Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte mer limiterad än en vanlig Panerai, nej. (Alla pannor kallas limited, förutom de som är extra limited, typ special editions, boutique editions, etc)En fråga till den allmänna expertisen.
Är 995 en limiterad modell?
Och isf någon som vet till hur många ex?
Jag har hört att Richemont vid den tiden satt på stora lager av detta verk (och 6497), och gjorde bara om dem lite granna (eller mycket) inför olika modellserier.En fråga till den församlade klokheten: Jag börjar så sakteliga snöa in på en 24. Den är ju automat och jag insåg (vilket jag egentligen visste) att urverket är det klassiska kronografurverket Valjoux (eller numera ETA) 7750, men utan kronografdelar. Min fråga är om det är någon som vet varför Panerai krånglade till det och använde ett kronografurverk med borttagna kronografdelar till många av sina automatiska ur istället för att använda ett vanligt automatiskt urverk, vilket det ju fanns gott om varianter på även i slutet på 90-talet?
Bild på OPIII bifogas för att lätta upp posten lite
Schysst tack!Inte mer limiterad än en vanlig Panerai, nej. (Alla pannor kallas limited, förutom de som är extra limited, typ special editions, boutique editions, etc)
Så sent som i måndags hade dom 2 ex som ligger och värmer hyllorna på KronsSchysst tack!
Min drömpanna men som student känner jag inte riktigt att det är rimligt att droppa nära på 100 k på en klocka just nu. Så skönt att veta att den kan finnas kvar om ett par år
Segt att jag bor så långt ifrån Stockholm bara, annars hade jag gärna testat den och lite andra modeller.Så sent som i måndags hade dom 2 ex som ligger och värmer hyllorna på Krons
Aha, låter rimligt, och sedan när man väl arbetat vidare så var dessa urverk (åtminstone då) lätta att få tag på fler.Jag har hört att Richemont vid den tiden satt på stora lager av detta verk (och 6497), och gjorde bara om dem lite granna (eller mycket) inför olika modellserier.
Detta har avhandlats några gånger, men 632 och 390 är exempel.Segt att jag bor så långt ifrån Stockholm bara, annars hade jag gärna testat den och lite andra modeller.
Vad finns det för övriga modeller med guldvisare som inte är 47mm förresten?
Tycker de snyggaste pannorna är de med guldvisare men de flesta verkar vara antingen 47mm eller svåra att få tag på, typ 911.
Nu måste jag bryta in och säga det innan någon annan gör det: Kör på 47 mm, lika bra att köra hårt direkt, när du väl bestämt dig så finns det ingen väg tillbaka. (Själv tog det mig 7 års funderande och testande innan jag förstod den rätta vägen, men jag vill att alla andra ska undvika min velighet)Segt att jag bor så långt ifrån Stockholm bara, annars hade jag gärna testat den och lite andra modeller.
Vad finns det för övriga modeller med guldvisare som inte är 47mm förresten?
Tycker de snyggaste pannorna är de med guldvisare men de flesta verkar vara antingen 47mm eller svåra att få tag på, typ 911.
Hmm ja så är det kanske. Ska man köra panerai kanske man ska göra det ordentligt. Tanken just nu är att köpa en 372/422 först och sen utöka eller byta till en 995. Men det är ett rätt bra tag dit så jag har tid att fundera och förhoppningsvis testa lite olika modeller.Nu måste jag bryta in och säga det innan någon annan gör det: Kör på 47 mm, lika bra att köra hårt direkt, när du väl bestämt dig så finns det ingen väg tillbaka. (Själv tog det mig 7 års funderande och testande innan jag förstod den rätta vägen, men jag vill att alla andra ska undvika min velighet)
390 hade jag lite koll på 632 skall jag kolla upp, tackDetta har avhandlats några gånger, men 632 och 390 är exempel.
Kika på watchbase.com
Vill du ha en Radiomir i 45 med wirelugs så är ju 190 outstanding.390 hade jag lite koll på 632 skall jag kolla upp, tack
Grattis. Bra fångat.
Stort grattis till enligt mig bästa Radiomir 45mm!
Grattis! Super cool och fin precis som 569 är på sitt sätt.
Tack så mycket! Sjukt nöjd än så längeStort Grattis!
Ja den var väldigt fin! Lite synd med 8 days texten på tavlan bara.Vill du ha en Radiomir i 45 med wirelugs så är ju 190 outstanding.
Tack!Grattis!
Jag är dock supernyfiken på vem du bytte med.
Det innebär att vi adderade en 190 till den här communityn. Nice.Tack!
Gjordes med Kellokonttori/SamiA i Finland
Bloody excellent!!Har länge varit sugen på att testa 45mm med wirelugs och när en möjlig bytesaffär dök upp gick det inte att motstå. 569 fick lämna (trots att den är sjukt bra) och 190 har trillat in. Än så länge känns den som en fullträff. Lite mer åt det dressigare hållet och ett magiskt uppdrag med JLC urverket!
Hehe, den fick snabbt ta plats bredvid min gamla 613.Tack!
Gjordes med Kellokonttori/SamiA i Finland
Oj, det tog inte lång tid!Hehe, den fick snabbt ta plats bredvid min gamla 613.
Tack för hjälpenDet gäller inte bara 305 utan alla moderna Paneraier. Siffran anger hur många som tillverkats i just den serien/bokstaven.
Jag är själv student och håller inte alls med om dina argumentSchysst tack!
Min drömpanna men som student känner jag inte riktigt att det är rimligt att droppa nära på 100 k på en klocka just nu. Så skönt att veta att den kan finnas kvar om ett par år
Intressant, har själv velat lite om vad jag egentligen tycker. Detta är kanske lite OT men jag har satt upp ett par mål med min klocksamling och skulle i realiteten kunna förverkliga det nu men jag tror att det är pengar jag kommer ha större användning av på annat håll.Jag är själv student och håller inte alls med om dina argument
Fasiken så bra!! Grattis gubben!Äntligen 61an på plats
Haha låter ganska klokt ändå. Jag tänker att det är lika bra att leka lite nu när man har möjlighet, placerar en del pengar men det som är över är roligare att binda i en klocka än på ett räntefritt konto.Intressant, har själv velat lite om vad jag egentligen tycker. Detta är kanske lite OT men jag har satt upp ett par mål med min klocksamling och skulle i realiteten kunna förverkliga det nu men jag tror att det är pengar jag kommer ha större användning av på annat håll.
Detta blir väldigt off topic men en intressant frågeställning iaf. Hade gärna hört dina argument då jag funderat på detta mer än jag nog borde haha.
Nice, stort grattis!Äntligen 61an på plats
Låter också klokt haha.Haha låter ganska klokt ändå. Jag tänker att det är lika bra att leka lite nu när man har möjlighet, placerar en del pengar men det som är över är roligare att binda i en klocka än på ett räntefritt konto.