Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker det är jätteroligt, alltså positivt för dig och skoj för oss att kika på. Jag ser fram emot att se resultatet. Men jag tror inte jag ska skaffa ett sådant själv ... kanske ... jag har iofs också bandet redan.Jaha, alla haters därute. Nu är det beställt. Leveranstid på ca 2-3 veckor. Kommer bli grymt på min 390!! Pratar givetvis om bunddelen/bakstycket. Har redan OEM bandet så kom förvånansvärt billigt undan. Tack för snabb respons och service @Ernesto
Jag med. Kanske ser helt åt helvete ut och obekvämt som en sten i skon?!Jag tycker det är jätteroligt, alltså positivt för dig och skoj för oss att kika på. Jag ser fram emot att se resultatet. Men jag tror inte jag ska skaffa ett sådant själv ... kanske ... jag har iofs också bandet redan.
SpännandeJaha, alla haters därute. Nu är det beställt. Leveranstid på ca 2-3 veckor. Kommer bli grymt på min 390!! Pratar givetvis om bunddelen/bakstycket. Har redan OEM bandet så kom förvånansvärt billigt undan. Tack för snabb respons och service @Ernesto
Mycket. Jag är iallafall otroligt spänd på att se resultatet. Närvaron är ju, som ni alla vet, väldigt stor med en panerai generellt på handleden. Blir intressant att känna hur det blir med ett jävla bund ocksåSpännande
Så det blev 968an till slut! Stort grattis!Hmmm... åkte ner med lätt packning men kom hem med övervikt
Ett kört återseende hursomhelst.
Tack @Caravelle33 för en trevlig dag och för att du vallade runt mig
Och tack @Mw79 för att du tyckte 968 var för stor
... igenSå det blev 968an till slut! Stort grattis!
Jepp!... igen
Grymt, stort grattis!Hmmm... åkte ner med lätt packning men kom hem med övervikt
Stort grattis! Det var trevligt igår.Hmmm... åkte ner med lätt packning men kom hem med övervikt
Grattis igen!Hmmm... åkte ner med lätt packning men kom hem med övervikt
Schnyggt!!Hmmm... åkte ner med lätt packning men kom hem med övervikt
Så det blev 968an till slut! Stort grattis!
Grymt, stort grattis!
Stort grattis! Det var trevligt igår.
Grattis igen!
Tackar och bockarSchnyggt!!
Det gäller inte bara 305 utan alla moderna Paneraier. Siffran anger hur många som tillverkats i just den serien/bokstaven.En lite fråga till er som är experter:
Varför är 305 submersible numrerad när det inte är en limited edition ??
En lite fråga till er som är experter:
Varför är 305 submersible numrerad när det inte är en limited edition ??
Det gäller inte bara 305 utan alla moderna Paneraier. Siffran anger hur många som tillverkats i just den serien/bokstaven.
Grattis. Bra fångat.Har länge varit sugen på att testa 45mm med wirelugs och när en möjlig bytesaffär dök upp gick det inte att motstå. 569 fick lämna (trots att den är sjukt bra) och 190 har trillat in. Än så länge känns den som en fullträff. Lite mer åt det dressigare hållet och ett magiskt uppdrag med JLC urverket!
Stort grattis till enligt mig bästa Radiomir 45mm!Har länge varit sugen på att testa 45mm med wirelugs och när en möjlig bytesaffär dök upp gick det inte att motstå. 569 fick lämna (trots att den är sjukt bra) och 190 har trillat in. Än så länge känns den som en fullträff. Lite mer åt det dressigare hållet och ett magiskt uppdrag med JLC urverket!
Grattis! Super cool och fin precis som 569 är på sitt sätt.Har länge varit sugen på att testa 45mm med wirelugs och när en möjlig bytesaffär dök upp gick det inte att motstå. 569 fick lämna (trots att den är sjukt bra) och 190 har trillat in. Än så länge känns den som en fullträff. Lite mer åt det dressigare hållet och ett magiskt uppdrag med JLC urverket!
Grattis!Har länge varit sugen på att testa 45mm med wirelugs och när en möjlig bytesaffär dök upp gick det inte att motstå. 569 fick lämna (trots att den är sjukt bra) och 190 har trillat in. Än så länge känns den som en fullträff. Lite mer åt det dressigare hållet och ett magiskt uppdrag med JLC urverket!
Jag har nu suttit och läst manualen till maskinen men inte blivit mycket klockare, ha ha, om jag har förstått det rätt har båda klockorna klarat test där dom utsatts för vakuum men 390 failade testet där den utsattes för tryck.Är det någon som kan förklara vad det här betyder i praktiken, kan ju själv läsa att ena testet är underkänt men går det att lösa ut ngt mer?
Ex om det fortfarande går att duscha el bada lite etc etc. Nyfiken...
Vid även ett godkänt test på en annan 300wr som gjordes samtidigt.
Oki, men man kan inte utläsa av resultatet vad den har för ev WR just nu?Jag har nu suttit och läst manualen till maskinen men inte blivit mycket klockare, ha ha, om jag har förstått det rätt har båda klockorna klarat test där dom utsatts för vakuum men 390 failade testet där den utsattes för tryck.
Precis som du skriver klarar den inte testet med övertryck men testet med vakuum. I detta fall klarar den inte 10 bar. Vill du veta exakt vart den felar får du helt enkelt ändra inställning till 9, 8 , 7 osv om det nu är.möjligt?Är det någon som kan förklara vad det här betyder i praktiken, kan ju själv läsa att ena testet är underkänt men går det att lösa ut ngt mer?
Ex om det fortfarande går att duscha el bada lite etc etc. Nyfiken...
Vid även ett godkänt test på en annan 300wr som gjordes samtidigt.
Stort Grattis!Har länge varit sugen på att testa 45mm med wirelugs och när en möjlig bytesaffär dök upp gick det inte att motstå. 569 fick lämna (trots att den är sjukt bra) och 190 har trillat in. Än så länge känns den som en fullträff. Lite mer åt det dressigare hållet och ett magiskt uppdrag med JLC urverket!
Nä så är det, bara nyfikenPrecis som du skriver klarar den inte testet med övertryck men testet med vakuum. I detta fall klarar den inte 10 bar. Vill du veta exakt vart den felar får du helt enkelt ändra inställning till 9, 8 , 7 osv om det nu är.möjligt?
Spelar kanske inte så stor roll då du inte ska i plurret med den utan att byta packningar.