• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alarik

Audemars
2-Faktor
Det blir verkligen en helt annan klocka på länk.
AE3F06C9-4410-4CF1-83DA-D96FD3C185B8.jpeg
C58EEE19-CE3A-4907-B515-8FC6F27C730A.jpeg
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Uhm, goafton. Det recyclade Pet-bandet från Panerai (blått eller svart) finns inte i 24mm eller?

Det svarta kanske inte ens går att köpa separat... jo, nu hittade jag det i 26mm iaf ...

Jag hade önskat att Panerais hemsida vore bra.

Och nu hittade jag det svarta i 24mm. Surprise.

Och där var det blå, efter att ha sökt igenom alla straps och chansat då bilder inte visas alltid.

Over and out.
 
Senast ändrad:

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Skulle testa ett annat spänne på mitt mays band än deras egna som satt på. Första gången som jag ska lossa skruven så märker jag att gängerna går. Man måste dock trycka med något på skruven samtidigt som man skruvar nu för annars bara snurrar den så lär ju ändå vara safe att använda spännet. Men riktigt tröttsamt...
IMG_20210414_211806.jpg
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
1074 är 42mm bronzon, vill minnas att han sa att 47mm bronzon skulle ligga fast i sortiment med 1000pcs per år men i varierande utförande från år till år.
Aha. Varierande utförande. Okej.
Nix; det som är sagt är väl att det blir totalt 1000/år av 1074 och 968 tillsammans. Alltså inte fler än 1000 Bronzos per år.

Sen är jag osäker på de här signalerna krig att 968 skulle upphöra.. Dock sett det på mer än ett ställe nu..
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Nix; det som är sagt är väl att det blir totalt 1000/år av 1074 och 968 tillsammans. Alltså inte fler än 1000 Bronzos per år.

Sen är jag osäker på de här signalerna krig att 968 skulle upphöra.. Dock sett det på mer än ett ställe nu..
Har du sett någon ny bronzo efter 1074?
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Nix; det som är sagt är väl att det blir totalt 1000/år av 1074 och 968 tillsammans. Alltså inte fler än 1000 Bronzos per år.

Sen är jag osäker på de här signalerna krig att 968 skulle upphöra.. Dock sett det på mer än ett ställe nu..
Det jag har hört och uppfattat är 47 och 44mm fasta i sortimentet men nya versioner år till år, och även hört att 968 ärr slut när den är slut, dvs nu Antal framåt 1000/år som du säger men jag har inte hört ngt om fördelning.
 
Topp