• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tankar kring den här modellen samt om det är en rimlig prissättning? Det här är ju ändå en G-serie med det mer dekorerade urverket samt black seal klockan 6 på tavlan.

Det som gör mig tveksam är detta: It has been lightly professionally refurbished by our master watchmaker.
Men polering kan bli rätt bra eller?
Den verkar ha rätt mycket dings / djupare repor om man kollar på bilderna.. Hur mycket stör du dig på sånt?

Svårt att bedöma hur polerad den faktiskt är.. Jag brukar försöka jämföra med andra bilder på samma klocka och inte ens då är det enkelt..

I övrigt verkar det väl inte vara några konstigheter. Fullset osv

Blev nog lite för mycket 422 under mars... Funderar på att låta den gå, om någon i tråden är sugen så hör av er annars kommer nog en annons inom kort..

Blev nog lite för mycket 422 under mars... Funderar på att låta den gå, om någon i tråden är sugen så hör av er annars kommer nog en annons inom kort..
Också svårt att förstå den meningen. Hur menar du med för mycket 422?!? Är det ens möjligt?? :oops: Inte nog med att jag praktiskt taget är OWG med min 422:a, den är så bra att jag har svårt att uppbringa den riktiga entusiasmen för nästa inköp: 50-årsklockan. :cool:

Hur som helst, du ger ju någon annan chansen till samma lycka, det är det fina med återvinningen bland entusiaster.

Snyggt!

Kan inte du köra en uppdatering på alla pannor i samlingen just nu? Tänkte först att denna var ny men kom på att du hade en 183
Pamilje påskfoto 🐣🐣🐣🐧
lite taskigt foto men hade lite bråttom....
20210401_142219-01.jpeg

Öfvre raden: 968,671,1305,587
Undre raden: 390,26k,61,183

Börjar förstå vad @mårt menar när han snackar om galenskap nu, hade aldrig gissat att det var så många 🤣

Har det funnits någon 532 här ngn gång eller ngn som klämt på en...
Ser riktigt trevlig ut
Screenshot_20210401-223352_Instagram.jpg

annars är denna ryss en favorit hos mig

Har det funnits någon 532 här ngn gång eller ngn som klämt på en...
Ser riktigt trevlig ut
Screenshot_20210401-223352_Instagram.jpg
Nymans hade en inne för inte så jätte länge sen när jag var där. Kanske har kvar den? Låg ute för typ 80 om jag inte minns fel

De hade även en inne för typ 4 år sen för ett sjukt bra pris , tror den låg ute för typ 58 000 eller något.. någon annan minns säkert bättre än jag

Tillbaka
Topp