4,5mm har du släppt det.Haha ja den mm kanske inte ska vara avgörande i frågan
Men när jag letade (och köpte) min första så var jag helt insnöad på det. Nu har jag en 233 påväg in så verkar som jag släppt det en aning
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
4,5mm har du släppt det.Haha ja den mm kanske inte ska vara avgörande i frågan
Men när jag letade (och köpte) min första så var jag helt insnöad på det. Nu har jag en 233 påväg in så verkar som jag släppt det en aning
Jäklar är det så mycket? Jaja en del av det är väl glaset så upplevd skillnad borde vara lite mindre4,5mm har du släppt det.
Jag tror det blir bra.Jäklar är det så mycket? Jaja en del av det är väl glaset så upplevd skillnad borde vara lite mindre
Super fin
En zero är ju kul. Typ 40K prick på C24. Kör en sån. Det går inte fel.
Zero ser riktigt schysst ut. Ska verkligen överväga att köra på den. Antar att det där med storleken säkert är mycket av en vanesak också... Brukar det dyka upp sådana på köp & sälj? Tycker chrono24 brukar vara lite överprisat och dåliga på det där med att ange servicehistorik etc.En zero är ju kul. Typ 40K prick på C24. Kör en sån. Det går inte fel.
Ungefär en gång per år, enligt KS statistik, har det dykt upp någon zero ... Och chrono24 är ju en samlingsplats för olika handlare, så det är olika.Zero ser riktigt schysst ut. Ska verkligen överväga att köra på den. Antar att det där med storleken säkert är mycket av en vanesak också... Brukar det dyka upp sådana på köp & sälj? Tycker chrono24 brukar vara lite överprisat och dåliga på det där med att ange servicehistorik etc.
Världsklass
Startar upp 2021 med att verkställa en del av min extremt tydliga planSka ju bidra själv också såklart...
1. För stunden just, precis alldeles NU så förvaltar jag: 671, 305, 127, 720, 61 och 26K
2. För mig blir det ganska impulsiva köp och byten även om det någonstans i bakhuvudet hela tiden har funnits en plan och mål att landa i en kvartett med 1xSub, 1xRadiomir, 1xLuminor 1950 47mm, 1xBettarini. Men det finns så många som jag bara inte kan motstå att testa så jag kommer aldrig riktigt i mål, men vad gör det.
#61 sitter säkert
#720 sitter säkert
#305 vs #671...jag helt säker på att 305 skulle stanna för alltid och 671 skulle få lämna, nu har jag på slutet fått stark feeling för 671 igen så just nu är det väldigt ovisst men 2st Sub ska ska bli en är planen.
#127 är mot alla odds redan på väg ut, helt oplanerat, helt oväntat, helt vansinnigt då det är den absolut bästa panna jag haft på alla sätt, enda felet med den är att den är för bra och den tar bort suget att vilja använda någon av dom andra. Den perfekta OWG pannan, men jag vill inte vara owg.
#26K kommer med största sannolikhet att lämna ganska snart då det för mig framförallt har varit ett test av både PVD och Destro som var nytt för mig, svincool klocka på alla sätt men kanske lite för cool för mig. Mina söner skriker neeeej! men det är mina pengar
#673 är på väg in till följd av försäljningen av 127, lite roligt då jag aldrig tittat efter den men det blir spännande, gillar ju 372 och 587 pch 673 blir ju på sätt ovh vis båda i samma klocka
Men har inga planerade köp men några sälj.
3. På önskelistan kortsiktigt är det nog en vit Bettarini som ligger nätmast 10, 114 kanske en Zero el ngt annat med logo. Lite mer långsiktigt så har jag kommit på att 376 är en riktigt fin pjäs.
Snyggt Peter! Kul att du tar in en vit!Startar upp 2021 med att verkställa en del av min extremt tydliga plan
En vit Bettarini har lockat ett tag nu, kanske främst som en sommar klocka, men fan den är ju precis lika bra på vintern känns det som. Kanske äntligen kan släppa tankarna på en exp2 polar som alltid varit en av mina favoriter. Det blev inte 010 el 114 men en 113. Så här långt skyhögt över förväntan.
-15 grader och shorts och t-shirt
Nice med lite annorlunda vibe.Startar upp 2021 med att verkställa en del av min extremt tydliga plan
En vit Bettarini har lockat ett tag nu, kanske främst som en sommar klocka, men fan den är ju precis lika bra på vintern känns det som. Kanske äntligen kan släppa tankarna på en exp2 polar som alltid varit en av mina favoriter. Det blev inte 010 el 114 men en 113. Så här långt skyhögt över förväntan.
Jag trivdes otroligt bra m 216570, åtminstone vad jag minns... men var ett tag sen nu.Nice med lite annorlunda vibe.
Om det varit 216570 du suktat efter kan jag säga att den är rent av obekväm och för stor för sin relativa tunnhet. En femsiffrig kanske skulle vara bra, men jag tar en vittavlad panna alla dagar i veckan ändå.
Gratulerar! Vitt är det nya svartaStartar upp 2021 med att verkställa en del av min extremt tydliga plan
Samma här, min favoritrolle at the time.. Jag varierade ju mellan vit och svart tavla beroende på årstid också..Jag trivdes otroligt bra m 216570, åtminstone vad jag minns... men var ett tag sen nu.
Coolt! Grattis! Vad går din extremt tydliga plan ut på?Startar upp 2021 med att verkställa en del av min extremt tydliga plan
Exakt så...Samma här, min favoritrolle at the time.. Jag varierade ju mellan vit och svart tavla beroende på årstid också..
Men Panerai är ju som bekant bäst
Den er extremt tydlig i sin otydlighet typ så ungefär kanske nästanCoolt! Grattis! Vad går din extremt tydliga plan ut på?
Snyggt Den där lämnar inte utan att du går via mig!Startar upp 2021 med att verkställa en del av min extremt tydliga plan
Deal...Snyggt Den där lämnar inte utan att du går via mig!
Om jag hittat rätt info så har zero följande mått:En zero är ju kul. Typ 40K prick på C24. Kör en sån. Det går inte fel.
Måtten stämmer och det där kommer gå fint. Ett knep är ett tjockare och dessutom på köpet snyggare band. Det gör att det inte märks så mycket om klockan sticker ut lite.Om jag hittat rätt info så har zero följande mått:
44 mm diameter
14.5 mm på höjden
24 mm mellan bandhornen
53 mm lug to lug
Den första klocka jag köpte var en Victorinox på 43mm, 13mm hög, 22mm mellan bandhornen och 51mm lug to lug. Jag tycker det funkar, och läder smiter ju åt bättre runt handleden. 2mm till bör ju inte märkas så mycket?
Grattis! Kul med vit pannaStartar upp 2021 med att verkställa en del av min extremt tydliga plan
Stort grattis! Möcke bra med vita pannor, är dom månne underskattade?Startar upp 2021 med att verkställa en del av min extremt tydliga plan
Tack! Kanske, men vita klockor överlag är väl mindre populära hos alla märken känns det som.Stort grattis! Möcke bra med vita pannor, är dom månne underskattade?
Ja.Stort grattis! Möcke bra med vita pannor, är dom månne underskattade?
hm.. Ja, kanske så försökte jag hitta fel på den eftersom den inte riktigt levde upp till mina högt ställa förväntningar. Har funderat på att ge modellen en ny chans, men jag har inget bra track-record med det märket. Det blir aldrig kärlek på riktigt. Det känns som att drömma om den där relationen med ett ex som gick i kras - "om jag bara gjort så här istället skulle vi fortfarande varit tillsammans"..Jag trivdes otroligt bra m 216570, åtminstone vad jag minns... men var ett tag sen nu.