• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Palenkovich

Patek
2-Faktor
...Båda går att få för hyfsat överkomliga priser (för att vara guld-pannor).
Skulle vilja kalla realistiskt pris på 231 för mer än hyfsat överkompligt (relativt sett givetvis). En sån fin guldpanna för <100k är riktigt rejält med bang for buck..

Jo den är helt klart mer elegant.. och går in bättre i min samling... jag och @Palenkovich har snackat ganska länge om den , hur bra den skulle gå in i våra samlingar... men som sagt, vet inte när jag skulle använda... Är ju ingen guldsnubbe egentligen.. eller.. är jag?
You´ll never now until you try ;)
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Andra gången man lägger ut den till försäljning men inser när man tar på den att den är rätt bra ändå och kommer nog bli saknad.
4457EA70-3E89-4E1F-AC58-FE59F964692F.jpeg
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Just nu känner jag mig lite kluven igen om jag verkligen vill släppa den :)
Tanken var först att dra ner på antalet klockor men annars blir det troligtvis en annan Panna.
Har varit sugen på att testa en submersible ett tag nu så kanske en 683 eller något annat spännande.
Jag hade tidigare en 510. Sålde den och skaffade sen en 683. Nu börjar jag bli sugen på en Luminor igen men har svårt att hitta den perfekta modellen (inte för att 510 är dålig på nåt vis).
En 372 i 44mm hade varit en perfekt Luminor enligt mig. Sen vill man ju ha en Radiomir också såklart. Utan att göra sig av med någon annan klocka.
Det ska inte vara så enkelt! 683 är ju också svinbra förresten.
 

Caravelle33

Vacheron
Jag är klart inne på det spåret! Tror ett ljusare/beige-canvas hade varit top! Letat med ljus och lykta med inte lyckats hitta något sådant 24/22-canvas än. Men men, jakten är ju det roliga. :)
Kontakta @oddface så löser han det i ett nafs! Här är ett smakprov på tyger han har, jag vet att det finns ännu fler nu eftersom jag såg provkartan i onsdags när jag beställde mig 4e canvas av honom
13A5272E-0617-4325-B5ED-00651842EF60.jpeg
 

konkret

Cartier
2-Faktor
Kontakta @oddface så löser han det i ett nafs! Här är ett smakprov på tyger han har, jag vet att det finns ännu fler nu eftersom jag såg provkartan i onsdags när jag beställde mig 4e canvas av honom
Tack för den! Har varit inne på hans hemsida och spanat men visste inte att det fanns tyger etc vid sidan av det som presenterade där! Ska helt klart bli ett därifrån! :)
 

konkret

Cartier
2-Faktor
Apropå @oddface, fick idag hem lite nya kläder till min 390 från honom. Ruskigt nöjd med resultatet på banden. Har inte monterat något ännu då jag tror det får bli en service under OWG-mars. Roligt att ha något ”nytt” att se fram emot när den kommer tillbaka.
924F5B1C-35A8-4295-98A7-4A16F10ABAB8.jpeg
9C91C051-8E87-4DD1-9326-433EA175D81E.jpeg
A31C4082-398F-4072-98B8-5F2CB7F9FC61.jpeg
AB0C0E35-1372-4FA2-9A1F-F9CE4824CA83.jpeg
592B71AB-7B59-412F-AFEB-D75DA5CB1398.jpeg
1AD11502-21D9-45AC-80AF-51F08E7E702C.jpeg
Ser onekligen ut att de kommer att passa din 390! Klart positivt att de paketeras i Greven av Monte Cristo! :D
 

Hirtius

Cartier
2-Faktor
Jag är klart inne på det spåret! Tror ett ljusare/beige-canvas hade varit top! Letat med ljus och lykta med inte lyckats hitta något sådant 24/22-canvas än. Men men, jakten är ju det roliga. :)
Fick hem den gråa varianten för några dagar sedan.

 

oddface

Panerai
2-Faktor
Tack för den! Har varit inne på hans hemsida och spanat men visste inte att det fanns tyger etc vid sidan av det som presenterade där! Ska helt klart bli ett därifrån! :)
Där har unge herr Oddface ett förbättringsbehov.

Ja, jag är för lat för att ta tag i det där :bag: Eller, jag prioriterar annat, det låter bättre :p
Bara för det ska jag ta på mig lädermasken och piskar mig själv att få upp lite grejer under helgen, blir dock ingen canvas denna gång.

Edit: asså, nu inser jag att det kan tolkas fel. Få upp grejer på sidan, inget annat.
 
Senast ändrad:

speffy

Cartier
2-Faktor
Jag hade tidigare en 510. Sålde den och skaffade sen en 683. Nu börjar jag bli sugen på en Luminor igen men har svårt att hitta den perfekta modellen (inte för att 510 är dålig på nåt vis).
En 372 i 44mm hade varit en perfekt Luminor enligt mig. Sen vill man ju ha en Radiomir också såklart. Utan att göra sig av med någon annan klocka.
Det ska inte vara så enkelt! 683 är ju också svinbra förresten.
Haha ja den optimala pannan finns ju inte, man får alltid kompromissa med något. Hade en 1005 innan som jag sålde och sakna den redan efter en månad så borde nog inte sälja 510an alls. Bättre och addera en till istället :)
Tjusningen ligger väl lite i att man aldrig blir helt nöjd, inte någon längre stund i alla fall.
 
Topp