• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

...och 338 om han vill ha guldvisare och inte har något emot titan!

PAM338.jpg
Ok, ska spana på den med! 👍

Hej!
Gillar mindre ur då jag har tunna handleder (typ 16,5-17 cm) men har trots det fastnat för Panerai. Gillar radiomir 574 så ska försöka prova en sådan. Större än det är inte aktuellt. Inte heller så förtjust i due linjen. Någon med mindre handleder och som har 574? Hur upplevs den? Någon som kan lägga upp några bilder?
Sedan undrar jag om det finns andra modeller (radiomir) i samma storlek, ja eller mindre? Tänker då på modeller som inte längre finns i produktion. Något roligare än svart urtavla vore kul, typ grön eller brun. Guld ej intressant.
Trevlig kväll!
Det ligger en 933 pre owned hos Krons

Det ligger en 933 pre owned hos Krons
Den där är verkligen guld, fast silver, om man diggade 42mm. Blåsvart tavla med lite liv i. Ecru-index. Och 3-6-9-12-fiddy-style layout. Ni klagar säkert på "automatic", men jäklar vad jag hade kunnat leva med den ... om min hjärna hade accepterat en så liten klocka :D

Kollat lite på Watchbase och hittat en variant som faller mig i smaken och det är 718. Den är nog inte lätt att få tag på och har inte en aning om vad den skulle kosta. Tydligen vitguld.

Kollat lite på Watchbase och hittat en variant som faller mig i smaken och det är 718. Den är nog inte lätt att få tag på och har inte en aning om vad den skulle kosta. Tydligen vitguld.
Finns en på Chrono24 som säljs av Collectors i Smithtown, USA. Dom brukar i vart fall ligga väldigt lågt i pris. 184’

Finns en på Chrono24 som säljs av Collectors i Smithtown, USA. Dom brukar i vart fall ligga väldigt lågt i pris. 184’
Ok, snygg var den men lite över budget :)

Panerais hemsida är ju under all kritik när man vill kika på lite straps.. Finns det någon katalog eller liknande som går att kika i för deras utbud?=)

Panerais hemsida är ju under all kritik när man vill kika på lite straps.. Finns det någon katalog eller liknande som går att kika i för deras utbud?=)
Den är riktigt dålig, men bättre än Blancpains. Ingen aktuell katalog intryckt format från Panerai men du kan ansöka om att ladda ner en i pdf på deras hemsida, dock bara den från 2018-2019

Jag gör framförallt två olika saker när det gäller straps. Antingen går jag till Krons och ber dem rulla ut bandrullen med nuvarande lagerbestånd eller så köper jag från bandmakare. :)

Men för att vara lite konstruktiv, så kan man söka på Panerai OEM MX på ebay för att få lite utbud.

Har sett en del schyssta bilder på pam000 i pvd-utförande. Om man någon gång skulle bli sugen på att göra en sådan behandling av klockan, vart vänder man sig för bäst resultat?

Tillbaka
Topp