• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag har ganska små handleder och tycker 47mm funkar fint
20210324_134241.jpg

Letar diverse Radiomir klockor för närvarande, och flertalet av dessa klockor saknar servicehistorik enligt handlarna på chrono24. Säg att man köper en cirka 10 år gammal klocka, måste man serva den direkt även om gångreserven är som den ska etc? Samtliga modeller jag kollat på har OP XI dvs modifierade ETA 6497-1.

Jag skulle köra till den började gå märkbart dåligt och serva då oavsett tidpunkt. Sen kan man ju hamna i ett läge där man behöver göra en täthetsservice och vet/anar att servicen kommer inom kort och då kan det ju vara smartare att göra det samtidigt.

Mina fem cent iaf

Jag tycker ju det:) Tycker den fått en del lystna blickar på GTG er också. Den är lättare än stål, tror vi gjorde någon jämförelse någon gång och om jag minns rätt så 30 gram lättare. Men inte så lätt att den känns konstigt. Sen skulle rekommendera att gå på en med tritiumtavla (a-serie).
Japp, och nu när jag surfat lite tillbaka i tiden och sett bilder på den så börjar jag bli osäker på om titan inte är vägen att gå, i synnerhet en sådan tidig som du har, den är ju oerhört cool. Är den lika cool att bära som den ser ut?

Upplever för övrigt att titan är på frammarsch. Jag älskar framförallt finishen, lite satin/borstat grått som ger ett väldigt tooligt intryck, lägg till titanets egenskaper, lätt, starkt, reptåligt samt att världens hittills snabbaste ubåtar är gjorda i materialet. Finns en jäkligt cool story om titan som innehåller kallt krig och samarbete i rymden men den handlar om Omega och inte Panerai så det får bli en annan tråd:)

Tillbaka
Topp