Välkommen tillbaka!Pam1305
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Välkommen tillbaka!Pam1305
![]()
Tackar, skönt att vara inne i värmen igen!Välkommen tillbaka!
Det finns väl inte någon sekund hacking på 6497 baserade verkEn dum fråga men för att ställa sekundvisaren, dra ut kronan och hålla emot/snurra lite bakåt? Jag går bet på den hur jag än gör...
![]()
Nope. Som @Caravelle33 säger, det går inte på det verket.En dum fråga men för att ställa sekundvisaren, dra ut kronan och hålla emot/snurra lite bakåt? Jag går bet på den hur jag än gör...
![]()
Det finns väl inte någon sekund hacking på 6497 baserade verk
Nope. Som @Caravelle33 säger, det går inte på det verket.
Det finns väl inte någon sekund hacking på 6497 baserade verk
Det går alltså inte som på tex Omega Speedmaster Pro att vrida kronan åt fel håll och på så sätt hålla sekundvisaren stilla eller tom få den och gå baklänges?Nope. Som @Caravelle33 säger, det går inte på det verket.
Jag har då aldrig lyckats i vart fall.Det går alltså inte som på tex Omega Speedmaster Pro att vrida kronan åt fel håll och på så sätt hålla sekundvisaren stilla eller tom få den och gå baklänges?
Jag har också provat det, mindre lyckat resultat eller ingen skillnad alls.Det går alltså inte som på tex Omega Speedmaster Pro att vrida kronan åt fel håll och på så sätt hålla sekundvisaren stilla eller tom få den och gå baklänges?
Är det jag som ser i syne eller varför har du en guldig sekundvisare men resterande visare i svart?En dum fråga men för att ställa sekundvisaren, dra ut kronan och hålla emot/snurra lite bakåt? Jag går bet på den hur jag än gör...
![]()
Är det jag som ser i syne eller varför har du en guldig sekundvisare men resterande visare i svart?
Är den verkligen guldig eller är det reflektioner?För att jag är galen eller cool. Ett nyköp och ska ärligt säga att jag har inte noterat det innan... det var ju inget bra...
![]()
Den är inte vit, lite mer beige än indexenÄr den verkligen guldig eller är det reflektioner?
Vart har du köpt klockan? Handlare? Privat? I Sverige?Den är inte vit, lite mer beige än indexen
Svensk känd urmakare/företagVart har du köpt klockan? Handlare? Privat? I Sverige?
Och vad är det för ref, enligt tillhörande papper?Svensk känd urmakare/företag
Och vad är det för ref, enligt tillhörande papper?
Bör vara en 111 eller?Och vad är det för ref, enligt tillhörande papper?
Jag trodde det var samma vita sekundvisare på den som på många andra, ex. min 416. Dvs. den reflekterar inte något annat. Visaren på fotot ser ju mer ut att vara rhodium eller vad det heter, dvs. motsvarande silver/stålvisare, som då kan plocka upp diverse omgivning. Men jag har aldrig haft en 111 så jag vet inte.Jag vet inte, jag har tok googlat 111 och tycker att väldigt många bilder ser ut precis sådär
Samma här! Aldrig haft någon men på många bilder på The internet så syns samma effekt på sub sekunden.Jag trodde det var samma vita sekundvisare på den som på många andra, ex. min 416. Dvs. den reflekterar inte något annat. Visaren på fotot ser ju mer ut att vara rhodium eller vad det heter, dvs. motsvarande silver/stålvisare, som då kan plocka upp diverse omgivning. Men jag har aldrig haft en 111 så jag vet inte.
Jag är skeptisk.![]()
Yes. Jag ser det nu också. Aha, då har vi lärt oss något nytt. 111 har en spännande sekundvisare.Samma här! Aldrig haft någon men på många bilder på The internet så syns samma effekt på sub sekunden.
Dina galenskaper når nya nivåer.Par i brons
![]()
![]()
Galet braPar i brons
![]()
![]()
111 är väl en bra start. Vill du ha lite tunnare Case kan du tills på 510 eller 590. 111 är ju ganska friskt kopierad så köp av någon du kan lita på.Funderar på att köpa min första Panerai och kollar på en Pam 111. Vad skulle ni rekommendera som en första Panerai och vad bör man tänka på?
//Ilir