Ja, man blir ju sugen på en till när man ser era!Ja.
Jag funderar på att skaffa en till.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, man blir ju sugen på en till när man ser era!Ja.
Jag funderar på att skaffa en till.
Ja, man blir ju sugen på en till när man ser era!
Ja, man blir ju sugen på en till när man ser era!
Definitivt dröm nog; THE white PaneraiDin är ju dröm nog som det är!
Japp , drömpannan för mig när det kommer till vita pannorFår man drömma fritt så är det 5218-207/A Blue -> Watchbase
Slytech
Får man drömma fritt så är det 5218-207/A Blue -> Watchbase
Slytech
Mm definitivt, alla kategorier vad gäller vitt. Total drömJapp , drömpannan för mig när det kommer till vita pannor
Jag har ju som bekant gått helt bananas på Panerais och testat massor av refs och ser NGT nytt varje dag som jag får sug på, men precis som du säger så är det ännu mer som jag absolut inte vill ha. Nu märker jag att jag ändå börjar återgå och vill ha flera av dom jag tidigare haft så det finns hopp om lite lugn snart bla så har jag konstaterat att 44mm Luminor är min sweet spot när det kommer till comfort och användarvänlighet. 44mm Luminor i titan är så jävla bra så det skulle kunna vara en owg klocka för mig. Men det är bland 47mm som dom rent estetiskt tilltalar mig mest. Andra märken så har jag velat gilla Omega men det blir ingen kärlek, 45mm PO är dock riktigt bra. Rolex har jag plöjt det mesta och har för tillfället en SD43 som är riktigt bra.hm.. Ja, kanske så försökte jag hitta fel på den eftersom den inte riktigt levde upp till mina högt ställa förväntningar. Har funderat på att ge modellen en ny chans, men jag har inget bra track-record med det märket. Det blir aldrig kärlek på riktigt. Det känns som att drömma om den där relationen med ett ex som gick i kras - "om jag bara gjort så här istället skulle vi fortfarande varit tillsammans"..
Panerai ligger bäst till hitills av alla märken jag testat, och det är långtifrån alla av de stora märken jag testat. Lustigt nog är också Panerai det märke som jag anser har flest modeller som lämnar mig helt kall medan de Pannor jag verkligen gillar trumfar i stort sett allt från de andra märkena.
Jag har liknande känslor. Luminor 44mm är sweet spot men 47mm är oftast snyggare. Men mitt sug har droppat. Jag är ganska nöjd med de jag har och det finns inget som lockar just nu. Jag kikar runt bland mikromärken och har just nu ett par. Det är smartare än att skaffa något dyrare, för jag kommer ändå göra mig av med dem snart. Panerai består.Jag har ju som bekant gått helt bananas på Panerais och testat massor av refs och ser NGT nytt varje dag som jag får sug på, men precis som du säger så är det ännu mer som jag absolut inte vill ha. Nu märker jag att jag ändå börjar återgå och vill ha flera av dom jag tidigare haft så det finns hopp om lite lugn snart bla så har jag konstaterat att 44mm Luminor är min sweet spot när det kommer till comfort och användarvänlighet. 44mm Luminor i titan är så jävla bra så det skulle kunna vara en owg klocka för mig. Men det är bland 47mm som dom rent estetiskt tilltalar mig mest. Andra märken så har jag velat gilla Omega men det blir ingen kärlek, 45mm PO är dock riktigt bra. Rolex har jag plöjt det mesta och har för tillfället en SD43 som är riktigt bra.
Men det är ngt mer med Panerai än klockorna, det är hela paketet, communityn... Paneristi kulturen som gör att det lyfter och blir så bra!
... men den skulle du säljaI Panerai
... för att köpa fler Panerai !... men den skulle du sälja
Tss, alla klockor verkar fotogeniska i din hand... för att köpa fler Panerai !
Men det får gärna ta sin tid, jag har absolut inte tråkigt med den En mycket fotogenisk klocka dessutom
Is alltså...?Tillbaka på landet med familjen. Panerai, Whisky och en brasa och jag kan konstatera att det känns helt ok
Vanligtvis inte, men denna gång var det "bara" Grouse och jag gick bananas med en jätteisbitIs alltså...?
Citerar mig själv och välkomnar mig själv tillbaka till trådenEfter några månader utan börjar jag sakta men säkert snegla mot P igen.
Har (nästan) bestämt mig för att det blir en 233 denna gång. AM/PM eller dot får vi se, föredrar ju helt klart den senare men inte till vilket pris som helst (hur mycket premium ska man räkna med egentligen?
Hur som helst, är det någon som har både 233 och en Bettarini med 8-dagars som skulle kunna ta några jämförande bilder? Alltså där man ser boetterna bredvid varandra i lite olika vinklar? Att läsa om mm hit och dit är ju som bekant inte så talande för hur de upplevs i verkligheten och nu blir det ju inte mycket resande och testande av klockor.
Har letat i dina bilder (som förövrigt är bland det bästa vi får här på KS) @azcii men inte hittat någon med just jämförelse av boetterna, har du någon sådan i arkiven?
bild för att det blir roligare så (från Watchuseek)
Fan så bra! stort grattis!Citerar mig själv och välkomnar mig själv tillbaka till tråden
Inser att jag svär i kyrkan men tips på vart jag hittar 24/20 band?
Mycket, mycket bra, stort grattis!!Citerar mig själv och välkomnar mig själv tillbaka till tråden
Förlåt. 24/20?!?! Hos någon bandmakare, typ @oddface kanske?Citerar mig själv och välkomnar mig själv tillbaka till tråden
Stort grattis! Hos @oddfaceCiterar mig själv och välkomnar mig själv tillbaka till tråden
Fan så bra! stort grattis!
24/20 eller 24/22?
Mycket, mycket bra, stort grattis!!
Säger som azcii; du menar väl 24/22? Rekommenderas starkt kontra 24/20..
Tusen tack!Förlåt. 24/20?!?! Hos någon bandmakare, typ @oddface kanske?
Sjukt bra! Grattis!!Citerar mig själv och välkomnar mig själv tillbaka till tråden
Sjukt bra! Grattis!!
Passar på att ställa några frågor kring 233 som är en modell jag aldrig provat, men som alltid lockat...
- Finns det någon årgång/serie som har plexi?
- Har sett att det finns en "dot-dial", vill någon utveckla och berätta mera om denna tavla?
- Finns det andra modeller i 44mm luminor 1950 med kupat glas/plexi? (utan datum vore magiskt i mina ögon)
Tack på förhand!
Mkt bra, stort grattisCiterar mig själv och välkomnar mig själv tillbaka till tråden
Härligt! GratulerarCiterar mig själv och välkomnar mig själv tillbaka till tråden
Kan tillägga att de verkligen lyckats att ge glaset rätt kupning så ljuset bryter på samma sätt som i en hesalit-speedy typ. Det känns som plexi helt enkeltSjukt bra! Grattis!!
Passar på att ställa några frågor kring 233 som är en modell jag aldrig provat, men som alltid lockat...
- Finns det någon årgång/serie som har plexi?
- Har sett att det finns en "dot-dial", vill någon utveckla och berätta mera om denna tavla?
- Finns det andra modeller i 44mm luminor 1950 med kupat glas/plexi? (utan datum vore magiskt i mina ögon)
Tack på förhand!