• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Caravelle33

Vacheron
Det är fullt möjligt att jag skulle vilja. Tveksam till om jag har råd bara?! Har för mig att länk till panna brukar ligga på +10k va??
Visst, prioriteringar. Men nu försöker jag spara ihop lite på nöjeskontot så jag har råd med en vit submersible.
Men jag har o andra sidan spelat på eurojackpot ikväll så det kanske löser sig 😉
501 mille gick till Danmark
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
501 mille gick till Danmark
DANSKJÄVLAR!
229CAD58-39AB-4E05-AE13-CC640B0BF5F8.png
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Om jag skiter i att bära min zero på stranden och att duscha med den, och skiter i att trycktesta den de kommande fem åren tills det är dags för service.

Bör den väl ändå tåla att sköljas av under kranen då och då när man ska rengöra? Bor bara långt från AD så blir lite meckigt med regelbundna trycktest och sådär.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Om jag skiter i att bära min zero på stranden och att duscha med den, och skiter i att trycktesta den de kommande fem åren tills det är dags för service.

Bör den väl ändå tåla att sköljas av under kranen då och då när man ska rengöra? Bor bara långt från AD så blir lite meckigt med regelbundna trycktest och sådär.
Alltså, du lär väl ha någon form av urmakare i närheten, om än vissa ur&penn. De kan ju trycktesta i alla fall till 100m.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor

Jag var inte med på den här tillställningen, men kanske någon annan i tråden? :)

Vad tror ni om "This year at Watches & Wonders, one of Panerai’s most important releases is a watch, eLAB-ID, that is made almost completely out of recyclable material. The product won’t be ready to ship for a couple of years, but the brand is already taking reservations for it."
 

marw

Panerai
2-Faktor
Vilka storlekar (längder) finns Panerais gummin i?
  • Short Length 98/68mm
  • Standard Length 125/75mm
  • Extra long 125/95mm
Detta ska vara längderna om de inte justerat nyligen. Observera att man kan bli lockad att beställa ett kort gummi då standard är rätt rymligt för mindre handleder. Det korta är just kort, jäkligt kort och ofta för kort. Du ska ha handleder ned mot 15 för att det ska fungera bra. Handleder runt 16 och upp ska ha standard. Har du lite mindre handleder kan det vara trevligt med två keepers på gummit. Vissa panerai gummin kommer med två och andra med en. Behövs en extra så brukar i alla fall krons ha hemma.
 
Senast ändrad:

Caravelle33

Vacheron
Föredömligt informativt svar!
  • Short Length 98/68mm
  • Standard Length 125/75mm
  • Extra long 125/95mm
Detta ska vara längderna om de inte justerat nyligen. Observera att man kan bli lockad att beställa ett kort gummi då standard är rätt rymligt för mindre handleder. Det korta är just kort, jäkligt kort och ofta för kort. Du ska ha handleder ned mot 15 för att det ska fungera bra. Handleder runt 16 och upp ska ha standard. Har du lite mindre handleder kan det vara trevligt med två keepers på gummit. Vissa panerai gummin kommer med två och andra med en. Behövs en extra så brukar i alla fall krons ha hem
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
  • Short Length 98/68mm
  • Standard Length 125/75mm
  • Extra long 125/95mm
Detta ska vara längderna om de inte justerat nyligen. Observera att man kan bli lockad att beställa ett kort gummi då standard är rätt rymligt för mindre handleder. Det korta är just kort, jäkligt kort och ofta för kort. Du ska ha handleder ned mot 15 för att det ska fungera bra. Handleder runt 16 och upp ska ha standard. Har du lite mindre handleder kan det vara trevligt med två keepers på gummit. Vissa panerai gummin kommer med två och andra med en. Behövs en extra så brukar i alla fall krons ha hemma.
Om man ska addera något litet här, så kan det faktiskt vara värt att fundera på hur lång själva klockan är och hur högt upp mellan hornen man sätter dit bandet. :D Jag har noterat en skillnad mellan mina klockor, vilket har fått mig att skaffa två av samma band. Ja just ja, och så kan spännet påverka också, så byta spänne kan man också göra.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Kommer delta i ett Zoom-möte med JMP och ett ganska begränsat antal deltagare imorrn em. Kan vara så att det blir läge för att ställa frågor. Någon som har någon intressant fråga de önskar skicka med?
Coolt. Intressant och intressant. Jag är egoist och undrar bara när den vita suben, som det läckt bilder på, blir officiell? När man kan plocka ut den här i Sverige och vad den kommer kosta?

Hoppas dock någon annan har fler intressanta frågor än min och att du har lite spännande info att komma tillbaka med imorgon 😬
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Intervju med JMP från i höstas som ngn kanske inte hört

 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
  • Short Length 98/68mm
  • Standard Length 125/75mm
  • Extra long 125/95mm
Detta ska vara längderna om de inte justerat nyligen. Observera att man kan bli lockad att beställa ett kort gummi då standard är rätt rymligt för mindre handleder. Det korta är just kort, jäkligt kort och ofta för kort. Du ska ha handleder ned mot 15 för att det ska fungera bra. Handleder runt 16 och upp ska ha standard. Har du lite mindre handleder kan det vara trevligt med två keepers på gummit. Vissa panerai gummin kommer med två och andra med en. Behövs en extra så brukar i alla fall krons ha hemma.
Tack ska du ha! Väldigt matnyttigt, hade du inte sagt det hade jag kört på Short. Då får det bli standard :)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Kommer delta i ett Zoom-möte med JMP och ett ganska begränsat antal deltagare imorrn em. Kan vara så att det blir läge för att ställa frågor. Någon som har någon intressant fråga de önskar skicka med?
Jag skulle vilja höra den övergripande tidslinjen. Jag tyckte de lovade Year of the Radiomir för detta året. Jag klagar iofs inte på Year of the Ecological. Kommer det blir Year of the Radiomir 2022? Har man klurat på 2023 och kan säga något övergripande?
 
Topp