• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka är de coolaste i guld enligt er?
Coolaste pannan i guld? Hmmmmmm, måste tänka efter ordentligt här..

Ja nu vet jag! ;)

94258EF4-6A56-4C2E-B121-1262717DBE08.jpeg

Fast nu är det väl inte så enkelt eftersom du nog tänker på lite mer "dykiga" modeller :)

Måste säga att jag tycker denna är förbaskat jäkla fin i all sin enkelhet; PAM717

01161AA6-6E19-43BE-BF00-8CD9E32ECFE8.jpeg

515D4E89-6C55-43CC-8391-797DEE9B6592.jpeg

Coolaste pannan i guld? Hmmmmmm, måste tänka efter ordentligt här..

Ja nu vet jag! ;)

94258EF4-6A56-4C2E-B121-1262717DBE08.jpeg

Fast nu lite det väl inte så enkelt eftersom du nog tänker på lite mer "dykiga" modeller :)

Måste säga att jag tycker denna är förbaskat jäkla fin i all sin enkelhet; PAM717

01161AA6-6E19-43BE-BF00-8CD9E32ECFE8.jpeg

515D4E89-6C55-43CC-8391-797DEE9B6592.jpeg
Hade jag diggat gulare guld så hade det varit 717 för mig med.

Har för mig att det avhandlades guldpannor för inte så länge sen, men jag lyckas inte hitta tillbaka. Eftersom det är så skevt med en dykare i helguld kan jag inte riktigt släppa det.

Mina topp tre så här långt

319
pam00319-29.webp

511
pam00511-ec.webp

1057
pam01057-3a.webp
Gillar 511an om den är från första serien så den har sandwich

Har för mig att det avhandlades guldpannor för inte så länge sen, men jag lyckas inte hitta tillbaka. Eftersom det är så skevt med en dykare i helguld kan jag inte riktigt släppa det.

Mina topp tre så här långt

319
pam00319-29.webp

511
pam00511-ec.webp

1057
pam01057-3a.webp

Min 289 var jäkligt fin med brun tavla o grönt rubberb. Synd man var dum i huvudet o sålde den...
B4BC28ED-02DD-4D56-BED8-0653C1A75466.jpeg

A6E2AE26-C5EB-4E26-9CA8-D7F6D0265152.jpeg

Nyfiken på hur du använde den. Kliver man runt med den till vardags eller är den så fin att den typ aldrig blir använd.
Körde den som vardags. Det var sommar, höst. Så mycket linneskjortor och sen stickade tröjor 😛 sålänge inte "bandet" också är guld så känns det vra för min del. Strösslad 36mm daydate kändes myyyycket mer iögonfallande. Den drog jag mig för att använda

Körde den som vardags. Det var sommar, höst. Så mycket linneskjortor och sen stickade tröjor 😛 sålänge inte "bandet" också är guld så känns det vra för min del. Strösslad 36mm daydate kändes myyyycket mer iögonfallande. Den drog jag mig för att använda
Tack. Det var det svaret jag var rädd för. ;)
Jag får leta vidare efter ursäkter. (bankkontot är jättebra showstopper ändå så :p)

Försöker läsa igenom zen här tråden men tar lite tid. Så passar på att fråga. Jag har alltid varit sugen på en Panerai men aldrig kommit till skott. Funderar på att ta steget. Dock behöver jag lite hjälp att navigera kring referenserna.

Jag är på jakt efter en entry Panerai i de lägre prisklassen men som ändå är fullt ut en Panerai. Har kikat på de mekaniska 8 day som verkar vara det jag söker. Vilka andra referenser/modeller bör jag kolla på i den lägre prisklassen?

Försöker läsa igenom zen här tråden men tar lite tid. Så passar på att fråga. Jag har alltid varit sugen på en Panerai men aldrig kommit till skott. Funderar på att ta steget. Dock behöver jag lite hjälp att navigera kring referenserna.

Jag är på jakt efter en entry Panerai i de lägre prisklassen men som ändå är fullt ut en Panerai. Har kikat på de mekaniska 8 day som verkar vara det jag söker. Vilka andra referenser/modeller bör jag kolla på i den lägre prisklassen?
Har du någon referens som du mer specifikt gillar av 8-days? Nytt el beg?

Här är typ alla 8-dagars av den sorten. https://watchbase.com/panerai/caliber/p-5000

Om du känner att du är okej med typ 3-dagars handvevat, så föreslår jag att du också kikar 000, 005, 111 och 112 i begagnat-kategorin.

PAM00609 tycker jag är riktigt snygg och lite åt det hållet jag letat efter. Bruna toner, ina komplikationer, en lite större "dressad" klocka.

Det får gärna vara begagnat och äldre. Min favoritklocka i min rotation är Datejust 1601, så är inte rädd för vintage :), har som sagt svindålig koll på vilka äldre referenser man ska kika på

PAM00609 tycker jag är riktigt snygg och lite åt det hållet jag letat efter. Bruna toner, ina komplikationer, en lite större "dressad" klocka.

Det får gärna vara begagnat och äldre. Min favoritklocka i min rotation är Datejust 1601, så är inte rädd för vintage :), har som sagt svindålig koll på vilka äldre referenser man ska kika på
Ah, så du vill ha Radiomir.

183, 210 då kanske, för äldre ref. Och 753,754 för instegsmodeller i nyare skick.

Bruna toner förstår jag inte riktigt, dock. Den har svart tavla och vitgröna index. :) Om du tänker att armbandet är brunt så byter vi alla armband en gång i kvarten, det är så man lever som Paneraitomte.

Ah, så du vill ha Radiomir.

183, 210 då kanske, för äldre ref. Och 753,754 för instegsmodeller i nyare skick.

Bruna toner förstår jag inte riktigt, dock. Den har svart tavla och vitgröna index. :) Om du tänker att armbandet är brunt så byter vi alla armband en gång i kvarten, det är så man lever som Paneraitomte.
Haha ja det var nog bandet som jag tänkte på. Ska spana in referenserna du länkade till. Kikade nu lite på Luminor Base och den gillar jag också med kronskyddet. Tror jag helt enkelt måste läsa på mycket mer om alla modeller :)

Haha ja det var nog bandet som jag tänkte på. Ska spana in referenserna du länkade till. Kikade nu lite på Luminor Base och den gillar jag också med kronskyddet. Tror jag helt enkelt måste läsa på mycket mer om alla modeller :)
Watchbase är din vän. Och vi är dina vänner. Så hittar du något du lockas av, någon kombo av element (urtavla, index, visare, boett, etc), så fråga vilka andra reffar som ser så ut och om vi har någon åsikt om klockan i sig. :)

Hej och välkommen :) Vad är din budget? Det finns många fina modeller som brukar gå under 40 000 och ännu fler under 55 000

Tillbaka
Topp