eBay igår, börjar ångra att jag inte tog en med färre platser. Det känns som det naturliga är att vilja fylla boxen och inte tvärtom
Exakt, nöjd?Har en sån tror jag! Rainier?
6. 53mm. 17cm funkar säkert, det sitter mest i huvudet, om inte din handled är cirkelrund.Är lite sugen på att testa en Luminor. Har lite olika kriterier/frågor. Någon instegsmodell som fyller dessa kriterier?
1. Max 44 mm.
2. Vill ha vit lysmassa (inte när den lyser då)
3. Manuell
4. Rejält kupat glas
5. Helst enbart timmar/minutvisare
6. Vad är lug to lug på 44mm luminor? Har 17cm handleder och är kortväxt så kanske ser dummt ut med en biffig klocka?
Kolla upp vad du gillar på watchbase.com och panerai.comÄr lite sugen på att testa en Luminor. Har lite olika kriterier/frågor. Någon instegsmodell som fyller dessa kriterier?
1. Max 44 mm.
3. Manuell
4. Rejält kupat glas
6. Vad är lug to lug på 44mm luminor? Har 17cm handleder och är kortväxt så kanske ser dummt ut med en biffig klocka?
Yes, nöjd med lådan i sig. Men använder inte längre Hade den innan jag skaffa ett bankfack och börja sprida ut klockorna iställetExakt, nöjd?
Snyggt!Äntligen kom det efterlängtade brevet från Oddface med det nya Hagsten strapen . Tack @oddface för en snabb och smidig leverans och det blev perfekt .
TackarSnyggt!
Härligt kul att du är nöjd!Äntligen kom det efterlängtade brevet från Oddface med det nya Hagsten strapen . Tack @oddface för en snabb och smidig leverans och det blev perfekt .
I tillägg till mårts eminenta svar skulle jag föreslå att ta en titt på PAM560 (av tidigare årsmodell med sandwich). Inget kupat glas men check på restenÄr lite sugen på att testa en Luminor. Har lite olika kriterier/frågor. Någon instegsmodell som fyller dessa kriterier?
1. Max 44 mm.
3. Manuell
4. Rejält kupat glas
Good point. Vad är det @victorinoxmaverick vill ha egentligen? Om det är en Luminor base med "vit" lysmassa så har vi ju ett gäng - 1086, 1000, 774, 773, 560, 112, 055, 002, 000 och då har jag hoppat över titan och bruna/vita tavlor samt diamanter. Hur fick jag fram de siffrorna, undrar ni .. jo, jag tittade snabbt på watchbase.com.I tillägg till mårts eminenta svar skulle jag föreslå att ta en titt på PAM560 (av tidigare årsmodell med sandwich). Inget kupat glas men check på resten
Ännu bättre point!Good point. Vad är det @victorinoxmaverick vill ha egentligen? Om det är en Luminor base med "vit" lysmassa så har vi ju ett gäng - 1086, 1000, 774, 773, 560, 112, 055, 002, 000 och då har jag hoppat över titan och bruna/vita tavlor samt diamanter. Hur fick jag fram de siffrorna, undrar ni .. jo, jag tittade snabbt på watchbase.com.
Om vi snackar svart tavla, "vita" index och base ... så är det helt sant, att det är den enda som är 13,5mm tjock jämfört med de andra som är en hel mm tjockare.Ännu bättre point!
Men om vi drar slutsatsen att ensamvargen är lika mycket rookie som mig och dessutom orolig för storleken så är 560 den enda som är lite mindre (tunnare pga 8 dagars) va?
Haha ja den mm kanske inte ska vara avgörande i fråganOm vi snackar svart tavla, "vita" index och base ... så är det helt sant, att det är den enda som är 13,5mm tjock jämfört med de andra som är en hel mm tjockare.